80 ثانیه


مراقب حریم خصوصی خود باشید تایم: این‌روزها بحث حریم خصوصی در فضای مجازی به‌شدت مطرح است. در یکی از آخرین مقالات دراین‌باره بر عدم انتشار سه مدرک شخصی تأکید شده است؛ سه مدرکی که می‌تواند سبب افشای اسرار هرکسی شود. 1.گواهی‌نامه رانندگی: برخی از...

مراقب حریم خصوصی خود باشید
تایم: این‌روزها بحث حریم خصوصی در فضای مجازی به‌شدت مطرح است. در یکی از آخرین مقالات دراین‌باره بر عدم انتشار سه مدرک شخصی تأکید شده است؛ سه مدرکی که می‌تواند سبب افشای اسرار هرکسی شود.
1.گواهی‌نامه رانندگی: برخی از کاربران ممکن است وسوسه شوند که اولین گواهی‌نامه رانندگی خود را در رسانه‌های اجتماعی بفرستند تا خوشحالی خود را با دیگران سهیم شوند. بااین‌حال، کارت شناسایی معتبر مانند گواهی‌نامه رانندگی شامل تاریخ تولد، عکس و سایر اطلاعات شناسایی شخصی شما می‌شود که دزدان می‌توانند کپی کنند. درواقع با انتشار آن به سادگی هویت خود را با دیگران سهیم شده‌اید.
2 . برنامه سفر و محل سکونت: بسیاری از افراد تصاویر جالبی را از تعطیلات سرگرم‌کننده خود در مکان‌های عجیب‌وغریب منتشر می‌کنند، اما به‌عنوان توصیه هرگز قبل از اینکه در آنجا حاضر شوید در هیچ شبکه اجتماعی‌ای اطلاعات مربوط به گشت‌وگذار خود را منتشر نکنید، چراکه دزدان بالقوه می‌دانند که شما برای چه مدت‌زمانی از خانه بیرون می‌آیید و می‌توانند از غیبت شما آگاه شوند و اگر در گذشته هم مکانی از منزل یا عکسی از منزل خود را منتشر کرده باشید فرصتی را برای دزدی فراهم می‌کنید.
3. اطلاعات حساب بانکی
ارسال هرگونه اطلاعات مالی در فضای عمومی می‌تواند تقلب و سرقت را افزایش دهد.

مفهوم قدرت اراده
دویست‌وهشتادوششمین سمینار عصب‌پژوهی اجتماعی، به «مفهوم قدرت اراده» می‌پردازد. سخنران این برنامه دکتر «آذرخش مکری»، عضو کمیته بهداشت روان و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، است. این سمینار امروز از ساعت 8:30 تا 11:30 صبح در سالن کنفرانس بیمارستان ایرانمهر برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است.

اولین «بازخورد» می‌آید
اولین شماره مجله «بازخورد» در حوزه تخصصی ارتباطات، به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی سعید ارکان‌زاده‌یزدی هفته آینده منتشر می‌شود. «بازخورد» در اولین سرمقاله خود نوشته است: «این مجله تلاش می‌کند از منظری انتقادی نگاهی بیندازد به جنبه‌های مختلف ارتباطات در داخل ایران و در عرصه جهانی، به ارتباط مردم و مخاطبان با رسانه‌ها و به شیوه‌های استفاده نهادهای قدرتمند از رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی برای پیشبرد مقاصد خود. بازخورد سعی می‌کند نوری بیفکند بر خوش‌بینی‌ها و بدبینی‌های مفرطی که در این مسیر مطرح می‌شوند».
تیتر و عکس جلد اولین شماره 120 صفحه‌ای «بازخورد» درباره نظارت در عصر دیجیتال است. به مخمصه‌افتادن فیس‌بوک و کنارآمدن صداوسیما با تلویزیون‌های اینترنتی از دیگر موضوعات مهم این شماره است. در اولین نسخه این مجله، گفت‌وگوی ادوارد اسنودن با دانیل السبرگ چاپ شده است که داستانش اخیرا موضوع فیلم «پست» استیون اسپیلبرگ هم بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازیگر جوان در آخرین دیدارش با رئیسی به او چه گفت؟