خواص روغن بنفشه قبل از استحمام


خواص روغن بنفشه قبل از استحمام

به گزارش بهداشت نیوز، سبک زندگی اسلامی یک برنامه اخلاقی و آدابی است که تمام ابعاد زندگی را پوشش داده و می‌توان گفت تمام زمینه‌های زندگی را پیش‌بینی نموده و برای انجام دادن امور، راهکارهای ساده و ناب ارائه داده است. اصلاح سبک زندگی،...

به گزارش بهداشت نیوز، سبک زندگی اسلامی یک برنامه اخلاقی و آدابی است که تمام ابعاد زندگی را پوشش داده و می‌توان گفت تمام زمینه‌های زندگی را پیش‌بینی نموده و برای انجام دادن امور، راهکارهای ساده و ناب ارائه داده است.

اصلاح سبک زندگی، رعایت اصول بهداشتی و کاهش بیماری گامی اساسی در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه است و رعایت بهداشت بدن و شست‌وشوی آن در اسلام از اهمیت خاصی برخودار است و حتی در بسیاری از موارد از اعمال واجب و گاهی مستحب شمرده شده است.

امام رضا(ع) توصیه‌های بسیار جالبی در رابطه با استحمام و بهداشت فردی داشته‌اند و در این زمینه می‌فرمایند: حمام منافع زیاد و قابل توجهی از جمله اعتدال در مزاج آدمی، برطرف شدن چرک و پلیدی از بدن، نرم و ملایم شدن رگ‌های کوچک و بزرگ بدن، تقویت اعضای بدن، زایل ساختن فضولات بدن، از بین رفتن عفونت در بدن و نابودی مواد زاید بدن را دارد.

همچنین امام رضا(ع) فرموده است: کسی که می‌خواهد در پوست و بدنش جوش و تاول ایجاد نشود، قبل از اینکه داخل گرمخانه شود به بدن خود روغن بنفشه بمالد.

امام رضا(ع) در بیانی دیگر افراط در حمام کردن را نهی کرده‌اند و فرمودند: حمام یک روز در میان گوشت بدن را زیاد می‌کند، و هر روز حمام رفتن پیه‌‏هاى کلیه را آب می سازد.

منبع: فارس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

غذا‌هایی که شما در برابر آنفلوآنزا ایمن می‌کند!