دولت تدبیر و امید روی همه دولت ها را سفید کرد/هیچ نماینده ای با چتر وسط مجلس فرود نمی آید


دولت تدبیر و امید روی همه دولت ها را سفید کرد/هیچ نماینده ای با چتر وسط مجلس فرود نمی آید

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مشکلات و اعتراض ها محصول و انتخاب خود مردم است، مردم وقتی 4 سال عملکردها را می بینند و مجدد اعتماد می کنند و رأی می دهند چرا یقه ی انقلاب را می گیرند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام حمید رسایی، در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع اهالی مسجد امام موسی کاظم (ع) پردیسان قم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول 39 سالی که از عمر آن گذشت و به چهلمین سال وارد شدیم؛ فراز و فرودها ، پستی ها و بلندی ها، شکست ها، پیروزی ها و ناکامی های زیادی را تجربه کرده است..

وی با یادآور شد: سن رهبر معظم انقلاب امسال به سن امام خمینی(ره) رسیده است، با این تفاوت که ایشان 29 سال تجربه ی رهبری و سکانداری انقلابی را دارند که توانست در منطقه ظهور و بروز داشته باشد و دشمنان نیز اعتراف کرده اند جمهوری اسلامی در ختم غائله داعش مؤثر بود که البته همه این موارد حکایت از آینده و اُفق روشن در برابر انقلاب است.

دلخوشی و اطمینان رهبر انقلاب به وعده های کلام وحی

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه برای برخی می گویند رهبر انقلاب بر چه اساسی امیدوار است؟ گفت: مقام معظم رهبری دلخوش و مطمئن به وعده های قرآن است که این گونه از آیات برداشت می شود اگر این انقلاب در مسیر خود حرکت کند به ظهور منتهی می شود و پرچم به دست صاحب اصلی داده خواهد شد..

وی با بیان این که روایات خبر از تحقق یک انقلاب می دهند و آیات کلی قرآن به این معنا است که پرچم بلند شده تا انقلاب بزرگ جهانی ادامه پیدا می کند اما شرایطی دارد و ادامه داد: شرط اول این که منحرف نشویم و در مسیر انقلاب حرکت کنیم و تنها یک پوسته و ظاهر از انقلاب باقی نماند بلکه مغز هم داشته باشد.

حجت الاسلام رسایی افزود: مردم کشور قبل از انقلاب نقشی در آینده خود نداشتند ولی با بروز انقلاب ، امام خمینی(ره) فرمودند: مردم برای آینده خود در چهارچوب دین تصمیم گیری کنند و «استقلال ،آزادی،جمهوری اسلامی» مهمترین و محوری ترین شعار بود که ایام انقلاب و دهه فجر نیز پاسداشت همین شعار است.

وی با بیان این که در طول عمر انقلاب اسلامی ، گاهی انتخاب مردم در مقاطعی به دلیل نوع انتخاب ها ، کشور را به بحران برده است، اضافه کرد: از دولت کنونی جهت گیری هایی دیده می شود که با وجود این که نوع ارتباط ، تعامل و امید به قدرت های خارجی هنوز در آن ها وجود دارد اما با همه این مشکلات امکان خارج شدن از چهارچوب اصلی را ندارند.

فرمان انقلاب به دست مردم است

عضو جامعه روحانیون با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: در طول سال های عمر انقلاب اسلامی 4 بحران خیابانی داشته ایم که اولین آن در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بود و از مشهد شروع شد و به ساوه و قزوین و...کشیده شد و آخرین آن نیز اتفاقات اخیر بود که تعداد شهرهای معترض بسیار بیشتر آن زمان شده بود.

وی بیان داشت: در دو بحران مردم معترض شدند و در حقیقت اعتراض به خود داشتند زیرا ویژگی انقلاب این است که فرمان به دست مردم می باشد و هر 4 سال یک بار فرصت تغییر دارند.

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: در دولت آقای هاشمی اعتراضات سیاسی نبود زیرا به دلیل اعتمادی که دولت آقای هاشمی به سیاست های پولی دنیا داشت خروجی آن تورم 49 درصدی بود و مدیریت اشرافی وجود داشت و زمانی که مدیریت اشرافی در دولت وی حاکم شد مردم فشار اقتصادی را حس کردند.

وی عنوان کرد: تورم محصول فعل و انفعال اقتصادی است یعنی هر کجا داد و ستد رایج باشد و پول رد و بدل شود سایه ای به نام تورم می اندازد که اگر سیاست های اقتصادی درست باشد این سایه به حداقل می رسد و اگر سیاست های رها شده ای باشند این سایه و تورم بیشتر می شود.

