نماینده مجلس: باید مدیریت روستا مشخص شود


نماینده مجلس: باید مدیریت روستا مشخص شود

بجنورد- ایرنا- یکی از نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانیکه تکلیف مدیریت روستا، قانون استخدامی و وضعیت بیمه دهیاران مصوب و مشخص نشود، مشکلات موجود در روستاها و مسائل دهیاران حل نمی شود.

به گزارش ایرنا، علی قربانی دوشنبه در جمع دهیاران خراسان شمالی اظهارکرد: لایحه دهیاری ها 2سال است که در دست بررسی مجلس است و باید هرچه سریع تر این موضوع تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: در سال جاری مبلغ 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه زنان خانوار در نظر گرفته شده است اما دهیاران روستاها که تمام وقت خود را برای انجام کارهای اجرایی روستا می گذارند، هنوز بیمه نیستند.
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان تاکید کرد: باید سنوات خدمت در دهیاری ها جزو سوابق اجرایی محسوب شود.
وی با تاکید بر اینکه باید اولویت های جامعه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور تعداد زیادی باند فرودگاه احداث شده است اما از بسیاری از آن ها استفاده چندانی نمی شود و فقط بخشی از جامعه می توانند از آن استفاده کنند اما دهیاران روستاها که با تعداد زیادی از روستاییان سروکار دارند، از حداقل ها محروم هستند.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در ادامه بر جدی گرفتن آموزش ها تاکید کرد و گفت: آموزش زیربنای توسعه پایدار است و بدون آن هیچ اتفاقی نمی افتد و بر این امر معتقد هستیم که توسعه از پایین به بالا صورت می گیرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بمباران و جنایات اسرائیل نشان از حقارت و ترس آن هاست