فخری: شمشیربازان اسلحه سابر در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن هستند


سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت که این تیم در شرایط خیلی خوبی به...
سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت که این تیم در شرایط خیلی خوبی به لحاظ آمادگی و حتی فیزیکی بازیکنان قرار دارد.

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در مسابقات جام جهانی ایتالیا اظهار داشت: این رقابت ها در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار شده و تا یکشنبه ادامه دارد. به جز این، حضور در مسابقات جام جهانی لهستان را هم در برنامه داریم که اسفندماه برگزار می شود، بعد از آن دیگر اعزام هایمان در قالب برنامه های سال ۹۷ انجام می شود.

وی تصریح کرد: شمشیربازان در جایگاهی قرار دارند که باید در تمام مسابقات تقویم فدراسیون جهانی شرکت کنیم تا بتوانیم این جایگاه ها را حفظ کنیم، به خصوص اینکه وضعیت رنکینگ جهانی به گونه ای است که رقابت میان اعضای آن خیلی نزدیک است. ۳۰ نفر اول رنکینگ جهانی همه جزو مدال آوران در مسابقات جهانی به حساب می آیند و مدام در حال رقابت با هم هستند تا بتوانند جای یکدیگر را بگیرند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با تاکید بر اینکه همه این رقابت ها برای این است که شمشیربازان جزو ۱۶ نفر برتر رنکینگ جهانی شوند، یادآور شد: در مسابقات مختلف بازیکنانی که رده های اول تا ۱۶ رنکینگ جهانی را در اختیار دارند، در مرحله گروهی با قرعه استراحت مواجه می شوند به همین دلیل تمام شمشیربازان برتر در تلاش برای کسب یکی از این جایگاه ها هستند. ایران هم دو نماینده در جمع ۱۶ نفر اول رنکینگ جهانی دارد و تلاشمان این است بتوانیم با حضور متوالی در رویدادهای مختلف و کسب امتیاز، این جایگاه ها را حفظ و ارتقا دهیم.

فخری با اشاره به اینکه در رنکینگ تیمی ایران جایگاه ششم جهان را در اختیار دارد، گفت: آلمان، فرانسه و آمریکا کشورهای بزرگ و مدعی هستند که در رنکینگ تیمی جهانی پشت سر ما قرار دارند و به شدت در تلاش برای این هستند که جایگاه ششمی ایران را بگیرند. این هم دلیل دیگری است برای حضور متوالی در مسابقات مورد تایید فدراسیون جهانی که امتیاز آنها روی رنکینگ جهانی بازیکنان تاثیر دارد.

وی از وضعیت کلی شمشیربازان اسلحه سابر ابراز رضایت کرد و گفت: به واسطه حضور در مسابقات پیش بینی شده، بازیکنان روز به روز بهتر می شوند و این روند را باید ادامه دهیم تا سال آینده که بازی های آسیایی را در پیش داریم و قبل از آن هم باید در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان شرکت کنیم. چند ماه بعد از بازی های آسیایی هم رقابت های کسب سهمیه المپیک آغاز می شود.

فخری با تاکید بر اینکه سال ۹۷ برای شمشیربازی ایران حیاتی است به حضور تیم اسلحه سابر در مسابقات اخیر گرجستان اشاره کرد و گفت: محمد رهبری شمشیرباز فوق العاه ایران در این رقابت ها بود که توانست مدال طلا بگیرد. البته به عنوان مربی وی اعتقاد دارم که ظرفیت های رهبری خیلی بالاتر از این است. نمی دانم چه زمانی می خواهد صد در صد توانایی ها و ظرفیتش را نشان دهد اما اطمینان دارم که هنوز به این سطح نرسیده است. به خود رهبری هم گفتم که عملکردش (قهرمانی و مدال طلا) رضایتبخش است اما من هنوز از او راضی نیستم. قدرت بدنی رهبری خیلی بالا است و می تواند خیلی بهتر از این ها ظاهر شود.

وی همچنین به عملکرد نیما زاهدی در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: نیما زاهدی در همین رقابت ها و در جمع ۱۶ بازیکن برتر، محمد فتوحی را شکست داد و بعد مقابل محمد رهبری متحمل شکست شد؛ در کل زاهدی خیلی خوب کار کرد.

سرمربی تیم ملی اسلحه سابر تصریح کرد: از دو سال پیش برای پشتوانه سازی تیم ملی اسلحه سابر برنامه داشتیم و به این فکر بودم که بازیکنانی برای آینده این تیم داشته باشم. نیما زاهدی یکی از همین بازیکنان است، علاوه بر وی، دو نفر دیگر هم هستند که به آینده آنها خوشبینم. در مجموع تیم اسلحه سابر در شرایط خیلی خوبی به سر می برد. بازیکنان فعلی این تیم و بازیکنانی که به عنوان پشتوانه سازی در ترکیب قرار گرفته اند، به لحاظ فیزیکی شرایط خیلی ایده آلی دارند. خیلی وقت ها در برخورد با بازیکنان ما فکر می کنند که تیمی مانند والیبال و بسکتبال هستیم که بازیکنمان چنین شرایط فیزیکی دارند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید