آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟


آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟ سلام دوستان خانمی هستم زیر بیست و پنج ساله و پنج ساله که ازدواج کردم. از نظر جنسی من و شوهرم خیلی گرم هستیم. شوهرم سی سال سنشه اما اون بیشتر میتونه نفسش و خودش رو کنترل کنه من اصلا نمیتونم. بعد از پنج سال زندگی … نوشته آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟ اولین بار در خاتون...

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

سلام

دوستان خانمی هستم زیر بیست و پنج ساله و پنج ساله که ازدواج کردم. از نظر جنسی من و شوهرم خیلی گرم هستیم.

شوهرم سی سال سنشه اما اون بیشتر میتونه نفسش و خودش رو کنترل کنه من اصلا نمیتونم. بعد از پنج سال زندگی مشترک در هفته سه الی چهار بار رابطه جنسی داریم. اوقاتی که من پریود میشم شوهرم به هیچ عنوان سمت من نمیاد چون میگه اگه تحریک بشم نمیتونم تحمل کنم و ما رابطه مقعدی هیچ وقت نداشتیم چون هیچ کدوم مون راضی به این کار نمیشیم.

حالا مشکل من اینه وقتایی که پریود میشم روزای چهارم به بعد اصلا نمیتونم تحمل کنم و خیلی اویزون شوهرم میشم … روز های پنجم و ششم پریود رابطه جنسی برقرار میشه اونم از جلو. اخه همسرم وقتی تحریک بشه اصلا کنترل نداره رو خودش هر چی میگم جور دیگه ارضات کنم میگه نه حتما باید دخول صورت بگیره ( اینو بگم که من خونریزی کمی دارم به حدی که روزای سوم به بعد در حد لکه بینی هس )
حالا میخوام بدونم رابطه در روزهای اخر پریود خطری نداره؟ یه جا میگفتن حرامه.اخه چرا حرامه؟ وقتی بدونی طرفین به گناه کشیده میشن چی؟

واقعا نمیتونم تحمل کنم اگه شوهرم راضی به برقراری رابطه نشه میرم سراغ عکس و داستان های …… میدونم گناه داره اما تحملش واقعا سخته برام

خسته شدم کمکم کنید

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

نزدیکی در روز آخر پریود

از لحاظ شرعی زن و شوهر تا وقتی که زن غسل حیض نکرده ، نمی تونن روابط زناشویی کامل داشته باشند . به محض این که زن اصطلاحا از حیض پاک شد و غسلش رو انجام داد ، زن و شوهر می تونن روابط زناشویی خودشون رو از سر بگیرن .
فرقی نداره که زن در چه زمانی غسل حیض رو انجام بده ، صبح ، ظهر ، شب و … . مهم این که زن از دوران عادت ماهیانه با غسل دادن بیرون اومده باشه .
اگه زن و شوهر مشکل خاصی نداشته باشن و به طور معمول برای روابط زناشویی منع پزشکی وجود نداشته باشه ، برقراری رابطه زناشویی در روز آخر پریود ( بعد از غسل ) عارضه ای برای زن و شوهر به همراه نداره و مثل روزهای عادی می تونن روابط زناشویی برقرار کنن .
آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟
رابطه جنسی از نوع دخول در دوران عادت ماهانه و تا زمانی که خانمها در حالت حیض می باشند از نظر شرعی حرام می باشد.
زوجین در دوران قاعگی همسرشان می توانند رابطه عاشقانه بدون دخول داشته باشند و حتی در صورت نیاز برای رفع نیاز جنسی نیز به ارگاسم برسند ولی دخول و نزدیکی در این دوران فرقی ندارد که اوایل قاعدگی باشد یا روز آخر ، حرام می باشد . که این حرام بودن و ممنوعیت رابطه جنسی در این دوران به دلیل خطرات و عوارضی می باشد که سلامتی زوجین را به خطر می اندازد .
این حرام بودن را میتوانیم از آیات قرآن کریم و فرموده های امامان نیز استنباط کنیم :
سوره بقره آیه 222:
وَ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْمَحیضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِی الْمَحیضِ وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى یَطْهُرْنَ
«از تو در باره عادت ماهانه [زنان‏] مى‏پرسند، بگو: «آن، رنجى است. پس هنگام عادت ماهانه، از [آمیزش با] زنان کناره گیرى کنید، و به آنان نزدیک نشوید تا پاک شوند.» (
کفاره دخول در دوران عادت ماهانه:
درصورت دخول در این ایام باید کفاره پرداخت شود که کفاره آن عبارت است از یک دینار، (یعنى اشرفى هجده نخودى) که یک مثقال شرعى است . که این مقدار کفاره برای دخول در روزاول می باشد . اگر در روزهای وسط عادت ماهانه باشد این مقدار نصف می شود یعنی نصف اشرفی و اگر رابطه دخول در روز آخر باشد یک چهارم اشرفی خواهد بود.
عوارض نزدیکی در دوران پریود
در دوران عادت ماهانه خانم ها ، با توجه به اینکه دیواره رحم در حال ریزش می باشد و بنابرای زخمی می باشد و همچنین دهانه رحم باز است احتمال ورود میکربها به داخل رحم و ایجاد عفونت بسیار بالاست .

