دادستان های مازندران جلوی تخریب محیط زیست را بگیرند


دادستان های مازندران جلوی تخریب محیط زیست را بگیرند

ساری - دادستان ساری، خواهان ورود دادستان ها برای جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست در استان شد.


به گزارش خبرنگار مهر، سید یونس حسینی عالمی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری با تقدیر از خبرنگاران و با عنوان اینکه خبرنگاران بالاترین رسالت را در اصلاح نظام اجتماعی، اداری و قضایی در نحوه عملکرد دارند اظهار داشت: مسئله اصلی در مازندران، نظارت بر دادسراهای استان، جلوگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ این سرمایه عظیم برای نسل های های آینده و حفظ محیط زیست و اصلاح مواد دفع کننده در محیط زیست است.

وی با اشاره به تولید سه هزار و ۱۰۰ تن زباله در استان گفت: این میزان در ایام تابستان و تعطیلات به چهار برابر افزایش می یابد و باید برای دفع اصولی و بهداشتی آن برنامه ریزی شود و تاکنون در بحث تفکیک زباله کارهای خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست.

حسینی عالمی به پیگیری دستگاه قضایی در زمینه موضوع زباله یادآور شد: دفع زباله در ساری و شهرستان ها باید اصلاح تا این مسئله حل شود و در شهرستان ساری نیروگاه زباله سوز در مراحل پایانی قرار دارد.

دادستان ساری ادامه داد: متاسفانه تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری به موقع وارد نشد و در دیگر شهرستان ها از جمله نوشهر، بابل کارهای خوبی صورت گرفته است.

زباله معضل اصلی مازندران است

وی زباله را معضل اصلی در استان و کشور برشمرد و دفع پسابها را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر دو کشتارگاه صنعتی در استان داریم و پساب برخی کشتارگاه غیربهداشتی دفن می شود.

حسینی عالمی درباره وضعیت کشتارگاه چالوس و غیربهداشتی ان گفت: این کشتارگاه با پیگیری های رسانه سه روزه تعطیل شد.

دادستان مرکز مازندران بر لزوم حمایت از خبرنگاران و رسانه ها تاکید کرد و گفت: خبرنگاران وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی دارند تا مسائل استان و جامعه را بدون تعارف پیگیری کنند و تا آنجایی که وظیفه قانونی است از خبرنگاران در وظیفه اطلاع رسانی حمایت قضایی خواهیم کرد زیرا باید خبرها به گوش مردم برسند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران چشم های مسئولان در بیان مطالبات مردم هستند و وظیفه ما حمایت از آنان و پیگیری حقوق عمومی است.

دادستان ساری، پیگیری حقوق عامه در همه زمینه ها را از مهمترین وظایف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گرفته شود و آیین نامه ای تهیه و ابلاغ می شود و باید هرگونه ساخت و ساز توسط دهیاران و بخش های مرتبط اعلام و اطلاع رسانی شود.

حسینی عالمی یادآور شد: باید جلوی تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را بگیریم و دادستان ها وظیفه دارند در این زمینه بدون تعارف و در اسرع وقت پیگیری لازم داشته باشند.

وی خواهان ورود دادستان ها در زمینه محیط زیست، منابع طبیعی، سواحل و غیره شد.

کد خبر 4292024

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج