رسول این‌بار به شورای امنیت ملی نامه نوشت


«ما از «مفت‌بازی» بیزاریم»؛ رسول خادم همچنان بر مواضعی که در قبال رویارونشدن کشتی‌گیران ایرانی با نماینده‌های رژیم صهیونیستی دارد، تأکید می‌کند. رئیس فدراسیون کشتی نخستین‌بار دو ماه پیش بود که بی‌پرده و باصراحت تمام از سیاست کشور در قبال تبعات...

«ما از «مفت‌بازی» بیزاریم»؛ رسول خادم همچنان بر مواضعی که در قبال رویارونشدن کشتی‌گیران ایرانی با نماینده‌های رژیم صهیونیستی دارد، تأکید می‌کند.
رئیس فدراسیون کشتی نخستین‌بار دو ماه پیش بود که بی‌پرده و باصراحت تمام از سیاست کشور در قبال تبعات این موضوع انتقاد کرد. او از مسئولان مربوطه خواست با توجه به درنظرگرفتن همه جوانب، تدبیری اساسی برای این معضل بیندیشند تا کشتی ایران بیش از این در میادین بین‌المللی با محرومیت مواجه نشود. صحبت‌های قهرمان المپیک آتلانتا، به جنجالی بزرگ در رسانه‌های داخلی تبدیل شد که در نهایت استعفای ناگهانی خادم را از ریاست فدراسیون و سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد به دنبال داشت.
عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی که 42 روز از فدراسیون کشتی دور بود، در نهایت چاره‌ای ندید جز اینکه به اصرار اعضای مجمع فدراسیون کشتی و دیگر خانواده این رشته، به فدراسیون بازگردد. او که از هفته پیش کار خود را دوباره در این فدراسیون شروع کرده، این‌بار خطاب به مسئولان شورای امنیت ملی نامه نوشته است تا نشان دهد نمی‌خواهد این موضوع بسیار مهم را رها کند. رئیس فدراسیون کشتی با ارسال نامه به اعضای شورای امنیت ملی از آنها درخواست کرد با ورود تیم دیپلماسی کشور در برابر مناسبات آمریکایی- صهیونیستی کمیته بین‌المللی المپیک، مانع از محرومیت کشتی‌گیران و تعلیق کشتی ایران شوند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به محرومیتی که اتحادیه جهانی در مسابقات اخیر کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان برای علیرضا کریمی و مربی‌اش در نظر گرفته (باخت عامدانه مقابل کشتی‌گیر روس برای مسابقه‌ندادن با حریف اسرائیلی) می‌نویسد: «نزدیک به چهار ماه است که ورزش ملی کشور، کشتی، در مواجهه با مناسبات حاکم بر «کمیته بین‌المللی المپیک»، دچار مسئله و مشکل جدیدی شده که پیش از این مواجه نبود. مطمئن هستم در جریان مسئله افزایش محرومیت‌های قهرمانان ملی کشتی در مواجهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی هستید. موضوعی که فراتر از محرومیت قهرمانان ملی این رشته که پرچم‌دار کسب افتخار و آبروی ملی در میادین بزرگ المپیک و جهانی برای کشور بوده و هستند، کشتی کشور را نیز با خطر تعلیق مواجه ساخته است. پس از تلاش خاموش برای متوجه‌ساختن دوستانی که مسئولان اصلی پیگیری این مسئله هستند و گریز ایشان از انجام پیگیری‌های جدی و لازم، به‌ناچار حدود دو ماه است که خانواده بزرگ کشتی ایران برای حمایت از قهرمانان ملی کشتی کشور، به‌طور مستقیم از شما رجال محترم سیاسی که تصمیم‌گیران اصلی درباره مواضع سیاسی و فعالیت‌های دیپلماتیک کشور در عرصه بین‌المللی هستید، تقاضای کمک نموده‌اند».
در این نامه تیرگی رابطه خادم با مدیریت ورزش کشور مشخص است. این نبود رابطه مناسب باعث شده رئیس فدراسیون مستقیما به شورای امنیت ملی نامه بنویسد و وزارت ورزش را نادیده بگیرد؛ موضوعی که می‌تواند امیدواری به ایجاد تعامل بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش را از بین ببرد.
در بخش دیگری از نامه خادم به شورای امنیت ملی، انتقاد شدید از مدیران ورزشی نیز به چشم می‌خورد: «لازم به توضیح می‌داند در کارنامه مدیریتی «کمیته بین‌المللی المپیک»، ده‌ها مصداق از چشم‌بستن در برابر مواضع سیاسی کشورهای دنیا وجود دارد. در برابر این چشم‌پوشی‌ها، مثال‌های متعددی نیز از اختصاص جرائم و محرومیت‌های مختلف در قبال رفتارهای سیاسی ورزشکاران به چشم می‌خورد. این برخوردهای دوگانه از سوی این نهاد بین‌المللی، نشان از آن دارد که مناسبات دیپلماتیک در درون کمیته بین‌المللی المپیک، کاربردی جدی داشته و می‌تواند در سرنوشت قهرمانان ملی ما در مواجهه با سیاست‌های جدید آن، به‌شدت مؤثر باشد. رجال محترم سیاسی، قهرمانان ملی ما از شکست در برابر حریفان هراسی ندارند، ما از «مفت‌بازی» بیزاریم... از تیرماه تا آبان‌ماه سال جاری، قهرمانان ملی کشتی ایران می‌باید در هشت مسابقه جهانی شرکت کنند. در تک‌تک این مسابقات، خطر محرومیت‌هایی که ذکر شد، کشتی‌گیران تیم‌های ملی و به‌طور کلی کشتی کشور را تهدید می‌کند.
زمان بسیار محدود است و فعالیت دیپلماتیک کاری است که نیاز به زمان دارد. متأسفانه عدم دغدغه مدیرانی که که باید در این مدت پیگیر این مسئله مهم و حیاتی ورزش ملی کشور می‌بودند و شاید دغدغه «معاش سیاسی» از سوی ایشان، چهار ماه زمان را از ما گرفت. گمان نمی‌شود «سکوت» و «سکون» پاسخی مناسب برای درخواست منطقی و کاملا کاربردی قهرمانان ملی کشور باشد. منتظر اقدام عاجل و اجرائی شما در حمایت از قهرمانان ملی کشور هستیم».
بار قبل، تـأکید خادم بر روشن‌شدن چگونگی رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی با همراهی خانواده ورزش روبه‌رو نشد و کار را به استعفای خادم و انتقاد از او از سوی چندین فرد سیاسی کشاند. به نظر می‌رسد خادم تلاش می‌کند این موضوع پیچیده را همچنان پیگیری کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چطور از شر ویروس تبخال خلاص شویم؟