آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X


آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X

کمپانی تاتا در رویداد خودرویی اکسپو 2018 دهلی نو در هند از کراس اوور مفهومی خود با نام H5X رونمایی کرد. درحالی‌که تاتا بیشتر به خاطر خودروی ارزان نانو شناخته می‌شود اما این کانسپت ریشه‌های لوکس‌تری دارد زیرا بر پایه معماری پیشرفته جهانی و مدولاری ساخته شده که با همکاری جگوار لندروور تکوین یافته است.... نوشته آشنایی با کانسپت...

کمپانی تاتا در رویداد خودرویی اکسپو 2018 دهلی نو در هند از کراس اوور مفهومی خود با نام H5X رونمایی کرد.

آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X
درحالی‌که تاتا بیشتر به خاطر خودروی ارزان نانو شناخته می‌شود اما این کانسپت ریشه‌های لوکس‌تری دارد زیرا بر پایه معماری پیشرفته جهانی و مدولاری ساخته شده که با همکاری جگوار لندروور تکوین یافته است. تاتا می‌گوید این پلتفرم از معماری D8 لندروور که در دیسکاوری اسپورت، رنجروور اووک و جگوار E-Pace بکار رفته مشتق شده است. علیرغم ریشه‌های اشرافی موجود در این ساختار تاتا می‌گوید مهندسان شرکت شرایط بازار هند را در توسعه این ساختار مدنظر داشته‌اند.

آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X
این خودروساز اطلاعات زیادی از کراس اوور دیزلی خود منتشر نکرده اما تأیید کرده که در آن شاهد زبان طراحی جدید تاتا هستیم. کانسپت H5X خودرویی نسبتاً شیک بوده و در آن می‌توانیم ظاهری برجسته با فلاپ های بزرگ را تشخیص دهیم. این خودرو همچنین دارای پوشش‌های پلاستیکی بدنه، قوس‌های عضلانی چرخ‌ها و چراغ‌های جلوی LED می‌باشد.

آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X
طول/عرض/ارتفاع کانسپت جدید تاتا به ترتیب برابر با 4575/1960/1686 میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به 2740 میلی‌متر می‌رسد. بدین ترتیب کانسپت H5X کمی کوتاه‌تر و کم ارتفاع‌تر از دیسکاوری اسپورت می‌باشد.

آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X
تاتا همچنین در اتو اکسپو 2018 هند اقدام به معرفی کانسپت 45X کرده که یک هاچبک لوکس ساخته شده بر پایه معماری پیشرفته و منعطف سبک می‌باشد. این خودرو دارای ظاهری آینده‌نگرانه با نمای جلوی شیک و بدنه‌ای اسپورت است. کانسپت 45X همچنین از چراغ‌های جلوی LED، دستگیره‌های درب خاص و دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های مرسوم بهره می‌برد.

آشنایی با کانسپت جدید تاتا H5X


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفاوت بنزین سوپر و معمولی در چیست؟