دستگیری و طرد 44 تبعه خارجی غیرمجاز از شاهرود در ایام نوروز


دستگیری و طرد 44 تبعه خارجی غیرمجاز از شاهرود در ایام نوروز

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری 44نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: همه این اتباع غیرمجاز براساس قوانین طرد شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سیدمجتبی اشرفی ازکاهش سرقت و افزایش کشفیات در طرح نوروزی امسال خبرداد و اظهار کرد: خوشبختانه در طرح نوروزی ۹۷ از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۸فروردین ۹۷ شاهد کاهش حدود سه درصدی وقوع سرقت و افزایش حدود ۱۰ درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم. هم‌چنین در این راستا ۳۴ نفر سارق نیز دستگیر شدند و به تعداد زیادی از انواع سرقت‌ها اعتراف کرده‌اند.

وی با بیان این که اکثر سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد توسط معتادین و افراد ولگرد صورت می‌پذیرد، گفت: در این راستا۵۵ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر و به مراجع قضایی و کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند که این اقدام در کاهش وقوع سرقت‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری ۴۴نفر اتباع بیگانه غیرمجاز خبر داد و افزود : این افراد نیز باتوجه به ورود قاچاق و فقدان اقامت مجاز، ازکشور طرد شدند.

اشرفی با بیان این که همراهی مردم فهیم شهرستان شاهرود تاثیر بسزایی در آرامش بهاری و امنیت پایدار شهرستان در این ایام داشته است گفت: روزانه ۴۵ واحد گشتی اعم از گشت های محسوس، نامحسوس، خودرویی، موتوری و پیاده در سطح شهرستان برای امنیت شهروندان و مسافرین مشغول انجام وظیفه هستند.

وی رعایت نکات ایمنی درخصوص حفظ اموال شخصی و اماکن خصوصی و منازل در ایام سفر را یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از وقوع سرقت دانست و درخصوص حفظ سلامت و امنیت جان مسافران نوروزی نیز اظهار کرد: در ایام پایانی تعطیلات و موج برگشت مسافران از سفرهای نوروزی، سعه صدر در رانندگی و پرهیز از رانندگی درحالت خستگی و خواب آلودگی می‌تواند مهم‌ترین عامل در کاهش سوانح رانندگی باشد.

این مسئول ارشد انتظامی ضمن تقدیر از همه افرادی که باهمکاری و عمل به توصیه های پلیسی زمینه ساز نظم و امنیت در شهرستان هستند ۱۳فروردین و روز طبیعت را نیز یکی از روزهای پرکار با طرح های ویژه برای پلیس ارزیابی و تصریح کرد: امیدواریم شهروندان شاهرودی باهمکاری بیش از پیش با پلیس در راستای کاهش بار ترافیکی محورهای درون و برون شهری از وقوع گره‌های ترافیکی پیشگیری نموده وحتما قبل از خروج از منزل نکات ایمنی در راستای پبشگیری از سرقت را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ساخت تالار مرکزی سمنان در سفر رئیس جمهور 160 میلیارد تومان اعتبار گرفت