بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردی


رضا بیک ایمانوردی فعالیت هنری را سال 1337 با بازی در تروپ تئاتر «اسکار» آغاز کرد. پدرش اصلان ایمانوردی مهاجر باکو و مادرش اهل روستای شان تپه قزوین بود. به دلیل تسلط به زبان انگلیسی به استخدام سفارت آمریکا در آمد. نوشته بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردی اولین بار در تاپ ناز پدیدار شد.

عکس های رضا بیک ایمانوردی و بیوگرافی رضا بازیگر قدیمی فیلم های فارسی ایرانی

رضا بیک ایمانوردی فعالیت هنری را سال ۱۳۳۷ با بازی در تروپ تئاتر «اسکار» آغاز کرد.

پدرش اصلان ایمانوردی مهاجر باکو و مادرش اهل روستای شان تپه قزوین بود.

به دلیل تسلط به زبان انگلیسی به استخدام سفارت آمریکا در آمد.

در سال۱۳۴۰ بر حسب اتفاق و به دنبال برخوردی که تصادفاً با ساموئل خاچیکیان در خیابان داشت خاچیکیان از اندام ورزیده و چهره سینمایی او که مناسب برای ایفای نقش‌های عامه پسند تشخیص داد، از بیک ایمانوردی دعوت به عمل آورد تا دراستودیو آژیر فیلم حضور پیدا کند. او در این استودیو در اولین نقش زندگی سینمایی خود رل کوتاهی در فیلم فریاد نیمه شب بازی کرد که همین نقش چند دقیقه‌ای باعث شد تا این کارگردان بزرگ در فیلم‌های بعدی خود مانند: یک قدم تا مرگ، دلهره، ضربت، سرسام و … جهت بازی از او دعوت به عمل بیاورد.

بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردی

بعد از ورود به صحنه سینما با اجرای نقش‌های مختلف (بازیگری و کارگردانی) در بیش از یکصد و پنجاه فیلم سینمایی، به عنوان یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی، به محبوبیت ویژه ای دربین مردم دست یافت و لقب “مرد هزار چهرهً پرده سینما” را کسب کرد.

بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردیرضا بیک ایمانوردی در اواخر عمر

در سال ۱۳۴۹ به ایتالیا رفت و با بازی در فیلم صندلی الکتریکی از اولین هنرپیشه های ایرانی بود که توانست در ایتالیا فیلم بازی کند. و همین امر باعث شد بعد از بازگشت به ایران اکثر سینما گران معروف آن زمان از دادن نقش به او در فیلمهای خود امتناع می کردند.

بیک ایمانوردی در سال ۱۳۵۵ استودیو “آربی فیلم” را در خیابان نادری تأسیس نمود که در آن اقدام به تهیه فیلم‌های ایرانی و نیز خرید و دوبله فیلم‌های خارجی می‌نمود.

در جوانی از قهرمانان ورزش رزمی کشتی کچ ایران بود و حرفه اصلی بیک که در سینما هم بسیار به او کمک کرد تا به شهرت برسد ورزش کشتی کچ بود او در باشگاه‌های ستاره، نادر و کیان ضمن تمرین گاهی سمت مربی را نیز بر عهده داشت. او در طول دوران زندگی شدیداً به ورزش علاقه داشت و تمامی صحنه‌های خطرناک فیلم‌های خود را بدون استفاده از بدل و شخصاً بازی می‌کرد.

بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردی

رضا بیک ایمانوردی در اوج محبوبیت شهرت بعد از انقلاب ایران همانند دیگر هنرمندان سرشناس آن زمان به دادگاه انقلاب فراخوانده شد, و بعد از اخذ تعهد که فعالیت هنری در ایران انجام ندهد رسما از کار منع شد که او را مجبور به ترک وطن کرد و به همراه خانواده به آلمان و بعد به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرد و به شغل رانندگی کامیون مشغول شد.

سرانجام رضا بیک ایمانوردی بعد از یکسال مبارزه با بیماری سرطان ریه، در بیمارستان شهر فینیکس آریزونا، ساعت ۴۸: ۱۲ بامداد روز ۲۲ شهریور ۱۳۸۲ در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردی

مروری بر زندگی محمدعلی فردین+تصاویر

بیوگرافی بهروز وثوقی + تصاویر بهروز وثوقی بازیگر ایرانی محبوب

بیوگرافی و عکس های دیده نشده رضا بیک ایمانوردی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فرزانه سهیلی/ از نسبت با ساعد سهیلی تا ازدواج و همسر !!