نقش آموزش وپرورش نهادینه سازی فرهنگ عفاف، حجاب و باورهای دینی در مدارس است


نقش آموزش وپرورش نهادینه سازی فرهنگ عفاف، حجاب و باورهای دینی در مدارس است

به گزارش باحجاب ، حجت‌الله نریمانی با تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: مساله حجاب و عفاف از مسائل فرهنگی و مذهبی است که بیش از سایر موضوعات به برنامه‌ریزی تدریجی و ریشه‌ای نیاز دارد و نهادینه‌سازی، گسترش، حفظ و نگهداری فرهنگ عفاف و حجاب اهمیت اساسی در آموزش‌وپرورش...

به گزارش باحجاب ، حجت‌الله نریمانی با تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: مساله حجاب و عفاف از مسائل فرهنگی و مذهبی است که بیش از سایر موضوعات به برنامه‌ریزی تدریجی و ریشه‌ای نیاز دارد و نهادینه‌سازی، گسترش، حفظ و نگهداری فرهنگ عفاف و حجاب اهمیت اساسی در آموزش‌وپرورش دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در ادامه بیان کرد: در مرحله نهادینه‌سازی باورهای دینی درباره عفاف و حجاب، نقش آموزش‌وپرورش به ویژه آموزش در دوره‌های ابتدایی و متوسطه، بسیار حساس و مهم به نظر می‌رسد؛ زیرا شخصیت دینی در دوره کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.
نریمانی افزود: پس از خانواده، مدرسه، عهده دار نهادینه‌سازی باورهای دینی و فرهنگ حجاب و عفاف خواهد بود. استفاده از ابزارهای آموزشی مؤثر و مورد علاقه دانش‌آموز و اصلاح متن‌های آموزشی و قرار دادن برنامه‌های جذاب و شیرین به تناسب نیازهای کودک و نوجوان در مدارس، از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این بخش است.
وی در بخش پایانی ضمن تقدیر از زحمات مدیر آموزشگاه درباره برنامه‌های عفاف و حجاب گفت: نکته مهم و قابل توجه در بخش سیاست‌های هدایتی در مدارس، آموزش درست و به دور از افراط و تفریط و متناسب با دانسته‌های دینی است.
منبع: پانا


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چالش‌های ساخت فیلم درباره یک شخصیت تاریخی