همچنین اگر اسپرم وارد رحم شود و در صورت آلوده بودن احتمالی اسپرم به میکرب ها و ورود میکرب ها به داخل رحم نیز سبب ایجاد عفونت می شود که در طی این عفونت ها ممکن است چسبندگی رحم و در پی آن نازایی برای خانمها ایجاد شود.

از نظر پزشکی در دوران قاعدگی به دلیل حضور خون در اندام تناسلی و داخل رحم اگر در یکی از زوجین بیماری عفونی وجود داشته باشد احتمال انتقال به زوج دیگر نیز بسیار بالا میرود .

احتمال باردار شدن در روز آخر پریود :

باتوجه به اینکه تخمک گذاری 12 تا 16 روز قبل از پریود بعدی رخ می دهد و اینکه اسپرم میتواند 72 ساعت تا یک هفته در داخل رحم بارور بماند ، احتما باردار شدن در روز اخر پریود نیز وجود دارد.

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

نزدیکی در دوران قاعدگی وپریودی

بسیاری بر این باورند که آمیزش در دوره جنسی چندش¬آور و نامطلوب می¬باشد. آمیزش در طی دوره قاعده¬گی برای تمامی زنان مناسب نمی¬باشد. چرا که PMS ممکن است در وضعیت مناسب نباشد و بسیار نگران باشید.
به اندازه¬ای که شما فکر می¬کنید بد نیست
به جز در مواردی قاعده¬گی سنگینی داشته باشید، به نظر نمی¬رسد که خونریزی بسیار شدیدی داشته باشید. میانگین خونی که در این این دوره آزاد می¬شود بین ۴۰-۳۰ میلی¬لیتر می¬باشد. به همین دلیل تصور کنید که چه مقدار خون کمی به ازای هر دقیقه خارج می¬شود. و سپس به این مورد توجه داشته باشید که هر دوره آمیزش چقدر به طول می¬انجامد.
۲- در صورت ناخوشایندی، می¬توانید پاک کنید.
بر روی یک پتو دراز بکشید و تمامی لباس¬های خونی را دور بریزید و سپس خود را بشویید.

