بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی


بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

جدیدترین عنوان ریسینگ شرکت یوبی‌سافت، هفته قبل برای ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتشر شد. حال قصد داریم تا عملکرد بازی The Crew 2 بر روی‌پی‌سی را بررسی کنیم. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. مقدمه The Crew 2 یک بازی ریسینگ آنلاین جهان‌باز است که به...

جدیدترین عنوان ریسینگ شرکت یوبی‌سافت، هفته قبل برای ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتشر شد. حال قصد داریم تا عملکرد بازی The Crew 2 بر روی‌پی‌سی را بررسی کنیم. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

مقدمه

The Crew 2 یک بازی ریسینگ آنلاین جهان‌باز است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا از ماشین، قایق‌های مسابقه‌ای و هواپیماهای پرسرعت استفاده کنند. نکته‌ی جذاب و منحصربه‌فرد بازی The Crew 2 این است که بازیکنان می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه، بین این وسایل نقلیه، سوئیچ (Switch) کنند. می‌توانید با هواپیمای خود به سمت جاده، شیرجه زده و بلافاصله برروی ماشین خود سوئیچ کنید و سپس با یک پرش بلند، به درون آب‌های آزاد فرود بیایید و با قایق خود به سمت خط پایان حرکت کنید. مطمئنا بخش عظیمی از مخاطبان این بازی، دارندگان رایانه‌های شخصی هستند و انتظار دارند که این بازی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. در ادامه به بررسی عملکرد این بازی برروی رایانه‌های شخصی خواهیم پرداخت.

ما برای بنچمارک گیری بازی The Crew 2 از یک پردازنده Intel i7 4930K (اورکلاک شده تا 4.2 گیگاهرتز)، رم 8 گیگابایتی، کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 580 و RX Vega 64 و Nvidia GTX 980Ti و GTX690 به صورت جداگانه، برروی ویندوز 10 64 بیتی همراه با آخرین درایورهای Nvidia و AMD استفاده کرده‌ایم. از آنجایی که نویدیا، قابلیت SLI را برای این بازی فعال نکرده است، پس کارت GTX 690، عملکرد مشابی با GTX 680 دارد.

بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

شرکت یوبی‌سافت گزینه‌های گرافیکی متنوعی را در اختیار بازیکنان قرار داده است تا با توجه به سلایق و قدرت سیستم خود، گرافیک بازی را شخصی‌سازی کنند. بازیکنان می‌توانند کیفیت زمین (geometry)، سایه‌ها، بافت‌ها (texture)، عمق زمین (depth of field)، چمن‌ها، Motion Blur، آب و هوا، ambient occlusion ،anti-aliasing، بازتاب شیشه‌ها (screen space reflections) و Volumetri fx را تغییر دهند. نکته عجیب درمورد این بازی، در این است که یوبی‌سافت برخلاف سایر عناوین خود، قابلیت پشتیبانی از TAA را در این بازی قرار نداده است و ضمنا هیچ پنجره پیش‌نمایشی برای تغییرات گرافیکی وجود ندارد؛ موردی که در بازی‌های Assassin’s Creed Origins، Ghost Recon: Wildlands و Farcry 5 وجود داشته و بسیار هم کارآمد است. لازم به ذکر است که بازی The Crew 2 برای اجرا برروی 30 و 60 فریم بر ثانیه بهینه شده است.

در دو تصویر زیر می‌توانید گزینه‌های مختلف در بخش گرافیک بازی را مشاهده کنید.

عملکرد قطعات مختلف

برای بررسی عملکرد بازی The Crew 2 برروی طیف وسیعی از پردازنده‌های مختلف، علاوه‌بر استفاده از یک پردازنده شش هسته‌ای، به شبیه‌سازی یک پردازنده دو هسته‌ای و یک پردازنده چهار هسته‌ای پرداختیم و خوشحالیم که اعلام کنیم، برخلاف اکثر بازی‌های شرکت یوبی‌سافت، برای اجرای The Crew 2 به پردازنده گران‌قیمتی نیاز ندارید. پردازنده دو هسته‌ای و شبیه‌سازی شده ما توانست این بازی را با میانگین 51 فریم در ثانیه و در بدترین حالت با سرعت 41 فریم در ثانیه برروی کیفیت 1080p و تنظیمات گرافیکی Ultra اجرا کند که در نوع خود بسیار جالب است. موضوع جالب‌تر می‌شود، اگر بدانید که در تمام مدت تست، حالت Hyper Threading که باعث افزایش بازده هسته‌های پردازنده می‌شود، خاموش بوده است. با فعال کردن حالت Hyper Threading فریم ریت بازی، افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند و به عدد 60 می‌رسد که ثبات بسیار خوبی هم دارد و در اکثر موارد دچار افت نمی‌شود. تنها در بعضی از محیط‌های شلوغ است که شاهد کاهش فریم ریت به رقم 58 هستیم که به شدت قابل تحسین است. پردازنده‌های شش هسته‌ای و چهار هسته‌ای شبیه‌سازی شده هم عملکرد مشابهی داشته‌اند و در اکثر موارد برروی 60 فریم در ثانیه قفل بوده‌اند.

بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

همانطور که انتظار می‌رفت، بازی The Crew 2 از آن دست عناوینی است که وابستگی زیادی به کارت گرافیک دارد. در رزولوشن 1080p و تنظیمات گرافیکی Ultra، کارت‌های GTX 980Ti و RX Vega 64 به راحتی و با حداکثر فریم‌ ریت، این بازی را اجرا می‌کنند. کارت RX580 هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به طور معمول از 55 فریم در ثانیه پایین‌تر نمی‌رود. اما مشکل اصلی این بازی، عدم پشتیبانی از قابلیت SLI است که باعث می‌شود بعضی از کارت‌های گرافیکی از حداکثر توان خود برای اجرای The Crew 2 استفاده نکنند. کارت GTX690 هم یکی از همین موارد است که به خاطر دلیل ذکرشده، عملکرد قابل‌توجهی ندارد؛ هرچند می‌تواند تجربه‌ای مشابه کنسول‌ها و با جلوه‌های بصری بهتر ارائه دهد (30 فریم در ثانیه).

بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

افرادی که علاقمند به تجربه بازی برروی رزولوشن‌های بالاتر هستند، باید از کارت گرافیک‌های گرانقیمت‌تری استفاده کنند. به طوری که حتی کارت‌های GTX 980Ti و RX Vega 64 هم توانایی ارائه 60 فریم در ثانیه ثابت در رزولوشن 1440p را ندارند. هردو کارت GTX 980Ti و RX Vega 64 میانگین فریم ریتی بین 60 و 50 ارائه می‌دهند؛ هر چند عملکرد کارت گرافیک دوم، کمی بهتر است. اما وقتی به کیفیت 4K می‌رسیم، وضع حتی بدتر هم می‌شود. با اینکه باز هم کارت RX Vega 64 عملکرد بهتری دارد، اما هردو کار گرافیک از ارائه 30 فریم ریت ثابت، عاجز هستند. و همانطور که گفته شد، برای دست یافتن به کیفیت مطلوب به کارت‌های گرانقیمت‌تر و به اصطلاح «High-End» نیاز دارید که از جمله آن‌ها می‌توان به سری Titan انویدیا اشاره کرد.

بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

نکته‌ای که اشاره به آن، خالی از لطف نیست، این است که عملکرد بازی The Crew 2 با فعال کردن حالت VSync به طرز عجیبی افت می‌کند؛ به خصوص برروی سیستم مبتنی بر کارت گرافیک RX Vega 64. برای مثال هنگامی که ما حالت VSync را در رزولوشن 1080p فعال کردیم، فریم ریت به کم‌تر از 50 رسید و از حداکثر توان کارت گرافیک RX Vega 64 استفاده نشد. در حالی که با غیرفعال کردن این حالت، بازی از حداکثر توان کارت گرافیک بهره گرفت و دوباره به فریم ریت 60 دست یافت. می‌توانید تصویر مربوط به این مشکل را در قسمت پایین مشاهده کنید.

بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

از نظر گرافیکی، بازی The Crew 2 عنوان بسیار زیبایی است، اما در مقایسه با Forza Horizon 3 در مقام پایین‌تری جای می‌گیرد. The Crew 2 یک جهان بزرگ را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد که کوچک‌ترین لگی در آن به چشم نمی‌خورد؛ حتی زمانی که با تمام سرعت در حال پرواز برفراز شهر هستید. با این حال به نظر می‌رسد که راه حل سازندگان برای رسیدن به این مهم، تاخیر در بارگذاری بافت‌ها بوده است. به همین دلیل است که حین پرواز، شاهد عدم بارگذاری بافت‌های دور دست (به اصطلاح Pop in خوانده می‌شود) هستیم. از طرفی نورپردازی بازی بسیار حرفه‌ای و زیبا انجام شده است و آب‌های بازی هم کاملا واقعی به نظر می‌رسند. ضمنا تخریب‌پذیری The Crew 2 کاملا قابل قبول است و بازیکنان می‌توانند اشیای زیادی را تخریب کنند؛ هرچند در این بازی هم مانند بسیاری از بازی‌های ریسینگ، درخت‌ها قابل تخریب نیستند و مانع بزرگی برای بازیکنان به حساب می‌آیند.

در ادامه می‌توانید تصاویر و اسکرین شات‌های مربوط به گیم‌پلی بازی را مشاهده کنید.

نتیجه

در کل بازی The Crew 2 برروی رایانه‌های شخصی کاملا بهینه است و می‌تواند تجربه کم دردسری برای مخاطبین به همراه بیاورد. برخلاف سایر عناوین شرکت یوبی‌سافت، The Crew 2 وابستگی شدید به پردازنده قدرتمند ندارد و یک پردازنده متوسط هم از پس اجرای این بازی بر می‌آید، اما باید توجه داشته باشید که قضیه درمورد کارت گرافیک مورد نیاز، کمی متفاوت است و برای تجربه این بازی برروی کیفیت‌های 1440p و 4K و با تنظیمات Ultra به کارت گرافیک گرانقیمت و قدرتمندی نیاز دارید. هر چند The Crew 2 بهینه‌ترین بازی یوبی‌سافت برروی رایانه‌های شخصی نیست، اما به جرات می‌توان گفت که جزو بهترین‌ها در این بخش است و به هیچ وجه ناامیدتان نمی‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا از عملکرد این بازی برروی رایانه‌های شخصی، رضایت دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
بنچمارک: عملکرد بازی The Crew 2 بر روی پی‌سی

منتخب امروز


کد مورس امروز همستر کمبت 24 خرداد 1403 پنجشنبه شب تا جمعه