آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب


روش های زیادی برای تغییر شکل و بازسازی مبلمان منزل وجود دارد و شما می...
روش های زیادی برای تغییر شکل و بازسازی مبلمان منزل وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش های ساده مبلمان فرسوده منزل تان را نو کنید. نو کردن مبل کهنه با رنگ گچ از روش های جالب و مقرون به صرفه است و شما می توانید با رنگ گچ ظاهر مبلمان منزل تان را از این رو به آن رو کنید توجه داشته باشید که در پایان باید صبر کنید تا مبلمان به طور کامل خشک...

روش های زیادی برای تغییر شکل و بازسازی مبلمان منزل وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش های ساده مبلمان فرسوده منزل تان را نو کنید. نو کردن مبل کهنه با رنگ گچ از روش های جالب و مقرون به صرفه است و شما می توانید با رنگ گچ ظاهر مبلمان منزل تان را از این رو به آن رو کنید توجه داشته باشید که در پایان باید صبر کنید تا مبلمان به طور کامل خشک شوند.

نو کردن مبل کهنه با رنگ گچ

برای ایجاد تغییرات مثبت در دکوراسیون داخلی منزل تان بهتر است ظاهر مبلمان را تغییر دهید. در مطالب قبلی آموزش دکوپاژ روی وسایل کهنه را مشاهده کردید در ادامه روش هایی برای نو کردن مبل کهنه با رنگ گچ را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب

مراحل ساده برای نو کردن مبلمان فرسوده

برای نو کردن مبل فرسوده ابتدا وسایل لازم زیر آماده کنید سپس با کمک مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد نسبت به نو کردن مبلمان منزل خود اقدام کنید.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب

وسایل لازم

قلمو رنگ رنگ گچ بطری اسپری سنباده واکس مخصوص مبلمان

نو کردن مبلمان فرسوده منزل

۱. ابتدا رنگ گچ را رقیق کنید و آن را تست کنید. توجه داشته باشید زمانی که از رنگ گچ روی پارچه مبلمان استفاده می شود باید رنگ گچ را با آب رقیق شود تا به صورت کامل جذب پارچه شود. میزان رقیق شدن رنگ گچ به نوع رنگ اصلی و رنگدانه های موجود در درون رنگ و جنس پارچه مبلمان بستگی دارد. برای رقیق کردن رنگ گچ باید به نسبت یک به یک آب و رنگ را با یکدیگر مخلوط کنید و قسمت کوچکی از مبلمان که در معرض دید قرار ندارد را تست کنید و اجازه دهید قسمت تست شده خشک شود و نتیجه کار را ببینید.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب
۲. لایه اول را رنگ بزنید. در ابتدا لایه ای نازک از رنگ گچ را روی همه قسمت های پارچه مبلمان بزنید تا رنگ گچ جذب پارچه شود. برای اینکه لایه اول رنگ به خوبی جذب شود در هر نوبت روی پارچه صندلی یا مبل را اسپری آب نمایید.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب

در این مرحله از نو کردن مبل فرسوده همه قسمت های سطح پارچه را به صورت کامل آبرسانی کنید و نیازی نیست پارچه مبلمان غرق در آب شود.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب

اگر جذب رنگ به پارچه به سادگی انجام نمی شود می توانید مقداری آب به روی پارچه مبلمان اسپری کنید. برای پوشش دهی بهتر رنگ روی سطح پارچه مبلمان از قلموی بزرگ برای قسمت مسطح و از قلموی کوچک تر برای قسمت های کوچک و باریک استفاده کنید.
۳. در این مرحله از نو کردن مبل کهنه اجازه دهید تا رنگ مبلمان به صورت کامل خشک شود. خشک شدن پارچه مبلمان ممکن است یک روز زمان ببرد و میزان زمانی که صرف خشک شدن پارچه مبلمان می شود به میزان آب استفاده شده بستگی دارد.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب
۴. مبلمان رنگ شده را با ملایمت سمباده کشی نمایید. با کمک سمباده ای ملایم همه سطح مبل را سمباده کشی نمایید. توجه داشته باشید که رنگ را زیاد از مبلمان جدا نکنید.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب
۵. اگر نیاز است مبلمان را دوباره رنگ آمیزی کنید و مراحل ۲ تا ۴ را تا جایی که ممکن است تکرار کنید که به پوشش و بافت دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید که بعد از زدن لایه اول نیازی به استفاده از اسپری آب نیست و رقیق کردن رنگ گچ نیز ضروری نمی باشد. سمباده کشی بعد از زدن هر لایه رنگ را هم نباید فراموش کنید.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب
۶. در این مرحله از نو کردن مبل کهنه از واکس کرمی استفاده نمایید و برای تثبیت شدن رنگ و محافظت از پارچه رنگ شده مبلمان بهتر است لایه نازکی از واکس را با کمک قلمو روی مبلمان بزنید.

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب

در این مطلب از بخش خلاقیت مجله آرگا روش هایی برای نو کردن مبل کهنه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این روش بتوانید به راحتی مبلمان منزل تان را نو و تازه کنید.

منبع : آرگا

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید