کشته شدن 12 تندرو در عملیات ارتش مصر در سیناء


کشته شدن 12 تندرو در عملیات ارتش مصر در سیناء

ارتش مصر امروز دوشنبه از کشته شدن 12 "تروریست" و دستگیری 92 فرد تحت تعقیب در عملیات موسوم به سیناء 2018 خبر داد. مصر روز گذشته نیز از کشته شدن 16 تن در این عملیات خبر داده بود.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از الیوم السابع، نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای اعلام کردند که در تبادل آتش با "نیروهای تروریستی" ۱۲ تن از آنان کشته شدند. در جریان این عملیات نیروی هوایی مصر نیز ۶۰ موضع شبه‌نظامیان را منهدم کرد.

بنا بر این گزارش، در جریان این عملیات همچنین ۲۰ خودرو متعلق به "عناصر تروریستی" و ۲۷ موتور سیکلت کشف و یا منهدم شدند. همچنین ۳۰ انبار که شامل مقادیری مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب‌های دست ساز، تجهیزات ارتباطات رادیویی و مقادیر قطعات یدکی و مواد مخدر بود، منهدم شدند.

ارتش مصر کمتر از یک هفته‌ است که عملیات گسترده‌ای را در شمال و مرکز صحرای سینا علیه گروه‌های تندرو و افراد مظنون که قاهره آنها را تروریست می‌داند، آغاز کرده است. روز گذشته ارتش از کشته شدن ۱۶ نیروی تروریستی و دستگیری ۳۴ تن از آن‌ها خبر داده بود.

این عملیات با نام "سیناء ۲۰۱۸" از روز جمعه و با دستور عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به منظور تامین امنیت این منطقه آغاز شد و قرار است، اواخر ماه فوریه پایان یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعتراف ناتو به قدرت سامانه "پانتسیر" روسیه برای نابودی پهپادها