... این برانکو ... این برانکو


... این برانکو ... این برانکو

1-به نظر من لازم‌ترین بردی که نصیب پرسپولیس شد همین بردی بود که در شهر جم نصیب شاگردان برانکو شد! و به نظر من یکی از کلیدی‌ترین گل‌های پرسپولیس که در لیگ هفدهم به ثمر رسید و سهم برانکو ایوانکوویچ در آن «سهم شیر» بود در شهر جم از چهارچوب دروازه گذشت! همان بازی که بازنده نداشت! همان بازی که طبق فرمول جادویی برنده-...

1-به نظر من لازم‌ترین بردی که نصیب پرسپولیس شد همین بردی بود که در شهر جم نصیب شاگردان برانکو شد! و به نظر من یکی از کلیدی‌ترین گل‌های پرسپولیس که در لیگ هفدهم به ثمر رسید و سهم برانکو ایوانکوویچ در آن «سهم شیر» بود در شهر جم از چهارچوب دروازه گذشت! همان بازی که بازنده نداشت! همان بازی که طبق فرمول جادویی برنده- برنده پیش رفت!
همان بازی که می‌توانست «به‌حق» به سود پارس جنوبی تمام شود! همان بازی که پارس جنوبی خوب آغازش کرد! خوب ادامه‌اش داد و پرسپولیس خوب‌تر تمامش کرد!
چه گفته‌اند؟ کار را که کرد آنکه تمام کرد و برانکو برابر مهدی تارتار کار را تمام کرد! تا به حال در هیچ مسابقه‌ای این همه تأثیرگذار و مؤثر عمل نکرده بود! تعویض‌های او هر سه بازیساز و یکی از یکی بهتر بود!
2- برانکو معمولاً یکی از مربیان «دخالت‌گر» به شمار می‌آید! وی همواره با تصمیم‌هایش اسباب احاطه بیشتر مردانش را فراهم می‌سازد! در ورزشگاه «شهر جم» که نیمی از مردم شهر را در خود جای داده بود، این قائده به شدتی بیشتر از همیشه رعایت شد! باز هم برانکو، باز هم تغییرات دانسته و به‌هنگامش کار خود را کرد! باز هم برانکو، نرم- نرمک و خیلی موذی‌وار و رندانه سر موقع اعلام حضور کرد! با تعویض‌هایش که اهرمی کارساز و سلاحی برنده در دستان او است!
هر سه تعویض پرسپولیس مفید بود و کلیدی ولی آمدن فرشاد احمدزاده و رفتن وحید امیری چیز دیگری بود! یک ریسک خطرناک! یک تصمیم لازم! مسئله در آمدن احمدزاده نبود؛ نکته در رفتن امیری کلید می‌خورد!
وحید بازی را کند می‌کرد! حرکات وحید ابزاری بود برای کشتن وقت، برای مدیریت زمان اما پرسپولیس دنبال بردن بود! اما پرسپولیس سرعت می‌خواست! یعنی مسلمان را و حتی علیپور را نمی‌خواست! برانکو دیده بود که پارس جنوبی روی پاس‌های بلند عرضی، روی ارسال‌ها و روی تصاحب توپ‌های دوم ضعف پنهانی دارد! پس هر چه نفر سریع، هر چه بازیکن سریع و هر چه جوان قبراق و پرانگیزه داشت روانه میدان کرد؛ احمدزاه، نعمتی و مصلح. برانکو مزد خوش‌فکری‌اش را گرفت! مزد تحلیل درست و به موقعش را!
برانکو مزد ریسک نکردنش را گرفت و پاداش اقدام سر وقتش را. تعویض‌های برانکو تغییرساز شد! تغییرات پرسپولیس ۳ امتیاز مهم در مهم‌ترین بازی هفته سیزدهم، که در تمام هفته‌های لیگ هفدهم در نیم‌فصل اول را نصیب سرخپوشان کرد! با گلی که زننده‌اش شایان مصلح بود! گلی که نظیرش را «منشا» نزد و هفته‌هاست که نمی‌زند! گلی که با حضور محسن مسلمان، وحید امیری و علی علیپور زدنش ناممکن نشان می‌داد!
برانکو خط حمله‌اش را تکان داد و برد! تارتار از این قبیل کمک‌ها به تیمش نرساند! برانکو، برانکو است!
3- می‌گویند چهارشنبه‌ها یکی پول پیدا می‌کند و یکی هم پول گم می‌کند! کرانچار پول گم کرد و کمالوند همان پول را پیدا کرد!
پیکان هم پولش را گم کرد و استقلال خوزستان با حضور عبدا... ویسی پول پیدا کرد!
پدیده هم مثل استقلال خوزستان و تراکتور هم نظیر پدیده! سایپا هم برد تا سیاه‌جامگان ببازد! برای ذوب‌آهن جنبه تراژیک این قصه قدیمی بیشتر شد! «ژنرال» در جشن تولدش شمع باختن و بازندگی را فوت کرد! قلعه‌نویی در بازی خانگی مغلوب فولاد شد! فولاد اهواز! بازی استقلال که حالا صحیح بازی می‌کند و مزد درست حرکت کردنش را می‌گیرد در این سخن نمی‌گنجد! درباره تیمی که «وینفرد شفر» در کار ساختن (یعنی تخریب و دوباره‌سازی آن) است باید مفصل‌تر نوشت! استقلال در خط پیشرفت به پیش می‌رود! استقلال گل ساختن را که بلد شده و حالا در کار یادگیری گل زدن است! گل زدن به شیوه شفر! فعلاً در استقلال دور- دور فرشید اسماعیلی است!
هفته 15
پیکان- استقلال تهران یک بازی به سود پرسپولیس!
پرسپولیس- ذوب‌آهن! واجب‌تر از نان گران شده، نان گران نشده!

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تمرین امروز تراکتور تعطیل شد