قیام 15 خرداد اهمیت خاصی در تاریخ اسلام و انقلاب دارد


ورامین- رییس ستاد برگزاری مراسم 15 خرداد استان تهران گفت: قیام 15 خرداد...
ورامین- رییس ستاد برگزاری مراسم 15 خرداد استان تهران گفت: قیام 15 خرداد اهمیت خاصی در تاریخ اسلام و انقلاب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی که با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: قیام ۱۵ خرداد اهمیت خاصی در تاریخ اسلام و انقلاب دارد و از همه کسانی که مسئول برگزاری این همایش هستند تقدیر می کنیم.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد متعلق به اسلام است و مبدا مکتب اسلام می باشد و در حقیقت هویت انقلاب اسلامی با ۱۵ خرداد شکل گرفته است که اگر مردمی گرد امام جمع شدند چه انگیزه ای داشتند و چه می گفتند.

وی با بیان اینکه در کشوری هستیم که مردم آن در ۱۵ خرداد ۴۲ با پای پیاده به راه افتادند گفت: کاری که مردم این خطه انجام دادند بی نظیر است و حرکت کردن و کفن پوش شدن و وصیت نوشتند و با چشم باز به مصاف دشمن رفتن و راهی شدن توسط همسران حرکتی بی همتا بوده است و این مردم در آن روزگار این کارها را انجام داده اند.

رییس ستاد ۱۵ خرداد استان تهران در ادامه اظهار داشت: هر چه قدر در خصوص شخصیت و حرکت الهی این مردم صحبت شود باز هم کم است و هر کدام از این شهدای ۱۵ خرداد قابلیت و گنجایش ساخت یک مستند را دارد چرا که نهضت ۱۵ خرداد باید دنبال شود و باید این سوژه ها را دریابیم که ناب هستند و بی مثال و این قیام به جز قیام و نهضت عاشورا در هیچ کجای تاریخ دیده نمی شود لذا هرچه از شهدا بگوییم کم است.

محمودی در ادامه گفت: شهید مقصودی که همه تعلقات دنیوی را رها کرد و به دنبال راه راستین و شهادت رفت نیازی به مداحی ما ندارند بلکه ما نیاز داریم که بگوییم ورامین وارث ۱۵ خرداد است و جوانان این شهرستان باید بدانند که چه پیشینه درخشانی دارند و صاحب چه ثروت بی نظیر معنوی هستند.

۱۵ خرداد برای ایران اسلامی پیام دارد و فرهنگ دفاع از ولایت و کفن پوشی و آمادگی برای شهادت است و اگر امروز در یمن سینه سپر می شود و در بحرین کفن پوشیده می شود و در سوریه و فلسطین با آغوش باز به سوی شهادت می روند باید بدانیم که بخشی از ثمرات حماسه ۱۵ خرداد است و خدا را شکر جوانان این سرزمین تا امروز پای امام و ولایت ایستاده اند و این ایستادگی در فتنه ۸۸ و کفن پوشی در آن برهه و حرکت به سمت تهران نشان داده شد و تاریخ تکرار شد که این جوانان ایستاده اند و انشااله این ایستادگی همچنان حفظ و حراست خواهد شد.

کد خبر 4309831
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید