رفاه خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد


رفاه خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

محققان علوم پزشکی در انگلیس اعلام کردند رفاه و آسایش در پایان عمر، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقلی را افزایش می دهد.

رفاه خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، محققان در مقاله ای در شماره اخیر نشریه جامعه پزشکی اعصاب و روان JAMA PSYCHIATRY اعلام کردند این مطالعه نشان می دهد کسانی که در آمد اندکی دارند در صورتی که در پایان عمر، صاحب ثروت و به دنبال آن، صاحب رفاه و‌ آسایش شوند بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به آلزایمر قرار می گیرند.

این مطالعه در واقع به ضرر آنانی است که در جوانی و میان سالی دوران سختی را از نظر مالی و رفاه گذرانده اند.

دکتر دورینا کادار Dorina Cadar و همکارانش در کالج سلطنتی لندن می گویند با این مطالعه، می توان در واقع به گروه کم در آمد جامعه درباره خطرات ناشی از آسایش دوران سالخوردگی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، بر اساس آمارها برآورد می شود حدود پنج میلیون و چهارصد هزار نفر در آمریکا به بیماری آلزایمر مبتلا باشند که هیچ درمانی ندارد ولی برخی داروها، قادرند شرایط قوای شناختی بیماران را کنترل کنند.

با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود.

این مشکل بیشتر از همه در بخش حافظه و خاطرات خود را نشان می دهد.­

خاطره ها ترکیبی هستند از یادآوری دیده ها و شنیده ها و احساسات که برای یاداوری آن ها مغز نیاز به برقراری یک ارتباط پیچیده سلولی بین همه بخش ها دارد.­

به همین علت با بالا رفتن سن و کم شدن ترشح سروتونین در مغز، خاطره ها کمرنگ یا فراموش می شوند.

در بیماری آلزایمر ترشح سروتونین به شدت کاهش می یابد اما این مسئله همیشه به علت پیر شدن سلول ها نیست.­

سکته مغزی که باعث از دست رفتن بخشی از سلول های مغز می شود یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی می توانند خطر ابتلا به آلزایمر افزایش دهند.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.­



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اردوغان: نتانیاهو وحشی باید متوقف شود