مجموعه پیام تسلیت به دوست عزادار


پیام تسلیت به دوست یک پیام تسلیت صمیمانه و خودمونی محسوب می‌شود. این پیام عرض تسلیت که حاوی همدردی با دوست است، دوست عزادار را دلداری می‌دهد و برای تحمل غم و رنج به او کمک می‌کند. متن تسلیت و شعر تسلیت به دوست را در ستاره بخوانید.

پیام تسلیت به دوست، پیام تسلیت صمیمانه است که برای پیام تسلیت به دوست در مرگ عزیزانش به کار می‌رود و از همدلی و همدردی نشان دارد. پیام‌های تسلیت به دوست را که قابل استفاده برای پیام عرض تسلیت مادر، پیام تسلیت پدر، پیام تسلیت برادر و خواهر و پیام تسلیت دیگر اقوام دور و نزدیک هستند، در مطلب حاضر بخوانید.
مجموعه پیام تسلیت به دوست عزادار

پیام تسلیت به دوست ادبی


در بوی باران، نرمای نسیم، سبز کاج و سرخِ گل هم نقش زیبای مرگ پیداست. کوچِ عطرانگیز روح پدر از سرای فانی انتقالی از عالم ویرانی به سرزمین بقاست. غیبت ظاهری او را به شما تسلیت می‌گویم.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

نسیم خواب نوشین مرگ، پرنیان بستر شاه و بوریای فقیر را در هم خواهد نوردید. تنها لحظه انتظار است که جز محرمان سراپرده دوست کسی را بر آن وقوف نیست، خار غم از زندگی بزدایید تا خواب شیرین پدر / مادر / برادر / ... تحمل‌پذیر شود. هشدار که مردگان از اندوه زندگان شادمان نخواهند بود.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

زندگی فرصتی برای رهایی از تعلقات است. کوله‌بار مسافر هرچه سبک‌تر باشد بهتر است. از اینکه عزیز رهپوی وادی عشق پدر / مادر / ... با جان برابرتان جز محبت ماترکی نداشت، بر خود ببالید که بهشت عدن در انتظار اوست.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

مرگ سرود وصل جانان است. شیرین‌ترین انتظار برای آن که بانگ رحیل می‌کند و لحظه‌ای غم‌افزا برای آن که نمی‌تواند دست از تعلقات بردارد. پیوند مودت پدر / مادر /... با فرشتگان الهی برای تشرف به حضرت دوست بر ایشان مبارک باد. فقدان ایشان را بر شما تسلیت عرض می‌کنم.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

هراس مرگ هراس از گناه است و پدر / مادر / ... شما بی هیچ هراسی به استقبال مرگ رفت. آن عزیز هنگامی که تن‌پوش خاکی را با دیبای جان مبادله نمود، باید شادمان بوده باشد زیرا که در این سفر با بال روح در بارگاه عصمت فرود آمد.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

دوست عزیزتر از جانم، مرگ مسافرت جان از سبز خاک به بلندای افلاک است. دامن از اشک تهی کن که پیوستن به جانان سعادتی پایان ناپذیر است.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

دوست خوبم، ... جان
در کوچِ واصلان بارگاه عشق اشکی نیفشانیم، زیرا که آنان شادمانانِ حضرتِ دوست هستند. مروارید اشک نثار غیبت ظاهری جسم باد.

مجموعه پیام تسلیت به دوست عزادار


پیام تسلیت به دوست صمیمانه


دوست عزیز ارجمند. دلم از درد درگذشت ... عزیزت شکست. تسلیت مرا پذیرا باش و مرا در غم خودت شریک بدان.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

در غم غریب درگذشت پدر / مادر / برادر / خواهر / ... سفر کرده که به سفر آخرت رفته است، از دیده به جای اشک خون می‌بارم. تسلی خاطر مرا بپذیر.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

فراق هجرت ناگهانی پدرت / مادرت / ...ت مرا اندوهگین و ناراحت کرد. در غم تو شریک هستم و از خداوند برای تو صبر و شکیبایی و برای ... عزیزت آمرزش می‌خواهم.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

مادرت / پدرت / ...ت مثل کبوتری سبک‌بال بود که روحش توان ایستادن توی این دنیای خاکی را نداشت. مشتاقانه دعوت حق را لبیک گفت. فوتش را تسلیت می‌گویم. کاش همدردی من مرهمی بر درد روح تو باشد.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

