منسوبین به افرادسیاسی در سطوح مدیریتی شرکتها و هلدینگ ها به‌کارگیری نشوند


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه دستور داد از بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی در سطوح مدیریتی شرکت ها و هلدینگ های تابعه آنها خودداری کنند.

ایران اکونومیست - منسوبین به افرادسیاسی در سطوح مدیریتی شرکتها و هلدینگ ها به‌کارگیری نشوندبه گزارش ایران اکونومیست از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» با صدور بخشنامه ای، یادآور شده است که فساد اداری و مالی در هر جامعه ای یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و مهمترین عامل شکاف بین دولت و ملت ها و بزرگترین مانع بر سر راه پیشرفت جوامع محسوب می شود که صدمات جبران ناپذیری بر روند توسعه کشورها در پی خواهد داشت.
وزیر کار با اشاره به اینکه تجربه، دانش و باورها گواه این واقعیت است که فساد اداری مانع رشد رقابت های سالم و عدالت اجتماعی می شود؛ آورده است: مبارزه هوشمندانه، جدی و همه جانبه با اشکال و مظاهر فساد که بیش از هر چیز حاکمیت قانون را زیرسئوال برده، باید در اولویت قرار گیرد و در مسیر این ماموریت خطیر، باید آماده خطر و پرداخت هزینه های گزاف آن باشیم.
به گفته ربیعی، با وجود تاکیدها و صدور بخشنامه های متعدد، شاهد گزارش هایی درباره بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی، در سطوح مدیریتی شرکت ها و هلدینگ های تابعه، برخلاف اصول شایسته سالاری و بر اساس ارتباطات غیررسمی برخی مدیران ذی نفوذ سایر قوا هستیم که این اقدامات، بیانگر بی مسئولیتی و بی کفایتی این مدیران و برآیند آن، مخدوش سازی سرمایه اجتماعی، ترویج یاس و بی تفاوتی است.
ربیعی تاکید کرده است: بدون هیچ ملاحظه ای و برای آخرین بار اعلام می کنم چنانچه مدیری به جای کار حرفه ای به دنبال ارتباطات با ذینفعان و یا انتصابات سیاسی باشد، بی درنگ عزل خواهد شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)