تداوم وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان


تداوم وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته آینده همچنان در شمال استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.


علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و در ادامه وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان امشب تا روز جمعه وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان در برخی ساعات موجب بروز پدیده گرد و خاک می شود.

وی با اشاره به اینکه در روز شنبه به طور موقتی از شدت وزش باد در منطقه سیستان کاسته می شود، افزود: مجددا از روز یکشنبه هفته آینده تا پایان هفته وزش باد شدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد موجب طوفان گرد و خاک می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این مدت در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان علاوه بر افزایش غبار، وزش باد همراه با گردوخاک با شدت کمتر انتظار می رود.

وی با اشاره به اینکه روند کاهشی دما به ویژه در نیمه شمالی استان تا شنبه ادامه دارد، گفت: طی این مدت در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان در بعد از ظهرها شاهد رشد ابر خواهیم بود به طوری که شرایط برای رگبار پراکنده باران و رعد و برق در جنوب شرق استان فراهم است.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

کد خبر 4327124

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سومین مسیر اتصال سیستان و بلوچستان به کرمان از تفتان و بزمان در حال اجراست