فیلم | نمای ماهواره‌ای آسمان ایران در ساعت 9:30 صبح امروز / برف و باران، ایران را ترک کرد؟


توالی تصاویر ماهواره هواشناسی «EUMETSAT» تا ساعت 9:30 صبح دوشنبه 9 بهمن، سامانه بارشی اخیر را در حال خروج از کشور نمایش می‌دهد. به رغم بارش سنگین برف در دو روز اخیر، تنها بخش کمی از ذخایر برفی کشور تجدید شده است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه تصاویر ماهواره هواشناسی اروپا «EUMETSAT»، تغییرات وضعیت جوی ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را از شامگاه ۲۷ ژانویه تا صبح ۲۹ ژانویه به وقت جهانی نشان می‌دهد که مقارن است با بازه زمانی ساعت ۱۸:۳۰ شامگاه شنبه ۷ بهمن تا ساعت ۹:۳۰ صبح دوشنبه ۹ بهمن.

این فیلم در قالب gif آماده شده و حجم آن ۳ مگابایت است. برای مشاهده کامل، اندکی صبر کنید تا فایل کاملا بارگذاری شود. دقت داشته باشید نواحی روشن‌تری که در پهنه ایران دیده می‌شوند، لزوما ارتباطی به پوشش برف ندارند.

فیلم | نمای ماهواره‌ای آسمان ایران در ساعت 9:30 صبح امروز / برف و باران، ایران را ترک کرد؟

ماهواره‌های هواشناسی برای آن‌که بتوانند تغییرات شرایط جوی و الگوی حرکت ابرها را مستقل از شب و روز زیر نظر داشته باشند، تصاویر خود را در نورهای غیرمرئی مانند فروسرخ تهیه می‌کنند. به همین دلیل است که برخلاف تصاویر ماهواره‌های «ترا» یا «آکوا» ی ناسا، سطح زمین با آن تنوع رنگی حیرت‌انگیزش در این تصاویر دیده نمی‌شود.

نخستین تصاویر مرئی وضعیت جوی کشور، ظهر امروز و پس از عبور ماهواره «Terra» بر فراز کشورمان منتشر خواهد شد.

۵۴۵۴


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس | جک شیطان سبز را به بازار ایران می فرستد؟