دولت تدبیر و امید روی دولت ها را سفید کرد

نماینده ادوار مختلف مجلس با یادآوری دولت های گذشته در طول انقلاب بیان داشت: دولت سازندگی و دولت اصلاحات کم کار و پر هزینه بود و امروز دولت تدبیر و امید روی همه ی دولت ها را سفید کرد زیرا این دولت پرهزینه ترین و کم جنب و جوش ترین دولت ها است البته همه دولت ها به انتخاب مردم بوده و گاهی انتخابات شایسته ای داشته اند همانند دولت شهید رجایی و دولت مقام معظم رهبری که پر کار و کم خرج بود.

وی تأکید کرد: همه مشکلات و اعتراض ها محصول و انتخاب خود مردم است، مردم وقتی 4 سال عملکردها را می بینند و مجدد اعتماد می کنند و رأی می دهند چرا یقه ی انقلاب را می گیرند؟

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: اغتشاشات اخیر یک تفاوت با دولت آقای هاشمی داشت و آن وجود فضای مجازی در این دولت بود؛ وقتی 20 نفر شعار علیه انقلاب در صحنه می دادند در فضای مجازی چندین برابر این 20 نفر دیده می شدند زیرا ویژگی فضای مجازی ضریب دادن است.

وی در واکنش به سخن هفته های اخیر رئیس جمهور پیرامون مسکن مهر گفت: رئیس جمهوری که در خانه ی 45 میلیاردی زندگی کند طبیعی است که مسکن مهر برای او قوطی کبریت باشد؛ اگر مسئولین سطح زندگی معمولی داشته باشند مسکن مهر مردم را قوطی کبریت نخواهند دید.

مردم مشکلات خود را به گردن انقلاب و شورای نگهبان نیاندازند

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که تعبیر قوطی کبریت به جان برخی مردم آتش زد، ادامه داد: سخنان رئیس جمهور در خصوص مسکن مهر تأثیرات فرهنگی بدی را بر روی فرزندانی خواهد داشت که ساکن مسکن مهر هستند.

وی بیان داشت: مردم نوع انتخاب خود را به گردن انقلاب و شورای نگهبان نیاندازند؛ شورای نگهبان کسی را که حداقل و حداکثر شرایط را داشته باشد تأیید صلاحیت می کند؛ این مردم هستند که باید فردی را انتخاب کنند تا حداکثر شرایط را داشته باشد و حداکثر خدمات را به مردم برساند.

حجت الاسلام رسایی در مقایسه نظام جمهوری اسلامی با رژیم طاغوت گفت: جمهوری اسلامی جز 4 کشور برتر دنیا در درمان ناباروری، جز 10 کشور برتر سازنده داروهای بیماری های خاص، جز 5 کشور برتر دنیا در علم ژنتیک، جز 4 کشور اول جهان در ارتپدی و عمل زیبایی است.

انتخابات هم فرصت است و هم تهدید

وی با یادآوری این که مراکز بهداشت، سلامت و بیمارستان های بسیاری در 39 سال انقلاب ساخته شده و به بهره برداری رسیده اند، ادامه داد: جمهوری اسلامی در مسائل نظامی، جزء 8 کشور قدرتمند دنیا ، جزء 7 کشور قدرتمند موشکی ، جزء 5 کشور سازنده زیر دریایی و اژدرهای حباب ساز است و همچنین دارای انواع موشک کروز و بالستیک، پهباد پیشرفته بومی، ناوچه، تانک و هلیکوپتر است.

عضو جامعه روحانیون با تأکید بر این که اگر موانعی پیش روی مردم است به انقلاب برنمی گردد بلکه این موانع محصول انتخاب مردم است، افزود: اگر مجلسی داریم که صدا از آن بیرون نمی آید و نگران افزایش حقوق خود هستند و از حقوق های نجومی دفاع می کند به انقلاب مربوط نمی شود زیرا هیچ نماینده ای با چتر وسط مجلس فرود نمی آید بلکه با رأی مردم وارد مجلس می شود..

وی در خاتمه با یاد آوری سخن امام خمینی(ره) بیان داشت: تا کسی درد فقر و گرسنگی را نداند نمی تواند به فکر فقرا و مستمندان باشد؛ انتخابات بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی است که هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علیرضا زاکانی رسماً کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد