حادثه‌ها


2 سرنشین بالگرد سقوط‌کرده شرکت نفت همچنان مفقودند فرماندار بندرلنگه گفت: جست‌وجو برای پیداکردن دو سرنشین مفقود بالگرد شرکت نفت که در آب‌های خلیج‌فارس، محدوده جزیره لاوان سقوط کرده است، ادامه دارد. ارسلان بهاری میمندی در گفت‌وگو با ایرنا افزود:...

2 سرنشین بالگرد سقوط‌کرده شرکت نفت همچنان مفقودند
فرماندار بندرلنگه گفت: جست‌وجو برای پیداکردن دو سرنشین مفقود بالگرد شرکت نفت که در آب‌های خلیج‌فارس، محدوده جزیره لاوان سقوط کرده است، ادامه دارد. ارسلان بهاری میمندی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این حادثه سه‌شنبه‌شب برای دو خلبان و سه سرنشین بالگرد در اطراف سکوی رسالت در آب‌های خلیج‌فارس رخ داد. او ادامه داد: در جریان این حادثه یک فروند بالگرد که برای انتقال یک بیمار به لاوان رفته بود، پس از سوارکردن بیمار بر اثر شرایط دشوار جوی، ازجمله سرعت زیاد باد و ازدست‌دادن تعادل، به داخل آب سقوط کرد. فرماندار بندرلنگه اظهار کرد: در این حادثه یکی از خلبانان بالگرد نجات پیدا کرد، دو نفر از سرنشینان شامل پزشکیار و بیمار فوت ‌شدند و اجساد آنان از آب گرفته شد. بهاری میمندی تصریح کرد: همچنین یک خلبان و همراه بیمار از شب گذشته تاکنون مفقودند و تلاش برای پیداکردن آنان ادامه دارد. او یادآور شد: هم‌اکنون دو فروند شناور بنادر و دریانوردی، یک فروند بالگرد شرکت نفت و یک شناور الکترونیکی از کشور امارات متحده به‌همراه غواصان خبره در حال جست‌وجوی دو مفقود این حادثه هستند. وزارت نفت شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد: بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران که برای انتقال یکی از کارکنان که دچار سکته شده بود، به سکوی R1 (میدان رسالت) اعزام شده بود، مدت کوتاهی پس از ترک سکو در راه انتقال بیمار به‌سمت جزیره کیش سقوط کرد. این وزارتخانه افزوده است: تاکنون فوت جواد کاراندیش (بیمار) و بهروز اشکان، پزشکیار، تأیید شده و از سلامتی کاپیتان سهیلی اطمینان حاصل شده است.

حکم اعدام «بهمن ورمزیار» اجرا شد
دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد. کامران حمزه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز سه‌شنبه به‌علت وجود اشکال قضائی در پرونده بهمن ورمزیار، اجرای حکم این فرد به تعویق افتاد. او خاطرنشان کرد: پس از رفع مشکل قضائی این پرونده، حکم اعدام بهمن ورمزیار صبح چهارشنبه اجرا شد. حکم اعدام بهمن ورمزیار، متهم پرونده یک سرقت مسلحانه در همدان، قرار بود صبح روز سه‌شنبه اجرا شود که در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این حکم با دستور مقامات عالی‌رتبه، موقتا متوقف شده است. دادستان همدان در توضیحی با بیان اینکه توقف اجرای حکم با دستور مقامات عالی‌رتبه صحت ندارد، تأکید کرد که علت تعویق اجرای حکم فقط وجود یک اشکال قضائی است.

نجات سرنشینان لنج آتش‌گرفته در خلیج‌فارس
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با کمک صیادان هفت سرنشین لنج صیادی که در آب‌های خلیج‌فارس آتش گرفته بود، از مرگ حتمی نجات یافتند. محمد شکیبی‌نسب افزود: در پی اعلام اضطرار تعاونی لنج‌داران بندر دیلم به مرکز کنترل ترافیک دریایی مبنی بر آتش‌سوزی در یک فروند موتور لنج صیادی در منطقه نفتی بهرگانسر، شناورهای قدوس 110 و الرفع که در آن محدوده حضور داشتند و ناجی 9 از جزیره خارگ به موقعیت شناور حادثه‌دیده اعزام شدند. او بیان کرد: پس از گذشت 30 دقیقه از اعلام اضطرار اولیه، واحد عملیات دریایی بهرگان در پیامی اعلام کرد همه هفت سرنشین لنج حادثه‌دیده، به‌کمک یک فروند شناور صیادی حاضر در منطقه نجات یافته و شناور‌های قدوس 110 و الرفع نیز در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند. شکیبی‌نسب اظهار کرد: با وجود یک ساعت اجرای عملیات اطفای حریق به‌دلیل حجم بالای آتش‌سوزی شناور حادثه‌دیده در همان منطقه غرق شد. او یادآور شد: هفت سرنشین نجات‌یافته موتور لنج غرق‌‌شده نیز در منطقه بهرگان تحویل عوامل مستقر روی اسکله شدند.

سارق مغازه با 25 سرقت راهی زندان شد
فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه و کشف 25 فقره سرقت از او در شیراز خبر داد. سردار «احمدعلی‌گودرزی» در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام گزارشی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره سرقت مغازه، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند. او خاطرنشان کرد: مأموران کلانتری پس از تحقیقات فنی تخصصی و گشت‌زنی‌های هدفمند و بررسی دوربین‌های مداربسته، در نهایت سارق را شناسایی و دستگیر کردند. سردار گودرزی با بیان اینکه متهم دستگیرشده برای ادامه تحقیقات از کلانتری به پلیس آگاهی منتقل شد، بیان کرد: در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد او از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است. این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به 25 فقره سرقت مغازه در شیراز اقرار کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!