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

نکته: این تنها خون است. و چیز چندش آوری نمی¬باشد.
ماده سمی وجود ندارد که در طی آمیزش انتقال یابد.
۳ – پریود کثیف یا چندش آور نمی¬باشد.
وضعیتی طبیعی می¬باشد. هر ماه روی می¬دهد و بخشی از بدن زنان می¬باشد. به همین دلیل قاعده¬گی چیزی نیست که به خاطر آن خجالت زده باشید.
۴- با داشتن آمیزش در طی قاعده¬گی
می¬توانید با انجام آمیزیش چیزی مثبت را در طی این دوره صورت دهید.
۷- داشتن ارگاسم منجر به کاهش دردهای شکمی می¬شود.
ارگاسم پدیده طبیعی کاهش درد میباشد. و همچنین پر از جذابیت می¬باشد.
۸- انجام دادن آن منجر به کوتاه شده دوره قاعده¬گی می¬شود.
با داشتن ارگاسم، تمامی عضللات رحم از حالت انقباض خارج می¬شوند و جریان خون سریعتر می¬شود، به این معنی که تعداد آمیزش¬های بیشتر منجر به کاهش طول دوره به میزان ۲-۱ روز می¬شود.
۹- معمولاً در اطراف دوره قاعده¬گی شهوانی هستیم
چرا حقیقت را انکار می¬کنید؟ به خاطر مقدار کمی خون می¬ترسید؟ به نیازهای خود توجه کنید و خود را درمان کنید.
۱۰- باعث می¬شود در زمانی که احساس درد دارید بیشتر جذاب و خواهان آمیزش باشید.
یکی از راه¬ها برای مرتب کردن و کنترل خود، این مورد می¬باشد.
۱۱- نیاز به روغن ندارید.
ترشحات خونی در این دوره به عنوان روان کننده عمل می¬کنند.
۱۲- در صورتی که واقعاً سخت¬گیر هستید، راه¬های مختلفی برای کاهش گسترش خون وجود دارد.
می¬توانید از کاندوم استفاده کنید، می¬تواند از تامپون¬های منعطف استفاده کنید که برای چنین دوره¬های طراحی شده است.
۱۳- به دلیل اینکه همه این کار را انجام می¬دهند.
مردم در این موارد کمتر صحبت می¬کنند ولی اطمینان داشته باشید که افراد متعددی این کار را انجام می-دهند. تنها عامل ممانعت کننده شرم شما می¬باشد.
۵ مورد در رابطه با آمیزش در دوره قاعده¬گی که ممکن است ندانید.

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

تحقیقات اخیر صورت گرفته نشان میدهد که ۳۰% از مردم تصور می-کنند که رابطه جنسی در دروه قاعده¬گی مناسب نمی¬باشد. اگرچه این یک تصمیم شخصی می¬باشد، ولی دلیل پشت این قضیه می¬تواند مشکل ساز باشد. هیچ چیز ناپسندی در مورد رابطه جنسی در این دوره وجود ندارد.
۱- سرویکس بسیار پایین می¬باشد.
برخی زنان از این وضعیت لذت می¬برند، چرا که در سرویکس انتهای عصبی وجود دارد که مرتبط با لذت جنسی می¬باشد.
۲- شما یک روان کننده طبیعی دارید
یکی از وضعیت¬هایی می¬باشد که رابطه جنسی بدون نیاز به کرم امکان پذیر می¬باشد. از آنجایی که سطح استروژن بالا می¬باشد، روان¬کننده طبیعی در اختیار دارید.
۳- شاید به دنبال چیز جدیدی باشید
علایق جنسی در طی سیکل فلحی شما متفاوت می¬باشد. برخی زنان در این دوره نیاز شدید به رابطه جنسی دارند. برخی دیگر در طی دوره تخمک¬گذاری تمایل بیشتری دارند.در یک مطالعه نشان داده شده است که زنان در دوره تخمک¬گذاری بیشتر آمیزش PIV را دوست دارند.
۴- سینه¬های شما بسیار حساس هستند
حساسیت سینه در طی تخمک-گذاری به حداکثر می¬رسد، به همین دلیل لمس در این دوره بسیار لذت بخش است. همچنین می¬تواند این وضعیت بیش از قاعده¬گی نیز مشاهده شود که بسته به شرایط می¬تواند خوب یا بد باشد.
۵- BDSM نیز می¬تواند شدید باشد.
از آنجایی که آستانه درد درست پیش از قاعده¬گی و در طی آن پایین می¬باشد، فرد مقابل ممکن است با آرامی با شما برخورد کند. ولی روش¬های BDSM می-تواند بسیار جذاب¬تر باشد. این مورد بسیار مهم می-باشد که اگرچه این روش بسیار معمول می¬باشد ولی از یک فرد به فرد دیگر تفاوت میکند.

حکم نزدیکی در دوران قاعدگی

آیا رابطه جنسی در روزهای آخر پریود خطری نداره؟

حکم نزدیکی و رابطه مقعدی در دوران حیض و پریود

آیت الله العظمی بهجت قدس سره

سوال: در زمان حیض، نزدیکی نمودن در مهبل حائض، چه صورت دارد؟
پاسخ: در زمان حیض نزدیکی نمودن در مهبل حائض با علم به آن حرام است، و درباره هر یک از مرد وزن، موجب فسق می شود علی المعروف، اگرچه معلوم نیست از گناهان کبیره باشد، بلی حلال شمردن آن، با علم به حرمت آن موجب کفر است.

