روسیه و ایران همکاری های فنی خود را گسترش می دهند


روسیه و ایران همکاری های فنی خود را گسترش می دهند

ایگور کاستر مدیرکل شرکت روسی تکنوروس:نمایندگان شرکت ما در سفر به ایران یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تامین تجهیزات و سامانه های مدیریت سنگ معدن برای این کشور امضا کردند.

روسیه و ایران همکاری های فنی خود را گسترش می دهند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ؛ شرکت روسی تکنوروس Technoros فناوری نوآورانه ای را توسعه می دهد که برای شرکت های دست اندر کار در حوزه معدن جالب توجه است.

این فناوری مورد استقبال شرکت های معدنی قرار گرفته است. انتظار می رود خدماتی که روسیه می تواند در این زمینه ارائه دهد به یکی از حوزه های صدور خدمات فنی و مهندسی در این کشور تبدیل شود. یکی از اولین کشورهایی که به این سامانه جدید علاقه مندی خود را نشان داده است ایران است. این مطالب را ایگور کاستر،‌ مدیر کل شرکت تکنوروس،‌ با خبرگزاری اسپوتنیک در میان گذاشت.
ایگور کاستر می گوید شرکت تکنوروس در زمینه توسعه سامانه های ارتقای کنترل سنگ معدن فعالیت و تخصص دارد. این شرکت در نظر دارد فناوری ها و تجهیزات خود در این حوزه را در اختیار ایران قرار دهد.
­وی در گفتگویی که با خبرگزاری اسپوتنیک انجام داد گفت: «سامانه ای که ما توسعه داده ایم این امکان را فراهم می آورد که سنگ های معدنی با ترکیبات متفاوت به شکلی سریع و کارآمد سورت شوند. تجهیزاتی که در این سامانه به کار گرفته شده اند این امکان را فراهم می آورند که عناصر شیمیایی موجود در سنگ معدن به طور خودکار از یکدیگر متمایز شوند. به عبارت دیگر،‌ این فناوری به دارنده آن این امکان را می دهد که عناصر بیستم تا نود و دوم در جدول مندلیف (از کلسیم گرفته تا اورانیوم)‌ از یکدیگر تمیز داده شوند. این فناوری در ایران وجود ندارد.»
کاستر خاطر نشان کرد که اخیرا به همراه همکارانش سفری 10 روزه به ایران داشته و با نمایندگان شرکت های ایرانی مذاکره نموده است. او تصریح کرد در این سفر جزئیات مرتبط با این فناوری و مدیریت سنگ های معدنی را تشریح کرده است.
کاستر گفت وی در خلال اولین سفرش به ایران موفق شد گام های مهمی در زمینه معرفی این فناوری به ایرانی ها بردارد و زمینه را برای صدور خدمات فنی و مهندسی روسیه هموارتر کند.
مدیر کل شرکت روسی تکنوروس تاکید کرد: «نمایندگان شرکت ما در خلال سفر به ایران یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تامین تجهیزات و سامانه های مدیریت سنگ معدن برای این کشور امضا کردند. سامانه ای که ما توسعه داده ایم 10 هزار دلار قیمت دارد. ما تمام اطلاعات لازم را از شرکای خود (در ایران)‌ دریافت کردیم و لذا می توانیم این سامانه قدرتمند در زمینه سورت کردن سنگ های معدن را ظرف مدت پنج ماه به این کشور صادر کرده و به کار گیریم.»
شرکت تکنوروس انتظار دارد که تا 31 دسامبر کار بر روی این پروژه در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده بین دو طرف شروع شود و برخی قراردادها با شماری از شرکت های ایرانی نهایی گردد.
کاستر تاکید کرد تجهیزات و سامانه های شرکت تکتوروس به شکلی موفقیت آمیز در بیش از 46 شرکت روس به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد دامنه همکاری های شرکتش با ایران از این هم فراتر خواهد رفت و قرار است شرکت تکنوروس با همکاری ایران یک مرکز تحقیقاتی مرتبط با فعالیت هایی از این دست در ایران دایر کند.

کاستر گفت:‌ «ما بعد از دیدار با مسئولان ایرانی پیشنهاد دادیم یک مرکز تحقیقات فناوری در تهران ایجاد کنیم. در صورتی که چنین مرکزی ایجاد شود این امکان فراهم خواهد شد که نمونه های کوچکی از انواع سنگ های معدن را در این مرکز با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات ساخت ما بررسی کرد و کارآمدی این تجهیزات را از نزدیک مشاهده نمود. این کار می تواند حس اعتماد متقابل را تقویت کند و کار شرکت های ایرانی در زمینه تصمیم گیری برای خرید چنین سامانه هایی را تسهیل نماید.»
کاستر معتقد است ایران به چنین فناوری هایی نیاز دارد.
ایران و روسیه سابقه طولانی در زمینه همکاری های فنی و معدنی دارند. برای مثال،‌ شرکت روس اتم در سال 2011 به طور رسمی نیروگاه هسته ای بوشهر را افتتاح کرد. به دنبال لغو تحریم ها علیه ایران،‌ روسیه در اوایل سال 2016 بی درنگ به سراغ تقویت هر چه بیشتر روابط و همکاری های دو جانبه با تهران رفت.
نشریه انگلیسی زبان تهران تایمز در ماه ژوئیه سال 2017 گزارش داد که قراردادی به ارزش حدود دو میلیارد و 500 میلیون یورو بین ایران و روسیه در زمینه تولید مشترک واگن های مسافری و باری امضا شده است. مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد ایران،‌ نیز در ماه نوامبر گذشته اعلام کرد حجم تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در خلال سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش یافته است. دو کشور ایران و روسیه همکاری های راهبردی و اقتصادی خود را در حوزه های متعدد گسترش داده اند. از جمله این حوزه ها می توان به حوزه انرژی اشاره کرد. همکاری در زمینه توسعه زیرساخت ها و نیز همکاری های نظامی از دیگر حوزه هایی هستند که دو کشور ایران و روسیه به آنها توجه دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها