نوا و دشت آزو کجاست؟


نوا تا دشت آزو کجاست؟ روستای نوا یکی از روستاهای لاریجان و در استان مازندران است. این روستا در فاصله کمی از استان تهران قرار گرفته و در زمانی حدود 3 ساعت می‌توان به آن رسید. از روستای نوا تا دشت آزو هم...

نوا تا دشت آزو کجاست؟

روستای نوا یکی از روستاهای لاریجان و در استان مازندران است. این روستا در فاصله کمی از استان تهران قرار گرفته و در زمانی حدود 3 ساعت می‌توان به آن رسید. از روستای نوا تا دشت آزو هم کمتر از یک ساعت مسیر پیاده‌روی است. آزو دشتی سرسبز با پوشش مرتعی است و چشم‌اندازهای زیبایی از قله دماوند را می‌توان از این منطقه دید.

نوا و دشت آزو کجاست؟

چرا نوا تا دشت آزو خاص است؟

روستای نوا یکی از روستاهای خنک نزدیک تهران است. فاصله کم این روستا تا تهران آن را به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل کرده است. اما این دسترسی آسان فقط یکی از دلایل علاقه گردشگران به این منطقه است. مهم‌ترین علت شهرت روستای نوا دشت آزو است که در ارتفاعات این روستا قرار گرفته. می‌گویند دشت آزو عروس دشت‌های البرز است.

نوا و دشت آزو کجاست؟

در نوا تا دشت آزو چه می‌بینیم؟

روستای نوا در واقع دهکده‌ای ییلاقی است. آسمان صاف و حال و هوای آرام این روستا شما را از فضای شلوغ و سر و صدای شهر دور می‌کند. باغ‌های میوه این روستا زیبایی آن را چند برابر کرده است. به علاوه، این روستا راه رسیدن به دشت آزو است. آزو دشتی سرسبز و پر از گل‌های وحشی است که می‌گویند بهترین چشم‌اندازهای کوه دماوند را می‌توان از آن دید. آسمان شب و تماشای ستارگان در دشت آزو هم در میان کسانی که شب را در این منطقه سپری کرده‌اند شهرت دارد. اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید، گل‌های زردرنگ و گیاهان دارویی را در مراتع آن می‌بینید. در دشت آزو در یک سمت‌تان دورنمای قله پاشوره قرار دارد و در سمت دیگرتان چشم‌انداز قله دماوند.

نوا و دشت آزو کجاست؟

نوا و دشت آزو کجاست؟

کِی به نوا تا دشت آزو برویم؟

بیشتر گردشگرها فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند. از اوایل بهار تا اوایل پاییز می‌توان به روستای نوا و دشت آزو رفت. اما زمستان فصل مناسبی برای دیدن این منطقه نیست. زیرا این منطقه در زمستان بسیار سرد و برف‌گیر است و صعب‌العبور می‎شود.

در سفر به نوا تا دشت آزو چه چیزهایی با خود ببریم؟

برای رفتن به نوا تا دشت آزو سبک سفر کنید. حتما کفش مناسب پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بپوشید. اگر قصد اقامت شبانه دارید کیسه خواب هم بردارید. در غیر این صورت، فقط لوازم ضروری، کارت شناسایی و داروهای شخصی‌تان را در یک کوله یک روزه بگذارید و راهی شوید. یادتان باشد همیشه در هر سفری یک دست لباس اضافه هم به همراه داشته باشید.
و اما نکته‌ آخر: نوا تا دشت آزو منطقه‌ای بکر و جزو گنجینه‌های طبیعی ایران است، مراقب زیبایی و ارزش این منطقه باشیم و حتما کیسه‌ زباله همراه ببریم.


97/04/03 | کد مطلب: 4177
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
نوا و دشت آزو کجاست؟
نوا و دشت آزو کجاست؟ سپیده اقتداری
نوا و دشت آزو کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

لینک: https://dalahoo.com/destination.cfm?loc=1 id=16473
به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار ده شیخ شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد