تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018


تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018

ارزان، قدیمی و کمی هیجان‌انگیز! نمره نهایی: 4.5 از 10 شاسی بلندهای سنتی به نوعی دوست‌داشتنی هستند. به همین دلیل است که خودروهایی همچون جیپ رانگلر طرفداران زیادی دارند. با اینکه میتسوبیشی اوت لندر اسپورت (در برخی بازارها از جمله ایران با نام ASX شناخته می‌شود) فرسنگ‌ها با شاسی بلندهای خشن و بدنه روی فریم... نوشته تجربه سواری با...

ارزان، قدیمی و کمی هیجان‌انگیز!

نمره نهایی: 4.5 از 10
تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
شاسی بلندهای سنتی به نوعی دوست‌داشتنی هستند. به همین دلیل است که خودروهایی همچون جیپ رانگلر طرفداران زیادی دارند. با اینکه میتسوبیشی اوت لندر اسپورت (در برخی بازارها از جمله ایران با نام ASX شناخته می‌شود) فرسنگ‌ها با شاسی بلندهای خشن و بدنه روی فریم فاصله دارد اما هنوز هم در دسته دوست‌داشتنی‌ها جای می‌گیرد. اوت لندر اسپورت خودرویی ساده، نسبتاً ارزان و البته با سواری هیجان‌انگیز است. در کلاسی که اکثر خودروها نونوار شده‌اند نسل فعلی اوت لندر اسپورت از جلیقه نجاتی استفاده می‌کند که در سال 2011 معرفی شده و بسیاری از ویژگی‌های یک خودروی 7 ساله را با خود دارد؛ اما هنوز هم یک جایگزین منحصربه‌فرد برای برخی رقباست.

پرفورمنس و هندلینگ (نمره 6 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
اوت لندر اسپورت قوی یکی از معدود شاسی بلندهای قابل‌ابتیاع است که به خوبی واژه خودروی کاربردی اسپورت را توصیف می‌کند. قدرت پیشرانه فوراً در دسترس است. پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری پرچم‌دار به همراه گیربکس CVT به‌طور مناسبی تمام 168 اسب بخار را به چرخ‌های جلو می‌فرستند. البته گیربکس جذابیت کمی داشته و باعث می‌شود صدای نه چندان جالب پیشرانه به کابین راه یابد. خوشبختانه نیازی به سریع رفتن ندارید. سیستم تعلیق این خودرو سفت بوده و فرمان نیز مستقیم بوده و تأکید بیشتری بر ذات قهرمانانه آن دارد.

طراحی ظاهری (نمره 4 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
شاید اگر جلوپنجره دو قطبی این خودرو نبود، اوت لندر اسپورت می‌توانست روی دیوار اتاق برخی کودکان نقش ببندد. طراحی این خودرو قطعاً در یادها نمی‌ماند و در برابر شاسی بلندهای جدید این برند همانند اوت لندر و اکلیپس کراس طراحی خوبی ندارد. بی‌شک اوت لندر اسپورت ظاهر نجیب و رامی دارد و تنها عنصر طراحی سؤال‌برانگیز آن جلوپنجره است که تریم کروم پلاستیک ارزانش توی ذوق می‌زند.

کابین و راحتی (نمره 3 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
متریال نرم، پوشش چرم و پلاستیک‌های پیانو بلک در تلاش بوده‌اند تا ظاهر از مد افتاده اوت لندر اسپورت را پنهان کنند. اهرم‌ها و کلیدهای بکار رفته شاید احساس خوبی ایجاد نکنند و اهرم تعویض دنده نیز کاملاً ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. برای قرار دادن آن در موقعیت موردنظر نیروی زیادی لازم است. همچنین با بستن درب‌ها صدایی به گوشتان می‌رسد که حکایت از ارزانی دارد!

فضای کابین نیز یک مشکل دیگر است. اوت لندر اسپورت در کلاس خودروهای کامپکت و ساب کامپکت قرار می‌گیرد اما خب این موضوع خوب نیست. بدنه خودرو کوتاه‌تر از سوبارو کراس ترک بوده اما طویل‌تر از کیا سول و هوندا HR-V می‌باشد. هر سه رقیب این خودرو فضای کابین و محفظه بار بیشتری نسبت به محصول میتسوبیشی دارند.

تکنولوژی و ارتباطات (نمره 6 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
میتسوبیشی در مدل سال 2018 اوت لندر اسپورت از ویژگی‌های استانداردی همچون صفحه لمسی 7 اینچی، رادیوی ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو سود برده است. آینه‌های برقی و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران نیز در تریم پرچم‌دار SEL وجود دارند.

تجهیزات ایمنی (نمره 4 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
سیستم‌های ایمنی اوت لندر اسپورت خیلی برجسته نیستند. اگر خواهان هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و نوربالای خودکار باشید باید 2 هزار دلار دیگر نیز بپردازید. حتی با وجود چنین سیستم‌هایی نیز اوت لندر اسپورت در بحث ایمنی حرف اول را نمی‌زند. حسگر پارک جلو هر از گاهی هشدار می‌داد و در سرعت‌های بالا نیز به دلایلی نامشخص خاموش می‌شد.

هزینه‌های مالکیت و مصرف سوخت (نمره 4 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
با مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی 10.2/8.4/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر، اوت لندر اسپورت پرمصرف‌تر از رقبای نزدیک خود است؛ مثلاً هوندا HR-V حتی با وجود سیستم چهار چرخ محرک کم‌مصرف‌تر از میتسوبیشی بوده و سوبارو کراس ترک نیز مصرف کمتری دارد. البته باک سوخت اوت لندر اسپورت به اندازه کافی بزرگ است.

قیمت‌گذاری (نمره 5 از 10)

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018
با قیمت 20395 دلاری، میتسوبیشی اوت لندر اسپورت قیمت‌گذاری رقابتی‌ای دارد. این خودرو تنها چند صد دلار گران‌تر از هوندا HR-V با قیمت پایه 19670 دلار بوده و البته در مقایسه با مدل‌های بزرگ‌تری همچون هوندا CR-V (قیمت 24150 دلاری) و تویوتا راو 4 (قیمت 24510 دلاری) ارزان‌تر است. البته با این قیمت تجهیزات زیادی به دست نمی‌آورید.


در تریم SEL پیشرانه 2.4 لیتری بجای نسخه استاندارد 2 لیتری بکار رفته و بهای آن به 25895 دلار می‌رسد. آپشن هایی همچون پکیج تورینگ که شامل هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط نوربالای خودکار و سقف پانورامیک می‌باشد بهای 2 هزار دلاری دارد.
مشخصات میتسوبیشی اوت لندر اسپورت 2018

پیشرانه: 4 سیلندر 2.4 لیتری

قدرت/گشتاور: 168 اسب بخار/226 نیوتون متر

گیربکس: CVT (متغیر پیوسته)، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 7.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 198 کیلومتر در ساعت

وزن: 1490 کیلوگرم

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 10.2/8.4/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت پایه: 20395 دلار

قیمت مدل تست شده: 29110 دلار

منبع: motor1


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فروش خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا + جزئیات ثبت نام