35 درصد تماس‌ها با اورژانس اردبیل مزاحمت تلفنی است


35 درصد تماس‌ها با اورژانس اردبیل مزاحمت تلفنی است

اردبیل – سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت:روزانه 35 درصد از تماس‌ها با اورژانس این استان مزاحمت‌های تلفنی است.

فرهاد غیبتی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کر: روزانه ۶۰۰ تماس با شماره ۱۱۵ حاصل می‌شود که از این تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد مزاحمت تلفنی است.

وی افزود: مزاحمت تلفنی موجب اشغال شدن خط ۱۱۵ شده و از سویی به دلیل اعزام نیرو به محل حادثه وقت و انرژی مأموران اورژانس صرف امدادرسانی غیرواقع می‌شود.

به گفته سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان امکان برخورد با مزاحمت‌های تلفنی فعلاً فراهم نشده و برخی افراد برای سرگرمی نسبت به تماس با اورژانس اقدام می‌کنند.

غیبتی با تأکید به اینکه در یکی از استان‌ها اورژانس طی همکاری با مخابرات نسبت به قطع تلفن فرد مزاحم اقدام می‌کند، اضافه کرد: بااین‌وجود هیچ امکان برخوردی در استان اردبیل فراهم نشده است.

وی متذکر شد: اورژانس یکی از حوزه‌های پرکار بوده و اختلال در عملیات آن ممکن است به زیان بیمار نیازمند تبدیل شود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تصریح کرد: سال گذشته ۳۶ هزار مأموریت توسط اورژانس اردبیل انجام‌شده و تنها در شهرستان اردبیل روزانه ۱۰۰ الی ۱۲۰ مأموریت انجام می‌شود.

به گفته غیبتی در مأموریت‌های سال گذشته ۶۵ درصد از موارد گزارش شده به دلیل وخامت حال بیمار به مراکز درمانی انتقال یافتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...