درگ لامبورگینى اونتادور تیون شده و ب ام و ام 6 تیون شده | فیلم


اونتادور SV یک خودروی عجول، گستاخ و کاریزماتیک است. از نظر زیبایی‌شناسی،...
اونتادور SV یک خودروی عجول، گستاخ و کاریزماتیک است. از نظر زیبایی‌شناسی، طراحی ظاهری سوپرولوچه که یک نسخه سبک‌تر و قدرتمند از مدل 4 ساله اونتادور محسوب می‌شود، هم ترس‌آور و هم  جذاب و زیباست. اگر مدل استاندارد اونتادور را نقطه عطفی در انتقال پارادایم کمپانی که استارت آن از سال 2001 در مورسیه‌لگو زده شده، بدانیم، این مدل SV قطعاً‌ به این روند...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

درگ لامبورگینى اونتادور تیون شده و ب ام و ام 6 تیون شده | فیلم

فیلم لامبورگینى اونتادور، گاو خشمگین ایتالیای...

درگ لامبورگینى اونتادور تیون شده و ب ام و ام 6 تیون شده | فیلم

لامبورگینى اونتادور اس رودستر، نهایت لذت رانن...

درگ لامبورگینى اونتادور تیون شده و ب ام و ام 6 تیون شده | فیلم

تیزر تبلیغاتی برای لامبورگینی گالاردو ال پی |...

اونتادور SV یک خودروی عجول، گستاخ و کاریزماتیک است. از نظر زیبایی‌شناسی، طراحی ظاهری سوپرولوچه که یک نسخه سبک‌تر و قدرتمند از مدل ۴ ساله اونتادور محسوب می‌شود، هم ترس‌آور و هم جذاب و زیباست. اگر مدل استاندارد اونتادور را نقطه عطفی در انتقال پارادایم کمپانی که استارت آن از سال ۲۰۰۱ در مورسیه‌لگو زده شده، بدانیم، این مدل SV قطعاً‌ به این روند سرعت خواهد بخشید.

مطابق انتظار، اونتادور SV شتاب فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد و تنها ۲/۷ ثانیه زمان کافی است از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۰/۶ ثانیه و با سرعت نهایی ۲۱۸/۹ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله ۴۴/۸ متر متوقف می‌شود. SV در تست لغزش در پیچ، شتاب‌جانبی‌ای معادل ۱٫۰۴ g تولید می‌کند و در عین حال، بسیار فروتنانه این کار را انجام می‌دهد.

امّا این به آن معنا نیست که اونتادور سوپرولوچه یک خودروی کامل است. در محصولات لامبورگینی، و به‌ویژه مدل‌های خاصی مانند این، خط شکننده‌ای بین «افتخارآمیز» و «پوچ» بودن وجود دارد. ولی حتی یک لامبورگینی که به تکامل نرسیده، یک ماشین وحشی است که می‌تواند به راحتی همه را سرگشته و حیران کند. در واقع، با چنین خودرویی، هیچ‌گاه نباید با نگرانی رانندگی کرد؛ چرا که واقعاً برای این کار ساخته شده است.

بزرگترین تغییر موتور ۵/۶ لیتری V-12 اونتادور در نسخه سوپرولوچه، یک سیستم اگزوز با راندمان جریان بالاتر است. همراه با کالیبراسیون جدید بین زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم مکش متغیر، خروجی این موتور به ۷۴۰ اسب‌بخار رسیده است. این در حالی است که قدرت مدل پایه اونتادور برابر ۶۹۱ اسب‌بخار است. همچنین حداکثر قدرت در ۱۰۰ دور بر دقیقه پایین‌تر، یعنی در ۸۴۰۰ دور بر دقیقه اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه گشتاور حداکثر موتور همچنان ۶۹۰ نیوتن‌متر است که در ۵۵۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد.

(۵۴)

دسته بندی : خودرو
برچسب ها : ب ام و M6, ب ام و ام 6, خودروی لامبورگینی, لامبورگینى اونتادور, لامبورگینی اونتادور


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته