اعتبارات پژوهشی تنها باید در امور تحقیقاتی هزینه شود


اعتبارات پژوهشی تنها باید در امور تحقیقاتی هزینه شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: دستگاه ها بنا بر تاکیدات مراجع قانونی اعتبارات پژوهشی را صرفا باید در امور تحقیقاتی و پژوهشی هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ایده های ثروت ساز در ایلام اظهار داشت: مدیران نباید به اعتبارت پژوهشی بی توجه باشند چراکه هر نوع سرمایه گذاری در این حوزه نتایج بسیار مثبتی در گره گشایی از مشکلات قسمت های مختلف خواهد داشت.

وی افزود: پژوهش زیربنا و رمز توسعه است و اگر مشاهده می کنید کشورهای توسعه یافته توانسته اند مدارج فناوری و قله های پیشرفت را فتح کنند تنها در سایه سرمایه گذاری بر روی ایده های جدید و ثروت ساز بوده که منجر به ارزش آفرینی و درآمدزایی برای آنها شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: کشورمان از استعدادهای فراوان در بخش منابع زیرزمینی و رو زمینی برخوردار است ولی آنگونه که باید نتوانسته ایم از این مزیت ها بهره برداری کنیم که این وضعیت در استان ایلام نیز که از منابع سرشار انرژی برخوردار بوده، بدتر است.

سلیمانی گفت: با وجود آنکه این مزیت ها باید مسیر توسعه را هموار کنند ولی در کشورمان حتی تنها تکیه بر این مزیت ها باعث شده از سایر مسائل غافل شده و بهره برداری درستی از این استعدادها نداشته باشیم.

وی از عموم محققان و کارشناسان و پژوهشگران دانشگاهی خواست در بررسی های خود پارادوکس بین عدم توسعه و وجود مزیت ها و استعدادها را بطور موشکافانه مورد تجزیه تحلیل قرار دهند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهره مندی 4 روستای چرداول از کافو نوری