افزایش تولید برق در سد «رودبار»/ امیدواری برای احیای سنگ‌بری‌ها


افزایش تولید برق در سد «رودبار»/ امیدواری برای احیای سنگ‌بری‌ها

خرم آباد - استاندار لرستان از پیگیری برای افزایش میزان تولید برق در سد «رودبار» شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در بازدید از پروژه ها و صنایع شهرستان الیگودرز در سخنانی با بیان اینکه پروژه هایی که در شهرستان مورد بازدید قرار گرفت، پروژه های خوبی در حوزه زیرساخت و اقتصاد بود اظهار داشت: یکی از این پروژه ها و طرح ها تولید بنزین و فرآورده های نفتی است که عمده محصولات آن صادر می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه این واحد در شهرستان الیگودرز عنوان کرد: مقرر شد که حمایت های لازم را برای اجرای این طرح توسعه داشته باشیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مقرر شده که با کمک سازمان ایمیدرو یک واحد تولید کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز ایجاد شود گفت: در این راستا برای تحقق این امر در مرحله انتخاب زمین و مناقصه برای داشتن شریک سرمایه گذار هستیم.

خادمی با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت های مهم شهرستان الیگودرز برخورداری از سنگ های مرغوب است عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت کارخانه تولید کاغذ از سنگ می توان بازار سنگ بری ها را به جایگاه اولیه خود برگردانیم.

وی با اشاره به ۱۱ واحد فعال تولید پودر سنگ در شهرستان الیگودز گفت: یکی از توصیه های ما این بوده که بخشی از سنگ بری های قدیمی و سنتی به صنایع پایین دستی مانند پودر سنگ تبدیل شوند.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به شبکه آبیاری سد حوضیان گفت: شبکه های سه و چهار این طرح عملیاتی شده و بخشی از شبکه دو این پروژه باقی مانده که قرار شده با هماهنگی بین امور آب و جهاد کشاورزی در آینده نزدیک تکمیل شود.

خادمی همچنین با اشاره به اجرای طرح گردشگری در سد حوضیان ادامه داد: در این راستا با واگذاری زمین و همچنین تهیه طرح نهایی امیدواریم کار خوبی در حوزه گردشگری شهرستان الیگودرز انجام شود.

وی با اشاره به سد رودبار در شهرستان الیگودرز نیز گفت: نزدیک دو هزار و۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری صورت گرفته و ۴۵۰ مگاوات تولید برق در آن صورت می گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه طراحی اولیه این پروژه تولید هزار مگاوات برق بوده است گفت: برای اینکه این ۴۵۰ مگاوات تولید برق به هزار مگاوات برق برسد، نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که یکی از پیگیری های اصلی ما در استان این بوده که ما بقی تولید برق را در این سد داشته باشیم.

خادمی همچنین با اشاره به پروژه راهسازی الیگودرز - داران گفت: احداث گاوداری دو هزار راسی در شهرستان الیگودرز یکی دیگر از طرح های مورد بازدید بود چرا که یکی از مشکلات موجود در استان کم بودن شیر صنعتی است که این گاوداری ۷۰ هزار تن تولید شیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات این شهرستان حل کنیم گفت: رفع بخشی از این مشکلات نیازمند کارهای بلند مدت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ابتلای 886 لرستانی به کرونا/ 1210 بیمار بستری هستند