مراسم معنوی «ام داوود» و سوگواری وفات حضرت زینب(س) برگزار شد


 مراسم معنوی «ام داوود» و سوگواری وفات حضرت زینب(س)  برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) و مراسم معنوی «ام داوود» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) و مراسم معنوی «ام داوود» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. در مراسم سوگواری حضرت زینب(س) حجت الاسلام والمسلمین‌ صمدی استاد حوزه به سخنرانی پرداخت و گفت: ماه رجب ماه دعا و زیارت است.

وی درباره شخصیت حضرت زینب(س) عنوان کرد: حضرت زینب(س) عقیله بنی‌هاشم بودند پس از مادرش حضرت زهرا(س) همه صفات حمیده را در خود جمع کرده بودند، حضرت زهرا(س) صدیقه کبری و حضرت زینب(س) صدیقه صغری هستند.

استاد حوزه با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام سجاد(ع) علم حضرت زینب(س) علم لدنی بود، اظهار داشت: روان‌شناسان می‌گویند سه عامل وراثت، تربیت، محیط در تکامل شخصیت انسان اثرات زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین‌ صمدی درباره اثر وراثت بر شخصیت حضرت زینب(س) بیان داشت: در عالم شخصیتی به عظمت زینب کبری(س)، خواهر و برادران او وجود ندارند چراکه پدر و مادرشان معصوم بودند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر حضرت زینب(س) امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند، افزود: پیامبر(ص) درباره فضیلت امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند اگر تمام درختان عالم قلم، همه دریاها مرکب، همه جنیان و انسان‌ها حسابگر و نویسنده شوند نمی‌توانند فضایل امیرمومنان امام علی(ع) را شمارش کنند، در وصف مادر حضرت زینب(س) یعنی حضرت زهرا زبان عاجز است که او را وصف کند ایشان سیدة نساء العالمین از اول تا آخر است.

استاد حوزه با بیان اینکه حضرت زینب(س) گل باغ نبوی، علوی و فاطمی است، ابراز کرد: حضرت زینب(س) از نظر تربیت محضر رسول خدا(س)، امیرمومنان امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را درک کرده است.

وی افزود: محیطی که این بزرگواران برای حضرت زینب(س) فراهم کردند از او شخصیت ممتاز ساخته بود، ایشان شاهد عبادت‌های پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بوده است و در عبادت به جایی رسیده که به عابده آل محمد(ص) معروف شده بودند به گونه‌ای که امام حسین(ع) از ایشان می‌خواهند که در نافله شب او را فراموش نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین‌ صمدی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند من توصیه می‌کنم حاضرین و غائبین را که حرمت حضرت زینب(س) را نگه دارند چراکه او عظمتی دارد که خدیجه کبری(س) داشته است.

بنابراین گزارش در شب وفات حضرت زینب(س) هیات‌های مذهبی با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن عرض ارادت خدمت این امامزاده واجب التعظیم به سوگواری و عزاداری برای حضرت زینب(س) پرداختند.

همچنین در سالروز وفات حضرت زینب(س) مصادف با دوشنبه ١٣ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آقای محمد صادقى، به مرثیه‌سرایى پرداختند.

بعد از ظهر همین روز از ساعت 14 در مسجد جامع آستان مقدّس مراسم معنوی «ام داوود» با تلاوت ترتیل قرآن کریم توسط قاریان ممتاز مجتبی محمدبیگی، داود لاچینانی، محمد برخورداری، علی شیرزاد و رمضان خلیلی ادامه یافته و این دعا توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت شد که زائران آستان مقدس نیز با حضور در این مراسم باشکوه از آن بهره لازم را بردند.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فیلم / سحر دولتشاهی از جدایی نالید ! / همیشه زن دوم بود هم در رامبد هم در همایون !