نزدیکی مرد با همسر حایض
سوال: هر گاه شوهر با همسر خود در زمان حیض نزدیکی نمود، آیا کفاره بر زن واجب است یا نه؟
پاسخ: واجب نیست، هر چند زن راضی به همبستری باشد. بلکه وجوب آن بر شوهر هم، معلوم نیست، و اظهر استحباب است و احتیاطا ترک کفاره نشود.

مقدار کفاره
سوال: کفاره نزدیکی، چه قدر است؟
پاسخ: کفاره عبارت است از یک دینار، (یعنی اشرفی هجده نخودی) که یک مثقال شرعی است. واین مقدار کفاره، در اوّل حیض است ، و در وسط آن، نصف اشرفی است، و در آخر آن، ربع آن.

کفاره نزدیکی با کنیز در زمان حیض
سوال: کفاره نزدیکی با کنیز در زمان حیض چه قدر است؟
پاسخ: سه مد گندم یا جو که به مسکین بدهد، هر چند آخر آن باشد، ولی تفریق بر سه مسکین، دلیلی ندارد. بلکه احوط جمع است در کنیز بین دینار وامداد مذکوره، به سه مسکین، یا ده مسکین، اگرچه به بیش از سه مد باشد، و شاید به دادن یک دینار، مثلاً به ده مسکین، در کنیز احتیاط حاصل شود.

نزدیکی با زنی که با استفاده از قرص حیض نمی بیند
سوال: نزدیکی با زنی که با قرص از حیض جلوگیری می کند چه حکمی دارد؟
پاسخ: اگر خون خارج نشود، حکم حیض را ندارد و نزدیکی اشکال ندارد.

قول زن در حیض و پاکی
سوال: قول زن در حائض بودن وپاک شدنش، مسموع است یا نه؟
پاسخ: بلی مسموع است، اگرچه مظنون باشد که خبرش دروغ است. پس اگر بگوید حائضم، نزدیکی با او حرام است و اگر بگوید پاکم نزدیکی با او حلال است. و هر گاه خبر دهد که در یک ماه، سه حیض دیده، جمیع احکام حیض نسبت به هر زمانی که می گوید زمان حیض است، جاری است، واگر احتمال ضعیف برود که راست می گوید، احوط است.

در حال نزدیکی متوجه حیض شود
سوال: به گفته همسرم مبنی بر پاک شدن، اطمینان پیدا کردم و اقدام به مجامعت کردم و متوجه شدم که پاک نشده و من سریعا خود را کنار کشیدم، آیا عمل من کفاره دارد؟
پاسخ: در فرض سؤال کفاره ندارد.

نزدیکی قبل از غسل حیض
سوال: آیا نزدیکی کردن با زن پس از قطع شدن خون حیض و قبل از غسل جایز است یا خیر؟
پاسخ: در جایز بودن نزدیکی غسل شرط نیست، هر چند قبل از غسل مکروه است و نیز بهتر است در نزدیکی قبل از غسل، ظاهر مهبل را شستشو نماید.

جنابت زن حائض به غیر نزدیکی
سوال: در زمان عادت ماهانه اگر زن به طریقی غیر از جماع ـ مثلاً با استمتاع زوج ـ جنب شود، آیا اشکال دارد؟
پاسخ: در مورد مزبور اشکال ندارد.

جماع با حایض از پشت
سوال: نزدیکی کردن در دبر (پشت) زن در ایام عادت ماهانه آیا جایز است و بر فرض عدم اطلاع آیا کفاره دارد؟
پاسخ: بنابر احتیاط واجب جایز نیست و بر فرض جهل کفاره ندارد.

در حال آمیزش حیض شدن
سوال: اگر نداند همسرش عادت ماهانه است و بعد در حال آمیزش متوجه شود یا این که در ابتدای آمیزش حیض نبوده و بعدا شده چه وظیفه ای دارد؟
پاسخ: واجب است فورا خود را کنار بکشد.

حکم سایر لذت ها غیر نزدیکی
سوال: حکم مادون الجماع چیست؟
پاسخ: نزدیکی در حال حیض هم بر زن هم بر مرد حرام است ولی بوسیدن و لذت های دیگر جایز است و لذّت بردن از مابین ناف تا زانو مکروه است.

