وقتی ضمیرپنهان موفقیت شما در زندگی را رقم میزند…


در اوایل قرن بیستم بود که زیگموید فروید روانشناس شهیر آلمانی متوجه شد که بسیاری از بیمارانش که به ظاهر مشکلات جسمی داشتند در واقعا بدنی کاملا سالم داشتند و مشکل اصلی در ذهنشان بود. مثلا دختری که فکر می کرد نابیناست در صورتی که اعصاب چشمش کاملا سالم بود، ولی با این وجود چیزی نمیدید. این موارد فروید را به کندکاو در مورد...

وقتی ضمیرپنهان موفقیت شما در زندگی را رقم میزند…

در اوایل قرن بیستم بود که زیگموید فروید روانشناس شهیر آلمانی متوجه شد که بسیاری از بیمارانش که به ظاهر مشکلات جسمی داشتند در واقعا بدنی کاملا سالم داشتند و مشکل اصلی در ذهنشان بود. مثلا دختری که فکر می کرد نابیناست در صورتی که اعصاب چشمش کاملا سالم بود، ولی با این وجود چیزی نمیدید.

این موارد فروید را به کندکاو در مورد این موضوع واداشت تا عاقبت با دکتر بلولر آشنا شد که از هیپنوتیزم برای درمان بیمارانش استفاده میکند. فروید در تحقیقاتش با هیپنوتیزم متوجه شد که در وضعیت هیپنوتیزمی بیماران افکار و حالاتی را از خود بروز میدهند که از حالات بیداری آنها بسیار متفاوت و حتی گاهی متضاد است. فروید این بخش قدرتمند از ذهن را که می توانست حالات افراد را تحت تاثیر قرار دهد ولی در عین حال از دسترس افراد خارج بود را “ناخودآگاه” یا “ضمیر پنهان” نامید.

ضمیر پنهان چیست و چکار می کند؟

ضمیر ناخودآگاه (پنهان) به اختصار به بخش عظیمی از ذهن گفته می شود که همچون یک کوه یخ بخش اعظم آن از دسترس ما خارج است و معمولا افکار و خاطرات سرکوب شده و باورهای قدیمی در آن ذخیره می شود. این باورها و افکار هر چند در ظاهر از ذهن ما پاک شده اند اما همچنان در ضمیرناخودآگاه باقی می مانند و می توانند بر رفتار و گفتار و حالات ما و به طور خلاصه بر میزان موفقیت ما در زندگی تاثیر بسزایی بگذارند. این باورها در طی سالیان دراز از طریق چیزهایی که ما از کودکی دیده ایم یا شنیده ایم در ضمیر ناخودآگاه ما شکل میگیرد و امروزه در روانشناسی ثابت شده که گاهی وجود یک باور منفی که در ناخودآگاه فرد وجود دارد می تواند کل زندگی او را فلج کند و یا جلوی موفقیت هایش را بگیرد.

همه ما قطعا چنین باورهایی در ضمیر ناخودآگاهمان داریم و همانطور که گفته شد به صورت عادی به محتوای ناخودآگاهمان دسترسی نداریم اما نیازی نیست نگران باشید چرا که خبر خوب این است که راههای برای دسترسی به ضمیر ناخودآگاه و برنامه ریزی آن در جهت مثبت وجود دارد که در زیر به اختصار به چندتا از آنها می پردازیم:

خودتلقینی:

این اولین و ساده ترین راه برای تغییر باورهای ناخودآگاه است. ما تقریبا تمام روز داریم با خودمان صحبت می کنیم و به خودمان تلقیناتی میدهیم پس از این به بعد هر زمان که فرصت داشتید با خودتان صحبت کنید و به خود تلقینات مثبتی بدهید. امیل کوئه یکی از پیشتازان استفاده از تلقینات خودهیپنوتیزمی به مراجعانش توصیه میکرد هر روز که از خواب بیدار می شوند این جمله را سه بار با خود تکرار کنند: من هر روز از هر جهت بهتر و بهتر می شوم.

البته نقطه ضعف این روش این است که ممکن است تلقینات شما که در حالت عادی گفته می شوند به ضمیر ناخودآگاهتان نرسند که برای رفع این مشکل باید از روش قدرتمندتری بهره بگیریدو

مراجعه به هیپنوتراپیست:

در ایران متولی رسمی هیپنوتیزم، انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران است، که هر ساله تعدادی هیپنوتراپیست قابل به جامعه ارائه می دهد. در صورتی که فکر میکنید ریشه مشکل شما در ناخودآگاهتان است با اندکی جستجو می توانید یک هیپنوتراپیست خوب پیدا کنید. فقط دقت کنید که این شخص اولا باید روانشناس باشد و ثانیا از انجمن هیپنوتیزم ایران یا سایر موسسات معتبر بین المللی دارای گواهی باشد تا بتوانید با خیال راحت خودتان و روانتان را به دست او بسپارید.

وقتی ضمیرپنهان موفقیت شما در زندگی را رقم میزند…

استفاده از فایل های صوتی خودهیپنوتیزم:

اگر حس میکنید تلقین به خود به اندازه کافی قوی نیست و فرصت یا توان مالی مراجعه به هیپنوتراپیست را ندارید یک راه ارزان و در عین حال فوق العاده موثر استفاده از فایل های خودهیپنوتیزمی است. این فایل ها به دو شکل تلقینات آشکار (تجسم فعال) و پنهان (سابلیمینال) ارائه می شوند. که در اولی شما تلقینات را می شنوید و برای سفر به ناخودآگاه با آن همراه می شوند اما در مورد دوم یعنی فایل های سابلیمینال، تلقینات در پس یک نوای هیپنوتیزم آور و موسیقی آرامبخش پنهان می شود به طوری که شما تلقینات را نمی شنوند اما ناخودآگاه شما که از قدرت شنوایی بسیار بالاتری نسبت به شما برخوردار است این تلقینات را می شوند. گزینه دوم برای افرادی که مقاومت ذهنی زیادی دارند مناسب است که می تواند به سادگی تلقینات لازم برای موفقیت شما را وارد ضمیر پنهانتان کند. هر چند سایت های خارجی هستند که چنین فایل های را به رایگان در نت منتشر می کنند اما به علت مطمئن نبودن منبع آنها و زبان انگلیسی شان چندان برای کاربران فارسی زبان مناسب نیستند. در عوض، امروزه سایت های فارسی زبانی وجود دارند که چنین فایل هایی را تهیه می کنند و حتی به شما امکان سفارش فایل شخصی خود را می دهند، که از طریق آنها به سادگی و در زمانی کوتاه می توانید فایل صوتی خودتان را بدست آورید.

گستره استفاده از تلقینات هیپنوتیزمی در زندگی مدرن:

امروزه از ورزشکاران حرفه ای گرفته تا غول های تبلیغاتی از قدرت تلقینات برای موفقیت و دستیابی به اهدافشان استفاده میکنند، به طوری که می توان گفت تلقینات هیپنوتیزمی با جوامع بشری عجین شده است. اگر شما نیز به قدرت این تلقینات پی ببرید و استفاده از آنها را شروع کنید می توانید کنترل ذهنتان را بدست بگیرید و در زمانی کوتاه به بسیاری از خواسته هایی که بنظرتان غیر ممکن می رسید، جامعه عمل بپوشید.

پس از همین امروز شروع کنید.

برگرفته از وبسایت راستمرد

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح



فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