با حدود 80 هزار پیش سفارش دریافت شده برای کوچکترین کراس اوور، ولوو برای پاسخگویی به تقاضاهای مشتریان هیچ راهی به جز افزایش تولید XC40 نداشته است. البته این افزایش تولید طی یک روز رخ نمیدهد زیرا این خودروساز سوئدی گفته تولید این خودرو را نیمه اول سال 2019 در تأسیسات گنت بلژیک و لوکیائوی چین افزایش خواهد داد.
به خاطر اینکه تولید مدلهای S60 و V60 در کارخانه چین خاتمه مییابد امکان افزایش تولید XC40 در این تأسیسات مهیا شده است. به خاطر رونمایی در تابستان سال جاری و تبدیل شدن به اولین خودروی ولوو که از پیشرانه دیزلی استفاده نمیکند، نسل بعدی سدان S60 در کارخانه جدید ولوو در آمریکا تولید خواهد شد. البته مدل استیشن این خودرو در سوئد ساخته خواهد شد اما برخی مدلهای نسل بعدی v60 همچنان در گنت بلژیک روی خط مونتاژ خواهند رفت.
ولوو XC40 که عنوان خودروی سال اروپا را به خود اختصاص داده از پلتفرم CMA استفاده کرده و البته این برند گفته مدلهای بیشتری را هم با استفاده از این معماری خواهد ساخت. احتمال تولید نسخه استیشن با نام v40 وجود دارد. دیگر مدلی هم که در راه است سدان جدید S40 نام دارد که پیشنمایش آن با کانسپت 40.2 صورت گرفته است.
مدلهای S60 و V40 یاد شده محصولات جدید باقی مانده ولوو هستند که این دهه میلادی معرفی خواهند شد. سبد محصولات ولوو در سالهای اخیر کاملاً دگرگون شده و در خلال این پوست عوض کردن زیرشاخه پولستار نیز به یک برند جداگانه تبدیل شده است. اولین محصول این برند با نام پولستار 1 یک مدل پلاگین هیبریدی 600 اسب بخاری است که توجهات فراخوانی را به خود جلب کرده و پایه و اساس آن ولوو S90 کوپه میباشد.