توزیع سبد غذایی به ارزش 24.8 میلیارد ریال بین 2450 خانواده مناطق محروم


توزیع سبد غذایی به ارزش 24.8 میلیارد ریال بین 2450 خانواده مناطق محروم

بنیاد مستضعفان در راستای سیاست‌های حمایتی از مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار، مبلغ 24 میلیارد و 386 میلیون ریال را به تامین نیازهای غذایی مادران باردار و شیرده استان آذربایجان شرقی اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل ‌از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این نهاد انقلابی با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست جلوگیری از سوء تغذیه مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار در استان آذربایجان شرقی مبلغ 24 میلیارد و 386 میلیون و 250 هزار ریال را به حمایت از مادران باردار و شیرده استان اختصاص داد.

بنابراین گزارش بنیاد علوی به عنوان زیر مجموعه بنیاد مستضعفان، در قالب طرح حمایت بنیاد مستضعفان از مادران باردار و شیرده مناطق کم برخودار کشور و با هدف تامین سلامت فرزند آنها و جلوگیری از سوء تغذیه در سال 95 تعداد 11820 مورد سبد سلامت را در سطح استان آذربایجان شرقی توزیع کرد.

تعداد سبد سلامت توزیع شده میان مادران باردار و شیرده کم بضاعت در سال 96 با 1735 مورد افزایش به 13 هزار و 935 سبد رسید و در طول سال 96 تعداد 2 هزار و 450 نفر از خانواده‌های محروم استان آذربایجان شرقی از خدمت بنیاد مستضعفان بهره مند شدند.

بنیاد مستضعفان با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست رسیدگی مطلوب به مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار در استان آذربایجان شرقی مبلغ 24 میلیارد و 386 میلیون و 250 هزار ریال را به حمایت از مادران باردار و شیرده استان اختصاص داد.

طی این طرح، زنان باردار حائز شرایط از ابتدای ماه چهارم بارداری تا 6 ماه پس از زایمان (به مدت 12 ماه) تحت پوشش قرار می گیرند؛ حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق روستایی نیز اجرا می‌شود و گروه هدف برنامه زنان روستایی مبتلا به سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند و با اولویت بارداری نوبت اول هستند.

انتهای پیام/م


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت روز تلفن همراه- 12 خرداد 1403+جدول