ملل مختلف چگونه به استقبال سال نو می‌روند (قسمت اول)


تعطیلات سال نو یکی از مهم‌ترین مراسم در هر مملکتی است، اما جالب است بدانید ملل مختلف دنیا به‌همان‌ترتیب که مراسم متفاوتی برای جشن‌ گرفتن سال نو دارند، روزهای متفاوتی از سال را نیز به استقبال سال نو می‌روند. از‌آنجایی‌که جشن‌های سال نو همیشه زیبایی و جذابیت خاص خود را داشته است، قصد داریم با هم در دو قسمت به مراسمی که مردم کشورهای مختلف دنیا به...

ملل مختلف چگونه به استقبال سال نو می‌روند (قسمت اول)

تعطیلات سال نو یکی از مهم‌ترین مراسم در هر مملکتی است، اما جالب است بدانید ملل مختلف دنیا به‌همان‌ترتیب که مراسم متفاوتی برای جشن‌ گرفتن سال نو دارند، روزهای متفاوتی از سال را نیز به استقبال سال نو می‌روند. از‌آنجایی‌که جشن‌های سال نو همیشه زیبایی و جذابیت خاص خود را داشته است، قصد داریم با هم در دو قسمت به مراسمی که مردم کشورهای مختلف دنیا به برای پیشواز سال نو برگزار می‌کنند اشاره کنیم. با هم نگاهی خواهیم داشت به سال نو در دیگر کشورها

سال نوی چینی‌ها

ملل مختلف چگونه به استقبال سال نو می‌روند (قسمت اول)
نفوذ گستردۀ چین در گذشته باعث شده است بیشتر کشورهای شرق آسیا تحت تأثیر فرهنگ چین قرار بگیرند و در‌نتیجه سال نوی چینی‌ها در سایر کشورهای این منطقه جشن گرفته می‌شود. سال نوی چینی در یک زمان مشخص برگزار نمی‌شود و معمولاً در اواسط دی‌ماه تا اواخر اسفند شاهد برگذاری مراسم استقبال از سال نو در چین هستیم.

به جهت برگزاری مراسم سال نو، مدارس و شرکت‌های تجاری به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند و مردم با نمادهایی از شیر و اژدها به جشن و پایکوبی می‌پردازند. آتش‌بازی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جشن سال نو در چین است.

سال نو بالی

اهالی جزیرۀ بالی با سبک‌وسیاق خاصی به جشن سال نو می‌روند. مردم این جزیره سال نوی میلادی را با نام Nyepi خطاب می‌کنند و جشن سال نو در فروردین‌ ماه هر سال برگذار می‌شود.

جالب اینجاست که روز سال نوی بالی به‌عنوان یکی از ساکت‌ترین روزها در این سرزمین به‌حساب می‌آید و بیشتر هندوهای ساکن این جزیره در این روز به مراقبه می‌پردازند.

مردم نمادهایی از شیطان را که به آن ogoh-ogoh می‌گویند در مراسم سال نو به خیابان آورده و در انتهای شب آتش می‌زنند.

سال نو تایلند

ملل مختلف چگونه به استقبال سال نو می‌روند (قسمت اول)

تایلندی‌ها ۲۴ فروردین هر سال به استقبال سال نو می‌روند. در این روز اهالی تایلند به معابد رفته و برای راهبه‌ها خوراکی می‌برند. تمیز کردن مجسمه‌های بودا با پاشیدن آب نیز یکی دیگر از مراسم مهم سال نو در تایلند است.

مردم تایلند این رسم را به فال نیک گرفته و در کنار پاشیدن آب بر روی مجسمه‌ها، بر روی یکدیگر نیز آب می‌پاشند. به سال نوی تایلند Songkran گفته می‌شود.

مراسم سال نوی تایلند جذابیت زیادی دارد و هرساله توریست‌های زیادی برای حضور در این مراسم و ‌آب‌بازی به این کشور سفر می‌کنند.

سال نوی آشوریملل مختلف چگونه به استقبال سال نو می‌روند (قسمت اول)

ریشه‌های سال نوی آشوری به امپراتوری بابل که در بخش جنوبی عراق فعلی حضور داشته است بر‌می‌گردد. آشوری‌ها که اکنون در شمال عراق، قسمت‌هایی از ایران و سوریه زندگی می‌کنند، سال نوی خود را در تاریخ ۱۲ فروردین هر سال جشن می‌گیرند.

در جشن سال نوی آشوری نیز همانند سایر ملت‌ها شاهد برگزاری مراسم فرهنگی و همچنین حضور مردم در خیابان هستیم. آشوری‌ها در آمریکا تشکل‌های مختلفی دارند و هر ساله در شهر شیکاگو شاهد برگزاری بزرگ‌ترین جشن سال نوی آشوری از جانب این مردم هستیم.

در این بخش به پایان اولین قسمت از برگزاری جشن سال نو در کشورهای مختلف رسیدیم، در قسمت بعد برای شما از جشن سال نو در اتیوپی خواهیم گفت و نگاهی به جشن سال نو قبایل مائورى زلاند جدید خواهیم داشت.

منبع

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
ملل مختلف چگونه به استقبال سال نو می‌روند (قسمت اول)

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این زن اعتیاد وحشتناکی به ازدواج کردن دارد/ عکس