آموزه های قیام 15 خردادماه باید به نسل های آینده منتقل شود


آموزه های قیام 15 خردادماه باید به نسل های آینده منتقل شود

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نطفه انقلاب اسلامی با قیام 15 خردادماه منعقد شد باید آموزه های این حادثه عمیق تاریخی به نسل های بعد منتقل شود.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه به سالگرد قیام ۱۵خردادماه اشاره کرد و اظهارداشت: در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ رژیم طاغوت بیش از ۱۵ هزار مومن و مسلمان را به رگبار بست و از همان روز نفطه انقلاب اسلامی منعقد شد.

وی ادامه داد: در ۱۵ خرداد رژیم شاهنشاهی ۱۵ هزار نفر از مردم انقلابی را به شهادت رساند که این روز از جرقه‌های پیروزی انقلاب اسلامی بود که نباید بگذاریم این روز فراموش شود.

حجت الاسلام قریشی بر برگزاری با شکوه آئین های ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: برگزاری با شکوه سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر همه واجب و ضروری است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل فرصت مناسبی است تا نشان دهیم در مسیر آرمان های امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ثابت قدم هستیم و ثابت قدم خواهیم ماند اظهارداشت: همه آحاد جامعه باید بارها و بارها وصیت نامه امام راحل را بازخوانی کنند و عمل به این وصیت نامه برای همیشه راهگشاست.

حجت الاسلام قریشی به بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود مطالب مهمی را یادآور شدند که توجه به آنها ازجمله محوری بودن مسئله انقلاب و بازخوانی و حرکت در مسیر آرمانهای اصیل انقلابی از موارد کلیدی است که باید به این موارد اهتمام ویژه ای داشته باشیم و با انسجام و وحدت در این مسیر شفاف و روشن حرکت کنیم.

امام جمعه ارومیه افزود: امروزه استراتژی دشمن استفاده از خوف و ترس مردم بوده که ایجاد گروه‌های تکفیری داعش بر اساس این استراتژی بود تا کشور ایران را تسلیم خواسته‌های شوم خود کنند که جوانان انقلابی ایران هوشیار بوده و فریب آن را نخوردند.

حجت الاسلام قریشی همچنین فرازهایی از زندگی پربرکت امام حسن مجتبی (ع) را مرور کرد و روحیه عظیم این امام همام در انفاق مال،کمک به نیازمندان، عف و گذشت و شجاعت را پند آموز دانست.

وی اضافه کرد: ۱۵ رمضان، روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) بود، امام حسن مجتبی(ع) در سال سوم حجرت در ۱۵ رمضان متولد شده‌اند، ایشان فضایل بسیاری دارند که در خصوص این فضیلت آیات و روایات بسیاری آمده است.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: از نظر شجاعت و دلیری هیچ‌کس به پای ایشان نمی‌رسید که در جنگ‌ها اسلام، این شجاعت را نشان داد و از افسران دلیر حضرت علی (ع) بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ایام ماه مبارک رمضان ایام گذشت و عفو است که باید از گناه مردم گذشت تا خداوند نیز از گناهان او بگذرد و در بهشت کسانی از گناهان دیگران بگذرد زودتر از بقیه وارد بهشت می‌شوند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: شایسته است در این ماه به کسانی که به دلیل بدهی به زندان افتاده‌اند کمک کرده تا آنان نیز بتوانند در این ماه در کنار خانواده خود باشند.

وی به فرارسیدن شبهای قدر هم اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر نزدیک است، باید در این سه روز به درگاه خداوند متوسل شویم و قدر این روزها را بدانیم و با شب‌ زنده‌داری و شرکت در مراسم که در مساجد برگزار می‌شوند از فضایل این روزها استفاده کنیم.

کد خبر 4311532

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازدید معاون استاندار آذربایجان‌غربی از صنایع میاندوآب