اندوه باورنکردنی گریبان مرا گرفته است. بی شک واژه غم برای بیان احساسات بسیار ناچیز است. باور از دست دادن پدر / مادر / ... عزیزت این قدر سخت است که احساس می‌کنم میان زمین و آسمان هستم. قدر مسلم واژه برای بیان غم بی پایانم کم می‌آورم. از خداوند برای تو و خانواده‌ات صبر می‌خواهم. این مصیبت قطعاً به این زودی‌ها از دل و ذهن ما بیرون نخواهد رفت.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

دوست عزیزم... تحمل سوگ فقدان پدر / مادر / ... صبری الهی را می‌طلبد. من مطمئنم تو از پس این سوگ برمی‌آیی تا روح مادرت / پدرت / ...ت در آن دنیا آزرده نشود. مرا در این غم سترگ و جانکاه شریک بدان.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

از شنیدن خبر فوت پدر / مادر / ... عزیزت خیلی متأثر شدم. از صمیم قلب همدردی مرا بپذیر. از خداوند متعال صبر عاجل برای شما و خانواده محترمتان خواستارم و امیدوارم روحشان قرین رحمت الهی قرار گیرد.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

دوست خوب و خواستنی‌ام...
غم از دست دادن پدر / مادر / ... سخت است و بی شک تنها با توسل به حضرت حق تحمل این غم ممکن است. از خداوند منان صبوری جهت شما و غفران الهی جهت این عزیز درخواست دارم.
امیدوارم به زودی لبخندت را ببینم.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

دوست خوبم ... جان، غم تو غم من نیز هست اما چاره چیست؟ زندگی کن! حتی اگر بهترین‌هایت را از دست دادی. چون این زندگی کردن است که بهترین‌های دیگر برایت می‌سازد.

〰*〰*〰*〰*〰*〰

فقدان ….بزرگوارت مرا نیز اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای تو و دیگر بازماندگان را از پروردگار متعال خواهانم.

مجموعه پیام تسلیت به دوست عزادار


شعر تسلیت به دوست


جهان جام و فلک ساقی، اجل می
خلایق باده‌نوش مجلس وی

خلاصی نیست اصلاً هیچ کس را
از این جام و از این ساقی، از این می

〰*〰*〰*〰*〰*〰

خوشا آنان که با عزت ز گیتی
بساط عیش را برچیدند و رفتند

ز کالاهای این آشفته بازار
محبت را پسندیدند و رفتند

〰*〰*〰*〰*〰*〰

گفتم که چرا رفتی و تدبیر نه این بود
گفتا چه توان گفت که تقدیر همین بود

گفتم که نه وقت سفرت بود چنین زود
گفتا که نگو، مصلحت حق چنین بود

〰*〰*〰*〰*〰*〰

مهلت نداد چرخ که او را به بر کشم
من حسرتش کشیدم و گورش به بر کشید

〰*〰*〰*〰*〰*〰

ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت
جانم بسوختی و به جان دوست دارمت

تا دامن کفن نکشم زیر پای خاک
باور مکن که دست ز دامن بدارمت

〰*〰*〰*〰*〰*〰

بس که دل بی ماه رویت در دل شب‌ها گریست
آسمان دیده‌ام زین غصه یک دریا گریست

باغبان عشق در سکوت نه تنها ناله کرد
ای گُل پَرپَر به حالت بلبل شیدا گریست

〰*〰*〰*〰*〰*〰

خوشا آنان که بر این عرصه خاک
چو خورشیدی درخشیدند و رفتند

خوشا آنان که از پیمانه دوست
شراب عشق نوشیدند و رفتند

〰*〰*〰*〰*〰*〰

تا نپنداری ز یادت غافلم
گریه می‌جوشد شب و روز از دلم

〰*〰*〰*〰*〰*〰

آتش عشق پس از مرگ نگردد خاموش
این چراغی است کز این خانه به آن خانه برند

〰*〰*〰*〰*〰*〰

عقل پرسید که دشوارتر از مردن چیست
عشق فرمود فراق از همه دشوارتر است

امیدواریم پیام تسلیت به دوست برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل بنویسید کدام پیام تسلیت را برای ارسال انتخاب کردید. ضمناً پیام‌های تسلیت ادبی از کتاب «پرواز جان» نوشته عباسعلی اکبری انتخاب شده بودند.

گروه سرگرمی ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پیامک مناسبتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35