اگر برای عروسیتون دنبال یه گل خوشگل واسه ساقدوشای خودتونو همسرتون میگردید، یا میخواید یه گل از پارچه لباستون درست کنیدو توی شینیون موهاتون استفاده کنید تا با پیراهنتون ست بشه، یا یه جعبه کادویی دارید و میخواید با یه گل زیبا تزئینش کنید این گل میتونه یه انتخاب عالی باشه.

شما میتونید از این گل در هر مناسبتی استفاده کنید، حتی میتونید برای تزئین دستمال سفره هاتون برای مجالس پذیرایی مهم استفاده کنید، برای یه سنجاق سینه قشنگ یا گلی که در جادکمه کت همسرتون قرار می دهید هم میتونید ازین گل استفاده کنید.

این گل فوق العاده ساده و سریع درست میشه و مطمئنم که میتونه یه تجربه بی نظیر باشه.

گل حریر و ساتن

وسایل مورد نیاز

۱) پارچه ساتن در دو رنگ تیره و روشن (مثلا بنفش تیره و روشن)

۲) حریر شیشه ای (اورگانزا) در یک یا دورنگ تیره و روشن

۳) تور گلدار

۴) مروارید در سایز دلخواه و رنگ متناسب با پارچه ها (یا سفید)

۵) نخ و سوزن

۶) شمع

گل حریر و ساتن

الگوی گلبرگ ها

در تصویر زیر الگوی گلبرگ ها را در اندازه اصلی برایتان گذاشته ام و جنس هر گلبرگ را روی آن نوشته ام . کافی است از تصویر زیر در سایز اصلی آن پرینت بگیرید.(روی تصویر کلیک کنید)

گل حریر و ساتن

مراحل ساخت

۱) الگوی گلبرگ ها را روی پارچه ها بیاندازید و دورتادور آنها را بدون فاصله برش بزنید. الگوی ساتن بزرگتر را برای پارچه ساتن تیره استفاده کنید و الگوی کوچکتر را روی ساتن روشنتر برش بزنید.

همچنین اگر دو رنگ حریر استفاه کرده اید حریر تیره تر را توسط الگوی بزرگتر برش بزنید.

از تورتان هم دایره ای به اندازه یک سکه ۵۰ تومنی ببرید.

گل حریر و ساتن

۲) حالا شمع را روشن کنید و لبه تک تک گلبرگ ها را بالاتر از شعله شمع بگیرید تا حرارت ملایم باعث مجعد شدن گلبرگ ها شود. دقت کنید که مرکز گلبرگ ها نباید حرارت ببیند و فقط باید لبه آنها را در فاصله مناسب از شعله نگه دارید تا کمی تارهای پلاستیک موجود در پارچه های حریر و ساتن آب شود.

توجه کنید که ساتن را باید حدود ۲ تا ۲٫۵ سانت از شعله فاصله داشته باشد و حریر بخاطر حساستر بودن فاصله بیشتری می خواهد.

گلبرگ های شما پس از این مرحله باید شبیه تصویر C شده باشند.

گل حریر و ساتن

۳) در این مرحله کافی است گلبرگ ها را به ترتیب بر روی هم بچینید. ابتدا گلبرگ ساتن بزرگ، روی آن گلبرگ حریر بزرگ را قرار دهید، سپس گلبرگ ساتن کوچک و بعد گلبرگ حریر کوچک را روی آنها قرار دهید، در انتها هم دایره توری را روی آنها بگذارید سپس با چند کوک در مرکز گلبرگ ها، آنها را به هم فیکس کنید.

دو سه تا مروارید ترجیحا در چند سایز را در محل کوکتون بدوزید تا گلها هم زیباتر بشوند هم کوکها زیر مرواریدها پنهان شوند. (مطابق تصویر D)

گل حریر و ساتن شما آماده است و می توانید به هر تعداد تهیه و استفاده کنید. اگر بخواهید ازین گلها به عنوان سنجاق سینه استفاده کنید میتوانید مانند تصویر E یک سوزن مخصوص سنجاق سینه به پشت گل بدوزید.

گل حریر و ساتن

“به پایان آمد این دفتر…”