بیکاری در مناطق محروم رو به افزایش است


بیکاری در مناطق محروم رو به افزایش است

نماینده مردم سقز و بانه ضمن تاکید بر اینکه آمار بیکاری در مناطق محروم رو به افزایش است، خواستار راه اندازی بازارچه های مرزی سیف و سقز و سیرانبند بانه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن بیگلری در نشست علنی امروز (یکشنبه 1بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی باید شعارهای زمان تبلیغات ریاست جمهوری را به یاد بیاورید و براساس آن برای جوانان بیکار چاره ای بیاندیشید؛ آمار بیکاری خصوصا آمار مربوط به مناطق محروم بیش از آن چیزی است که به اطلاعتان می رسد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همگان اذعان دارند بیکاری ریشه اکثر مشکلات جامعه است اما متاسفانه اکثر دولتمردان توجه جدی به این موضوع ندارند.

وی در تذکر به وزیر کشور ادامه داد: اخیرا برای بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز که فعالیتش مربوط به 20 سال قبل است دستگاه های امنیتی و سپاه پاسداران موافقت کرده اند اما در وزارت کشور نه تنها اقدامی انجام نمی شود بلکه در لیست صدور کارت الکترونیکی برای مرزنشینان نام سقز دیده نمی شود از این رو باید سریعا اقدامات لازم در دستورکار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بازارچه مرزی سیرانبند بانه که توسط استاندار گذشته کردستان، استاندار سلیمانیه و نماینده وزارت خارجه افتتاح شد اما هم اکنون هیچ اقدامی در راستای آغاز مجدد فعالیت آن صورت نگرفته است و این در حالی است که میلیون ها تومان از پول بیت المال برای راه اندازی آن هزینه شده است.

بیگلری در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: علیرغم صدور دستور برای ساخت فرودگاه سقز متاسفانه عوامل فرودگاه های کشور به دلایل نامعلوم و با بهانه گیری عملیات اجرایی را شروع نکرده اند.

وی در تذکر به وزیر علوم گفت: باید علت تاخیر در راه اندازی آموزشکده پسرانه بانه و دخترانه سقز و همچنین دانشکده علوم و فنون سقز مشخص شود لذا انتظار می رود موانع بر سر این راه هرچه سریع تر برطرف شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع تر برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اقدام لازم و کافی انجام شود.




تاکید بر حمایت‌ ایران و صربستان از یکدیگر در مجامع بین‌المللی