همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه صنعتی شریف


به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی و پژوهشی، تفاهمنامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و سازمان ملی استاندارد ایران به امضاء رسید.

همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه صنعتی شریفبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با هدف گسترش همکاری‌های علمی، فنی و پژوهشی میان این دو نهاد، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
آیین افتتاح این تفاهمنامه با حضور برخی از معاونین، مدیران و اساتید دانشکاه صنعتی شریف و مدیران سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
در این تفاهمنامه به استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی و پژوهشی طرفین و همکاری در زمینه های تدوین استانداردهای ملی و بین المللی ، طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک و همکاری در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی تاکید شده است.
فتوحی در آیین امضای این تفاهمنامه به معرفی برخی از قابلیت ها و پتانسیل های این دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهمنامه دانشگاه صنعتی شریف بتواند در زمینه استانداردسازی و تدوین استاندارهای ملی هم موثر باشد.
رئیس دانشگاه ضمن اشاره به سانحه سقوط آسانسور در دانشگاه شریف گفت: پس از آن اتفاق ناگوار تمام تلاشمان را کردیم تا استاندارد و مسائل ایمنی بیش از پیش در دانشگاه رعایت شود.
وی اذعان داشت: بحث استاندارد یکی از مهم ترین و مورد توجه ترین مباحث روز دنیاست و دانشگاه صنعتی شریف نیز آماده است با تلاش اساتید و دانشجویانش در این زمینه فعالیت های گسترده و موثری را به کشور ارائه دهد.
در ادامه این مراسم، نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاهی پیشتاز در حوزه ملی و بین المللی یاد کرد و گفت: فعالیت های این دانشگاه همواره موجب افتخار کشور بوده و امیدوار هستیم که روز به روز به این افتخارات افزوده شود و شاهد حضور جدی تر دانشگاه صنعتی شریف در تمامی عرصه های بین المللی باشیم.
وی در ادامه صحبت هایش به بیان تاریخچه تاسیس سازمان ملی استاندارد در کشور پرداخت و برخی از مهمترین فعالیت های این سازمان که مستقیم زیر نظر ریاست جمهور فعالیت می کند را تشریح کرد.
پیروزبخت ابراز امیدواری کرد ضمن همکاری با مراکز علمی همچون دانشگاه صنعتی شریف بتوان از ظرفیت های یکدیگر در تمامی زمینه ها بهره مند شد.
بر اساس این تفاهمنامه دانشگاه صنعتی شریف به بررسی و مطالعه در خصوص تشکیل و راه اندازی گروه، بخش یا دفتر استانداردسازی در دانشگاه خواهد پرداخت.
همچنین؛ تهیه پیش نویس استانداردهای ملی مصوب کمیته برنامه ریزی سازمان و ارجاع شده به دانشگاه، معرفی دبیران تدوین به سازمان جهت آموزش های لازم، تجهیز و تکمیل آزمایشگاه های دانشگاه برابر مقررات سازمان جهت اخذ مجوزهای لازم، همکاری با آزماشگاههای همکار و تایید صلاحیت شده سازمان، مشارکت اعضای هیئت علمی در انجام و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در راستای استانداردسازی، مشارکت در ترویج فرهنگ استاندارد و مشارکت در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی از مواردی است که در این تفاهمنامه بر عهده دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود.
بر اساس این تفاهمنامه سازمان ملی استاندارد ایران نیز به بررسی و اولویت بندی موضوع های پیشنهادی دانشگاه برای تدوین استانداردهای ملی موضوع تفاهمنامه و تعیین اولویت ها در واگذاری تهیه پیش نویس استانداردهای ملی در زمینه های مرتبط با فعالیت های متخصصان و کارشناسان دانشگاه خواهد پرداخت.
برگزاری دوره های آموزشی استانداردسازی برای متخصصان معرفی شده از طرف دانشگاه، ایجاد زمینه و بستر لازم برای حضور متخصصان و کارشناسان دانشگاه در جلسه کمیته های فنی متناظر و یا کمیته های فنی سازمان های بین المللی، تسریع در بررسی آزمایشگاههای دانشگاه جهت تایید صلاحیت و ارائه مجوزهای همکاری، مشارکت اعضای هیئت علمی در انجام و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در راستای استانداردسازی و مشارکت در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی از جمله دیگر بندهای این تفاهمنامه است که سازمان ملی استاندارد انجام خواهد داد.
این تفاهمنامه در چهار ماده و 26 بند و برای مدت 3 سال به امضای دانشگاه صنعتی شریف و سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خانه در جنت‌ آباد / برای خرید آپارتمان نوساز در محله جنت‌آباد چقدر باید هزینه کرد؟