حرمت، به زن دایم اختصاص ندارد
سوال: آیا حرمت نزدیکی به همسر دایم اختصاص دارد؟
پاسخ: نزدیکی در حال حیض حرام است، چه زن دایم باشد یا غیر دایم یا زن آزاد باشد یا کنیز.

حرمت نزدیکی با حائض
سوال: نزدیکی با زن حائض به چه مقدار حرام است؟
پاسخ: نزدیکی کردن در مهبل، هم برای مرد حرام است و هم برای زن، اگرچه به مقدار ختنه گاه داخل شود و منی هم بیرون نیاید.

نزدیکی در ایامی که حیض قطعی نیست
سوال: آیا نزدیکی با زنی که حیضش قطعی نیست جایز است؟
پاسخ: نزدیکی کردن در روزهایی که حیض زن قطعی نیست، ولی شرعا باید برای خود حیض قرار دهد حرام است؛ پس زنی که بیشتر از ده روز خون می بیند و باید به دستوری که قبلاً ذکر شده روزهای عادت خویشان خود را حیض قرار دهد، شوهرش نمی تواند در آن روزها با او نزدیکی نماید.

حکم فرزندی که نطفه اش در زمان حیض به وجود می آید
سوال: اگر در حال حیض کسی با زن خودش جماع کند و فرزندی متولد شود حکمش چیست؟
پاسخ: هر گاه مرد در روزه ماه رمضان یا در حال حیض با زن نزدیکی کند معصیت کرده، ولی اگر بچه ای از آنان به دنیا بیاید، حلال زاده است.

عرق کسی که با حائض نزدیکی کرده
سوال: آیا نزدیکی در حال حیض حکم جنب از حرام را دارد که اجتناب از عرق واجب شود؟
پاسخ: اگر در زمانی که نزدیکی با زن حرام است (مثلاً در روزه ماه رمضان یا در حال حیض) با زن خود نزدیکی کند، در صورتی که عرق او خشک نشده واگر وظیفه اش تیمم باشد تیمم نکرده، بنا بر احتیاط واجب باید از عرق خود، در حال نماز، اجتناب نماید. و اگر تیمم کرده، بنا بر اظهر اجتناب از عرقی که بعد از تیمم فوق حاصل شده، حتی اگر خشک نشده باشد، لازم نیست.

احکام نزدیکی از پشت در دوران قاعدگی

آیت الله مکارم شیرازی

نزدیکی کردن با همسر در دوران حیض
سوال: حکم نزدیکی کردن انسان با همسرش در حال حیض چیست؟ و آیا نیاز به پرداخت کفاره می باشد؟
پاسخ: این کار حرام است و احتیاط آن است کفاره آن را بپردازید.

نزدیکی با همسر در حال عادت ماهیانه
سوال: بنا به رساله آیت الله مکارم نزدیکی با همسر در روز دوم و سوم عادت ماهیانه چه حکمی دارد_البته به میزان ختنه گاه.
پاسخ: این عمل حرام است و اگر چنین عملی را مرتکب شد احتیاط آن است کفاره دهد و کفاره آن یک مثقال شرعی طلا معادل 75 صدم مثقال معمولی است.

آمیزش با همسر در روز آخر عادت ماهیانه
سوال: آیا نزدیکی در روز آخر عادت ماهیانه در حالی که هنوز خون قطع نشده، حرام است؟ و در صورتی که قطع شده ولی هنوز غسل نکرده چه حکمی دارد؟
پاسخ: اگر خون قطع نشده حرام است و بعد از آن اشکالی ندارد.

نزدیکی در دوران قاعدگی
سوال: آیا نزدیکی با همسر در دوران قاعدگی حرام است؟
پاسخ: آری، حرام است.

مطالب مرتبط:

دلایل عمده عصبانیت در دوران قاعدگی و روشهای درمان آن

حمام کردن زنان در دوران قاعدگی

درمان قطع قاعدگی در زنان و دختران+درمان اختلالات قاعدگی

علل قطع قاعدگی در خانم ها+عکس

تغییر اخلاق دختران در زمان پریود بودن بعد ازدواج برطرف میشود؟

دلایل مهم زود یا دیر پریود شدن در خانم ها چیست؟

پریود یا عادت ماهیانه چیست؟پریود مغزی پریود نامنظم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس