دومین سفر «اتمر» به پاکستان برای گفت‌وگو درباره روند صلح افغانستان


دومین سفر «اتمر» به پاکستان برای گفت‌وگو درباره روند صلح افغانستان

مشاور امنیت ملی افغانستان برای دومین بار در یک ماه اخیر در راس یک هیئت بلندپایه به اسلام‌آباد سفر کرد تا درباره صلح و آتش‌بس افغانستان با مقامات پاکستانی گفت‌وگو کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در راس یک هیئت بلندپایه برای گفت‌وگو با مقامات پاکستانی درباره مبارزه با تروریسم و صلح به اسلام‌آباد سفر کرد.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان ضمن تایید این سفر در صفحه فیسبوک خود نوشت که هدف از این سفر گفت‌وگو با مقامات پاکستانی درباره آتش‌بس و صلح در افغانستان بود.

وی افزود که در این سفر «معصوم استنکزی» رئیس امنیت ملی و «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان نیز اتمر را همراهی می‌کردند.

به گزارش «دیلی تایمز»، هیئت افغان به سرعت گفت‌وگوها را انجام داده و بعدازظهر روز گذشته به کابل بازگشت.

این دومین سفر اتمر در یک ماه اخیر بود و پس از این دیدار هیچکدام از طرفین بیانیه رسمی در این باره منتشر نکردند.

اخیرا نیز ژنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد و به گزارش رسانه‌های پاکستانی از غنی خواست تا رهبر تحریک طالبان را هدف قرار دهند تا در ازای آن اسلام‌آباد نیز از روند صلح افغانستان حمایت کند.

پس از این موضوع در هفته گذشته مقامات افغان کشته شدن «ملافضل‌الله» سرکرده تحریک طالبان پاکستان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در ولایت کنر را تایید کردند.

گفتنی است که ملافضل‌الله در سال 2009 میلادی پس از زخمی شدن در دره «سوات» پاکستان از سوی شرکت آمریکایی «بلک واتر» به پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان منتقل شد و سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پس از مداوا در پایگاه نظامی «بگرام» توسط شرکت امنیتی بلک واتر به مناطق مرزی ولایت‌های کنر و نورستان انتقال داده شد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر خارجه طالبان به سفیر ایران: وضعیت مهاجرین افغان در ایران نگرانی کننده است؛ درباره ...