علی دایی: رونالدو از بهترین بازیکنان تاریخ است؛ او می تواند رکورد من را بشکند، اما نه در آینده ای نزدیک!


علی دایی: رونالدو از بهترین بازیکنان تاریخ است؛ او می تواند رکورد من را بشکند، اما نه در آینده ای نزدیک!

طرفداری- علی دایی که با زدن 109 گل ملی، یکی از برترین بازیکنان تاریخ ایران به حساب می آید، رکورددار بیشترین گل زده در رده ملی نیز است اما کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی 28 گل با رکورد دایی فاصله دارد و شکسته شدن این رکورد، امری ممکن به نظر می رسد. علی دایی در آستانه بازی تیم ملی ایران و مراکش، مصاحبه ای با مارکا انجام داد و در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد.

فکر می کنید که کریستیانو رونالدو چطور بازیکنی است؟

به نظر من، رونالدو جزو سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال است و او سال هاست که رقابتی نزدیک با لیونل مسی دارد. اگر نگوییم که رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است، می توان گفت که جزو دو بازیکن برتر تاریخ قرار دارد. درک می کنم که بسیاری معتقدند او بهترین بازیکن فوتبال است و احترام زیادی برای رونالدو قائلم. کاری که کریستیانو در فوتبال انجام داده است را نمی توان با بیان کردن کلمات توصیف کرد.

آیا فکر می کنید که او بتواند رکورد شما را بشکند؟

رکورد ها برای شکسته شدن هستند و بله، شاید او بتواند. هر چیزی در فوتبال ممکن است.

رونالدو 81 گل ملی زده و شما 109 گل زده اید. آیا فکر می کنید که رونالدو می تواند این رکورد را به زودی بشکند؟

زدن 28 گل در زمانی زود در بازی های ملی کار آسانی نیست و این کار زمان زیادی را می طلبد. اما اشاره کردم که رکوردها برای شکسته شدن هستند و تعداد بازی هایی که رونالدو با پرتغال انجام می دهد نیز قابل مقایسه با زمان من نیست. رونالدو با پرتغال در برابر تیم های بزرگ گلزنی کرده و به نظر من ارزش کاری که او انجام می دهد، بالاتر از سطح فوتبالی است که ما بازی می کردیم.

آیا فکر می کنید که رونالدو بهترین گلزن عصر حاضر است؟

قطعا. رونالدو برای تیم باشگاهی و تیم ملی اش بیشترین تعداد گل را به ثمر می رساند و او همیشه گلزنی سطح بالا بوده است. رونالدو از این بابت، شایسته تقدیر است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دعوت بنا از 35 فرنگی‌کار به اردوی تیم ملی