ماجرای باند مزاحم


ماجرای باند مزاحم

یوسف زاده،شهرآراآنلاین،بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باند جدید فرودگاه قدیمی مشهد از طرفی به‌سمت جاده سرخس و ازسمت‌دیگر به طرف بزرگ‌راه شهید کلانتری امتداد پیدا می‌کند و همین جانمایی است که پای این باند فرضی را به اراضی آستان...


یوسف زاده،شهرآراآنلاین،بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باند جدید فرودگاه قدیمی مشهد از طرفی به‌سمت جاده سرخس و ازسمت‌دیگر به طرف بزرگ‌راه شهید کلانتری امتداد پیدا می‌کند و همین جانمایی است که پای این باند فرضی را به اراضی آستان قدس در مزرعه نمونه و همچنین جاده پرماجرای «محمدآباد» باز می‌کند و موضوع ساخت‌و‌ساز جدید در این محدوده را با پیچیدگی‌هایی همراه می‌سازد. این موضوع در حالی است که ١٧‌ماه از موافقت اولیه شرکت فرودگاه‌های کشور با آستان قدس رضوی برای تخصیص ٧٠٠‌هکتار زمین برای توسعۀ فرودگاه مشهد با هدف ایجاد باندهای جدید و تغییر مسیر خطوط پروازی می‌گذرد.

پس از اینکه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی به صورت رسمی آب پاکی را روی دست مدافعان جابه‌جایی فرودگاه مشهد به کیلومترها دورتر از این شهر ریخت، بحث احداث باند سوم به عنوان جایگزینی برای انتقال، قوت گرفت و ذهن مدیران مربوط در این بخش را بیش از پیش درگیر پروژه جدید کرد. شاید به دلیل اهمیت همین موضوع باشد که جلسه دو روز گذشته معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی درباره مسائل فرودگاه مشهد را خیلی‌ها امیدی بر کلید‌خوردن احداث باند سوم این مجموعه قلمداد کرده‌اند.

در این رابطه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان یکی از اعضای جلسه مذکور در گفت‌وگو با شهرآرا گفت: احداث باند سوم فرودگاه مشهد مستلزم همکاری‌های بین بخشی و پیگیری‌هایی است که باید در راستای پیشرفت کاری انجام شود.

محمدرحیم نوروزیان تشکیل کمیته‌ای پیرامون راه‌اندازی باند سوم فرودگاه مشهد را یکی از مهم‌ترین رهاوردهای جلسه اخیر در این زمینه دانست و افزود: قرار است این کارگروه موضوعات فنی و تخصصی کار را جدی‌تر دنبال کند تا هرچه سریع‌تر شاهد احداث پروژه باشیم.

وی با اشاره به معارضاتی همچون اراضی آستان قدس رضوی، مالکان شخصی و مباحث مرتبط با شهرداری مشهد در مسیر اجرای این طرح اظهار کرد: برای اجرای هرچه سریع‌تر این موضوع، تمام این موارد باید حل و فصل شود.

نوروزیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره اتخاذ تدبیری برای فرودگاه مشهد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز علاقه‌مند به انجام چنین کاری است و با هم‌افزایی بین بخشی بسیاری از مشکلات پروژه حل خواهد شد.

با این حال او راه حل اصلی فرودگاه مشهد را جابه‌جایی این مجموعه به بیرون از شهر دانست و گفت: هرچند این کار هزینه هنگفتی در پی دارد اما در چشم‌انداز آینده باید درباره جای دیگری برای فرودگاه مشهد کار کنیم زیرا هرچه دیرتر به این موضوع بپردازیم قطعا هزینه‌ها و سختی‌های کار بیشتر خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز چندی پیش این نکته را گفته بود که با احداث باند جدید طی سه سال آینده تمام پروازها از محدوده شهر خارج خواهدشد و جهت نشست‌وبرخاست پروازها تغییر پیداخواهد کرد.

محمدباقر قاسم‌زاده این موضوع را نیز بیان کرده بود که باید برای مشهد فرودگاه محلی یعنی فرودگاه فعلی مشهد در نظر گرفته شود و فرودگاه جدید دیگری برای ٢٠‌سال آینده ‌این کلان‌شهر برنامه‌ریزی شود زیرا حجم پروازها بالا خواهد رفت که فرودگاه فعلی جواب‌گوی خدمت‌رسانی به مسافران نخواهد بود

مردم نگران نباشند

قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد نیز چندی پیش در‌این‌باره گفته بود پس از اینکه کار جاده محمدآباد شروع شد فرودگاه اعلام کرد که باند سوم با توجه به ملاحظات محیط زیستی از این نقطه عبور می‌کند اما مردم مطمئن باشند که این جاده کشیده خواهد شد و دلیل تعلل ما، بررسی موضوع باند فرودگاه است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استاندار خراسان رضوی: تولید آلو از ظرفیتهای مناسب شهرستان زبرخان است