اپلیکیشن «قرآن برای کودکان» پاتک جبهه فرهنگی به دشمنان است


اپلیکیشن «قرآن برای کودکان» پاتک جبهه فرهنگی به دشمنان است

قم - رئیس سازمان سراج گفت: اپلیکیشن قرآن برای کودکان اولین اپلیکیشن قرآنی جهان اسلام و پاتک جبهه فرهنگی به دشمنان است.


به گزارش خبرنگار مهر، منصور امینی ظهر پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از اپلیکیشن «قرآن برای کودکان» که با حضور آیت الله اعرافی در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: بررسی‌های صورت گرفته در حوزه اپلیکیشن‌های محتوایی با موضوع قرآن کریم نشان می‌دهد که نمونه‌های با کیفیت و مؤثر تولید شده بسیار کم است و ما در این حوزه بسیار فقیر هستیم.

وی عنوان کرد: امروز جبهه استکبار، سیاستگذاران و تولیدکنندگان صهیونیسم و مسیحی برای ترویج مفاهیم و ارزش‌های مورد نظر خود از رسانه‌های جدید همانند اپلیکیشن‌ها استفاده کرده و محصولات خود را به زبان‌های فارسی و عربی ارائه می‌کنند و به دنبال آن هستند تا مخاطبان مسلمان خود را نیز هدف قرار دهند.

رئیس سازمان سراج اظهار داشت: به عنوان مثال اپلیکیشنی که داستان‌های کفر آمیز و شرک آلود انجیل را به ۲۵ زبان از جمله زبان فارسی در قالب جذاب برای کودکان ارائه می‌کند امروز بر روی میلیون‌ها تلفن همراه و تبلت نصب شده که این تنها یکی از این گونه محصولات است.

وی با بیان اینکه امروز داستان پیامبران الهی به زبان فارسی و با روایت انجیل و تورات برای کودکان ما تولید کردند افزود: خرافاتی که در مسیحیت از زبان انجیل وجود دارد با بیانی جذاب کودکانه اذهان و قلوب کودکان ما را نشانه گرفته است که خنثی‌سازی تلاش‌های دشمن در این زمینه نیاز به تولید صدها اپلیکیشن بازی و محصول فرهنگی جذاب پرمخاطب و مؤثر دارد.

امینی عنوان کرد: سازمان فضای مجازی سراج با حمایت از جبهه مردمی انقلاب برای پر کردن بخشی از این خلأها و به عنوان پاتک جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مقابل تک قدرتمند دشمن با فعالیت شبانه‌روزی، متمرکز و ویژه گروهی از بهترین متخصصان حوزه‌های محتوا تصویرسازی گرافیک پویاسازی و برنامه‌نویسی توانست اولین اپلیکیشن قرآنی جهان اسلام را برای مخاطب کودک به صورت چند زبان تولید کنند.

امینی افزود: این اپلیکیشن با نام «قرآن برای کودکان» بر اساس قصه‌های منتخب قرآنی طراحی شده و در قالب‌های کتاب صوتی، انیمیشن و بازی است.

وی همچنین ابراز داشت: محتوای این برنامه طی جلسات متعدد و با بهره‌مندی از حضور و همکاری صاحبنظران و پژوهشگران فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تدوین شده است.

رئیس فضای مجازی سراج اظهار داشت: پس از دو سال کار مستمر و مداوم تلاش کردیم اثری تولید شود تا استانداردهای بین‌المللی در قالب اپلیکیشن را داشته باشد و امروز این اثر در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های مشابه چیزی کم ندارد.

امینی ادامه داد: در حال حاضر سی قصه قرآنی به صورت انیمیشن در این اپلیکیشن وجود دارد که دارای صوت، متن و موسیقی است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال نیز پنج زبان دیگر را به این اپلیکیشن اضافه کنیم که زبان‌های اردو، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی از جمله آنها هستند و این اپلیکیشن در مراحل مختلف به روز رسانی خواهد شد.

کد خبر 4311082


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیت‌الله مکارم شیرازی: مشکل گرانی به صورت ریشه‌ای حل شود