التیام زخم ها با این نوشیدنی پر خاصیت+دستور تهیه


التیام زخم ها با این نوشیدنی پر خاصیت+دستور تهیه

رکنا: این شربت اعصاب تان را آرام می کند.

التیام زخم ها با این نوشیدنی پر خاصیت+دستور تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در التیام زخم‌ها و بهبود کبودی‌های ناشی از عمل بینی موثر دانست. شربت آناناس حاوی ویتامین‌های A ، B۶ ، C ، کلسیم، آهن، پروتئین، منیزیم، فیبر، کربوهیدرات، فولات، سدیم، پتاسیم، قند، فسفر، آنتی‌اکسیدان و بروملین است.

برای بررسی خواص شربت آناناس و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت آناناس

درباره مهم‌ترین خواص شربت آناناس اظهار کرد: این شربت به علت داشتن بروملین زخم‌ها را التیام می‌بخشد، زیرا جریان خون را بهتر می‌کند و مواد مغذی را زودتر به زخم‌ها می‌رساند بنابراین افرادی که جراحی به ویژه عمل بینی کرده‌اند باید از شربت آناناس استفاده کنند، چون این شربت زخم‌ها را ترمیم و کبودی‌ها را برطرف می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آناناس بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت آناناس ضدالتهاب است و درد‌های ناشی از آرتریت را هم رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آناناس قلب Heart و اعصاب را تقویت می‌کند و اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد؛ این شربت نقش موثری در کاهش وزن و احساس سیری افراد دارد و موجب تقویت دستگاه گوارش هم می‌شود.

عظمایی با اشاره به مفید بودن شربت آناناس برای زنان باردار یادآور شد: این شربت استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ شربت آناناس تاثیر چشمگیری در تقویت بینایی، جوان‌سازی، لطافت و رفع چین و چروک پوست دارد.

مواد لازم برای تهیه شربت آناناس (پنج تا ۶ نفر)

آناناس رسیده یک عدد

آب یک لیتر

عسل به مقدار لازم

وانیل نصف قاشق چای‌خوری

آب لیموترش تازه یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت آناناس

- نخست آناناس را پوست بکنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید سپس آن را داخل مخلوط‌کن بریزید.

- آناناس مخلوط شده را داخل قابلمه بریزید و آب را هم به آن اضافه کنید.

- قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد پس از اینکه کمی حرارت مواد درون قابلمه کاهش پیدا کرد عسل، وانیل و آب لیموترش تازه را به آن اضافه کنید.

- مواد را به طور مرتب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

- پس از خنک شدن شربت، آن را داخل یخچال بگذارید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آخرین اخبار درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور تا ساعت 23