فساد اخلاقی ترامپ و کابینه او هدف دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره


فساد اخلاقی ترامپ و کابینه او هدف دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره

دموکرات‌های آمریکا در بسته پیشنهادی خود فساد اخلاقی ترامپ و اعضای دولت او را برای دستیابی به کرسی‌های بیشتر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هدف قرار داده‌اند.

فساد اخلاقی ترامپ و کابینه او هدف دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، دموکرات‌های کنگره آمریکا روز دوشنبه با ارائه بسته سیاست‌های پیشنهادی خود به دنبال هدف قرار دادن فساد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و مشاوران او به منظور در کنترل گرفتن دست کم یکی از کمیسیون‌های کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای سال جاری میلادی هستند.

سران دموکرات روز دوشنبه بعدازظهر بسته‌ی پیشنهادی خود را به عنوان بخشی از طرح کاری ارائه کردند که به دنبال ارتقای آن در طول کمپین انتخابات میان دوره‎‌ای ماه نوامبر هستند. بسته پیشنهادی دموکرات‌ها سه حوزه را در برمی‌گیرد: حق رای، استانداردهای اخلاقی و کمپین تامین مالی.

چاک شومر، سناتور ایالت نیویورک و رئیس اقلیت دموکرات‌های سنا و نانسی پلوسی، رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، در کنار دیگر نمایندگان دموکرات برنامه‌های خود را برای تقویت قوانین اخلاقی، کاهش نفوذ پول در سیاست‌های آمریکا و گسترش دسترسی به صندوق‌های رای اعلام کردند.

دموکرات‌ها در تلاش هستند تا پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای دولت دونالد ترامپ را برای اتهامات مربوط به سوء استفاده از موقعیت دولتی خود به منظور مقاصد و اهداف شخصی و بی‌پروایی در خرج کردن پول مالیات دهندگان آمریکایی هدف قرار دهند. منتقدان به روش‌های متعددی با عنوان مدرک انحراف اخلاقی در دولت ترامپ به این موضوع پرداخته‌اند. این اقدامات شامل هزینه‌های بحث‌برانگیز «اسکات پروئت»، سیاستمدار جمهوری‌خواه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، و دیگر مقامات کابینه ترامپ از جمله مایکل کوهن، وکیل شخصی وی، می‌شود.

سال گذشته سران دموکرات اولین بخش از طرح کاری گسترده خود شامل پیشنهاداتی برای کاهش قیمت‌ داروها، افزایش برنامه‌های آموزش شغلی و بررسی ادغام شرکت‌ها را ارائه دادند. آنها امیدوارند این تلاش‌ها در کنار مسئله قانون مالیات به آنها کمک کند تا 23 صندلی جمهوری‌خواهان را که برای پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر لازم است، بدست آورند.

مجلس سنا اکنون در اختیار جمهوریخواهان است و بیش از 20 نماینده دموکرات برای حفظ کرسی‌های خود در کمیسیون‌های مربوطه مبارزه خواهند کرد. به گفته یکی از نمایندگان دموکرات‌، طرح پیشنهادی دموکرات‌ها ترامپ را هدف قرار داده است و آن‌ها در تلاش هستند تا نشان دهند او وعده‌های خود را کنار گذاشته و تنها به مشکلات اخلاقی در واشنگتن دامن زده است.

نانسی پلوسی نیز روز دوشنبه استدلال‌های دموکرات‌ها را به طور خلاصه مطرح کرد و عنوان کرد ترامپ تبدیل به یک باتلاق شده است. رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «مردم آمریکا سزاوار شرایط بهتری هستند اما جمهوری‌خواهان تنها در این مسیر ایستاده‌اند. ما خواهان این هستیم که جمهوری‌خواهان و دستور کاری بزرگ فساد آن‌ها خارج از این مسیر قرار گیرد».

«استیو گست»، سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان در بیانیه‌ای، بسته پیشنهادی دموکرات‌ها را حیرت‌آور خواند. او گفت: «ترامپ و جمهوری‌خواهان به تلاش خود برای ایجاد یک اقتصاد قویتر برای تمام آمریکایی‌ها ادامه خواهد داد». کاخ سفید هنوز از ابراز نظر درباره اتهامات رفتار غیراخلاقی مقامات دولت ترامپ خودداری کرده است.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پمپئو با گوترش درباره تجاوز آمریکا به عراق گفت‌ وگو کرد