در قسمت دوم سری مطالب اعلام برنامههای گروه فیات-کرایسلر به سراغ برند آلفارومئو رفتهایم. لانچیا و آلفارومئو دو خودروساز افسانهای ایتالیا هستند که هردو تحت تملک گروه فیات-کرایسلر قرار دارند؛ اما برخلاف لانچیا که تقریباً تعطیل شده و از بین رفته است، فیات-کرایسلر برنامههای زیادی برای آیندهٔ آلفارومئو دارد و قصد دارد این برند تاریخی را بیشازپیش در بازارهای جهانی مطرح کند. بدین منظور، فیات-کرایسلر در روز جمعه، مانند تمامی برندهایش، برای آلفارومئو هم استراتژی چهارسالهای را اعلام کرده است که شامل برنامههای این شرکت تا سال 2022 میشود.
طبق این استراتژی، این برند اصیل ایتالیایی قصد دارد یکی از محصولات نمادین خود یعنی مدل مشهور GTV را احیا کند. انتظار میرود GTV جدید در اصل نسخهٔ کوپهٔ مدل محبوب جولیا باشد. در برنامههایی که برای آیندهٔ آلفارومئو اعلام شده گفته شده است که GTV کوپهای اسپرت با توزیع وزن 50-50 بوده و ظرفیت حمل چهار نفر را دارد؛ اما مهمتر از اینها، قدرت این ماشین است که به لطف تکنولوژی E-Boost یا همان توربوشارژر الکتریکی به بیش از 600 اسب بخار میرسد. GTV همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور مجهز بوده و با خودروهایی چون آئودی RS5، بامو M4 و مرسدس-آامگ C63 کوپه به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو تا سال 2022 به بازار خواهد آمد.
اما یکی دیگر از نامهای نمادین و پرافتخار آلفارومئو که بهزودی بازخواهد گشت نیز مدل 8C است. اولین استفادهٔ آلفارومئو از این نام به دههٔ 30 میلادی بازمیگردد درحالیکه بین سالهای 2007 تا 2009 نیز بار دیگر از این نام برای خودروی اسپرتی استفاده شد. البته این خودروی جدید که 8C Competizione نام گرفته بود، نمونهای تولید محدود بود که تنها هزار دستگاه از آن ساخته شد (شامل 500 دستگاه کوپه و 500 دستگاه اسپایدر). 8C جدید اما برخلاف گذشته یک سوپراسپرت موتور وسط با قوای محرکهٔ هیبریدی خواهد بود. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ بنزینی بایتوربو در عقب به همراه یک موتور الکتریکی در جلو میشود. مجموع خروجی این سیستم بیش از 700 اسب بخار قدرت خواهد بود درحالیکه نیروی موتور بنزینی به چرخهای عقب منتقل شده و موتور الکتریکی هم چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد. 8C جدید دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی بوده و در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد.
اما از این دو محصول جذاب آلفارومئو که بگذریم، به ساختههای معمولیتر این شرکت طی چهار سال آینده میرسیم. آلفارومئو که برای اولین بار با مدل استلویو به بخش کراساوورها وارد شد قصد دارد با تکیه بر موفقیت این خودرو دو کراساوور دیگر را هم به بازار عرضه کند. یکی از این کراساوورهای جدید در کلاس کامپکت بوده و در جایگاهی پایینتر از استلویو قرار میگیرد درحالیکه دومی بزرگتر از استلویو بوده و با خودروهایی چون بامو X5 و مرسدس بنز GLE به رقابت خواهد پرداخت؛ اما علاوه بر GTV، 8C و دو کراساوور جدید، آلفارومئو نسخههای فاصله محوری کشیده از مدلهای جولیا و استلویو را هم برای بازار چین تولید خواهد کرد تا از این طریق فروش خود را در چین تا سال 2022 تا حد قابلتوجهی افزایش دهد.
از سوی دیگر، آلفارومئو با پیشرانههای دیزلی خداحافظی کرده و به سمت قوای محرکهٔ هیبریدی حرکت خواهد کرد. بدین منظور آلفا قصد دارد تا سال 2022 شش خودروی هیبریدی و پلاگینهیبریدی را به بازار عرضه کند. در این رابطه گفته شده که هریک از محصولات کاملاً جدید یا بازطراحی شدهٔ آلفارومئو باید در نسخهٔ هیبریدی هم ارائه گردد. سازنده امیدوار است که بتواند بُردی تمام الکتریکی برابر با 50 کیلومتر را برای محصولات هیبریدی خود فراهم سازد. در این راستا، مدلهای جولیا و استلویو هم پس از تجربهٔ بهروزرسانی و فیسلیفت میاندورهای خود، به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و همینطور تکنولوژی رانندگی خودکار مجهز خواهند شد.
در تصویری که از برنامههای آیندهٔ آلفارومئو منتشر شده همچنین دیده میشود که هاچبک کامپکت جولیتا همچنان در سبد محصولات این شرکت بافی خواهد ماند و تا پیش از سال 2022 نسل جدید آن معرفی خواهد شد تا با خودروهایی چون آئودی A3، مرسدس بنز A کلاس و بامو سری 1 به رقابت بپردازد. این در حالی است که نسل جدید جولیتا نیز مانند دیگر محصولات جدید آلفارومئو به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو یا حتی سه مجهز خواهد بود؛ اما در این تصویر جای سگمنت B در برنامهٔ آیندهٔ آلفا خالی است که این احتمالاً یعنی مدل میتو بدون معرفی نسل جدید از سبد محصولات این شرکت کنار خواهد رفت.