به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، از کل تلفات غرق شدگی در هفت ماهه امسال ۶۸۴ نفر مرد و ۱۲۲ نفر زن بودند. در این مدت استان‌های خوزستان با ۱۲۳، مازندران با ۹۳ و فارس با ۷۰ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند.

با توجه به اینکه بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی عمدتا در فصل تابستان به ثبت می‌رسد در تابستان امسال نیز با بیشترین آمار غرق‌شدگی در کشور مواجه بودیم؛ به نحوی که از ۸۰۶ فوتی غرق‌شدگی در سال جاری ۴۳۱ نفر مربوط به فصل تابستان است که در مقایسه با تابستان سال گذشته (۳۸۵ فوتی)، رشد ۱۱.۹ درصدی داشته است.

گفتنی است، بیشترین آمار غرق‌شدگی در هفت ماهه امسال با ۱۵۲ فوتی در تیرماه و کمترین آن با ۷۸ فوتی در مهر ماه گزارش شده است.

بر اساس آمارهای موجود همواره بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به رودخانه است. در هفت ماهه امسال نیز رودخانه درصدر آمار تلفات غرق‌شدگی قرار دارند. در این مدت ۲۴۴ نفر شامل ۲۱۱ مرد و ۳۳ زن بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار ۳۰.۳ درصد از کل تلفات غرق‌شدگی در هفت ماهه امسال است.

پس از رودخانه، دریا با ۱۳۱ فوتی در رتبه بعدی آمار تلفات غرق‌شدگی قرار می‌گیرد. از این ۱۳۱ نفر ۱۱۸ نفر در محدوده خارج از طرح و ۱۳ نفر در محدوده‌های مجاز جان باخته‌اند.

استخرهای کشاورزی با ۸۳، کانال با ۷۱، دریاچه مصنوعی و سد با ۶۴، استخر شنا با ۵۳، چاه با ۲۸، حوض و حوضچه با ۲۳، دریاچه طبیعی با ۱۰ و سایر مکان‌ها با ۹۹ فوتی به ترتیب در رتبه‌های بعدی آمار تلفات غرق‌شدگی قرار دارند.