برنامه‌ریزی جشنواره برای من خیلی عجیب بود


گروه هنر: فیلم «گرگ‌بازی» به کارگردانی عباس نظام‌دوست در دو بخش «فانوس خیال» و «بازار» سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد. این کارگردان درباره محتوای فیلمش به «شرق» توضیح داد: «فیلم «گرگ‌بازی» درباره یک گروه جوان هنردوست است که...

گروه هنر: فیلم «گرگ‌بازی» به کارگردانی عباس نظام‌دوست در دو بخش «فانوس خیال» و «بازار» سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد. این کارگردان درباره محتوای فیلمش به «شرق» توضیح داد: «فیلم «گرگ‌بازی» درباره یک گروه جوان هنردوست است که می‌خواهند تئاتری با نام «گرگ‌بازی» که برگرفته از بازی مافیاست، روی صحنه ببرند. این گروه هنری نمایش‌نامه «گرگ‌بازی» را به یک سرمایه‌گذار معرفی می‌کنند و اتفاقات زیادی در شب معرفی نمایش رخ می‌دهد که در فیلم به تصویر کشیده شده است».
«نظام‌دوست» درباره دلیل انتخاب این قصه عنوان کرد: «جذابیت‌های دراماتیک زیادی در این قصه وجود داشت که باعث شد قصه فیلم براساس این فضا نوشته شود».
کارگردان فیلم «گرگ‌بازی» نظر خود را درباره جشنواره جهانی فیلم فجر این‌گونه بیان کرد: «جشنواره جهانی فیلم فجر درحال‌حاضر مهم‌ترین رخداد بین‌المللی سینمای ایران است و در دنیا هم نظرات مثبتی درباره آن به وجود آمده. در نتیجه فیلمی که در این جشنواره حضور داشته باشد، شانس دیده‌شدن و فروش در بازارهای بین‌المللی را کسب خواهد کرد».
او افزود: «افراد شاخصی از جشنواره‌های معتبر دنیا در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند و می‌توان از این فرصت برای ارائه فیلم و دیده‌شدن آن استفاده کرد. جشنواره جهانی فیلم فجر فعلا تنها امکان داخلی برای معرفی فیلم‌سازان ایرانی و فیلم‌هایشان برای حضور در جشنواره‌های خارجی است و این موضوع یکی از دلایلی است که دوست داشتم فیلم «گرگ‌بازی» در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته باشد».
«نظام‌دوست» با اشاره به اینکه فیلم «گرگ‌بازی» در بخش «فانوس خیال» و «بازار» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد، گفت: «بزرگ‌ترین دستاورد حضور در جشنواره، دیده‌شدن فیلم از سوی مخاطبان خاص سینما، اهالی رسانه و منتقدان است. هر فیلمی به این منظور ساخته شده که به نمایش درآید و منتقدان درباره آن نظر بدهند و فکر می‌کنم جشنواره‌ها بهترین ویترین برای فیلم‌ها هستند. حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر شانس نقدشدن از طرف منتقدان داخلی و از طرفی دیده‌شدن از سوی پخش‌کنندگان خارجی را برای فیلم‌ها فراهم می‌کند. چون اصولا در ایران امکان دیگری برای حضور فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان خارجی وجود ندارد و جشنواره جهانی فیلم فجر این امکان را برای فیلم‌سازان داخلی فراهم کرده که در خلال جشنواره با سینماگران دیگر کشورها تبادل تجربه داشته باشند».
او نیز تأکید کرد: «جشنواره جهانی فیلم فجر زمینه‌ای را برای پخش و دیده‌شدن تعداد زیادی از فیلم‌های ایرانی فراهم کرده است. من در دوره‌های قبلی در جشنواره حضور نداشتم و این اولین دوره است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و دیدم کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد. ظاهرا در این جشنواره برنامه‌ریزی درست و اصولی وجود دارد و این نکته برای من خیلی عجیب بود! هنوز وارد ایام برگزاری جشنواره نشده‌ایم؛ اما امیدوارم این نظم و انضباط در روزهای برگزاری جشنواره هم ادامه داشته باشد».
یادآوری می‌شود، سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین تا هفتم اردیبهشت (19-27 آوریل 2018) به دبیری سیدرضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسوی تهران برگزار می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصویر تلخ از شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار فرزندانش +عکس