حضور 20 نفر از خادمین حرم مطهر رضوی در فارس


حضور 20 نفر از خادمین حرم مطهر رضوی در فارس

مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز از حضور 20 نفر از خادمین حرم مطهر رضوی در فارس خبر داد و گفت: در تمامی شهرستان ها برنامه های جشن با حضور خادمین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، احد پاریابی، مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز امروز (21 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شبکه جوانان رضوی که نمایندگی آن در اختیار این کانون است، همه ساله فعالیت های مختلفی انجام می دهد، گفت: امسال برای نخستین بار برنامه های دهه کرامت با حضور خادمین حرم مطهر رضوی، در تمام شهرستان های فارس برگزار می شود و این برنامه ها به نسبت ظرفیت در شهرستان ها، برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه خادمین حرم مطهر رضوی 10 روز مهمان استان فارس هستند که این افراد روز 23 تیر وارد شیراز می شوند، تاکید کرد: تیم خادمین 20 نفر هستند که شامل روحانیون، خادم و مداح هستند که در چهار گروه تقسیم شده و به سراسر استان اعزام می شوند.

پاریابی با تاکید بر اینکه مناسبت های ویژه ای که در طول سال تحت عنوان شبکه جوانان رضوی برگزار کردیم که مهمترین آن جشن های مردمی به نام «زیر سایه خورشید» شناخته می شود که در این ایام دهه کرامت اجرایی خواهد شد، افزود: برنامه های دهه کرامت در مشهد، قم و شیراز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برنامه های مختلف همچون اعزام به مشهد مقدس در ایام مختلف همچون شهادت امام رضا (ع)، دهه کرامت و نوروز در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برنامه ها و مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی کانون رهپویان وصال شیراز از اعزام تیم های جهادی مناطق محروم برای اردوهای جهادی خبر داد و یادآور شد: 40 عنوان برنامه برای ایام دهه کرامت در نظر گرفته ایم و در تمامی شهرستان ها استقبال از خادمین رضوی شکل می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حین استقبال مراسم گلباران عشق برگزار می شود و به شکل نمادین خادمین گلباران می شوند، اضافه کرد: برنامه اصلی آنان به عنوان «بزم نور»، در امامزاده شاخص و یا مسجد اصلی شهر برگزار می شود و روحانی کاروان به بیان فضائل آقا علی بن موسی الرضا (ع)، می پردازد و مدیحه سرایی هم شکل می گیرد و تبرکی از حرم مطهر بین مردم توزیع خواهد شد.

پاریابی با اشاره به اینکه خادمین حرم مطهر رضوی در گلزار شهدای شهرستان با عنوان «دلدادگان رضا» حضور می یابند و عطر افشانی قبور شهدا شکل می گیرد، افزود: دیدار با خانواده شهدا با عنوان «به رسم ادب»، شکل می گیرد و بازدید از سازمان های بهزیستی و زندان ها هم در برنامه خادمین حرم مطهر رضوی است.

وی از اعزام «زیارت اولی ها» و افراد کم برخوردار به حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: جشن دخترانه ویژه دختران در مدارس و دانشگاه ها اجرا می شود.

پاریابی اضافه کرد: اجرای برنامه جشن ازدواج جوانان، برنامه کودکانه ویژه شهرستان هایی که شهربازی دارند، در نظر گرفته شده است و در این ایام علاوه بر اینکه بازدید از زندان ها را خواهیم داشت، بحث آزادسازی زندانیان غیرعمد با هماهنگی ستاد دیه استان فارس اجرای می شود و در این برنامه قصد داریم تا زنان زندانی غیرعمد را آزاد سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح دلنوشته زندانیان به امام رضا (ع)، توسط خادمین شکل می گیرد و سعی می شود تا مشکلات آنان رفع شود، افزود: در برنامه ها سیاست ها بر دیدار با آحاد مردم باشد و از این رو 10 عنوان برنامه در شیراز برگزار می شود که برنامه های شاخص در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و حرم مطهر حضرت سید علی بن حمزه (ع) اجرا می شود.

پاریابی، غبارروبی قبور شهدا، دیدار با شهدای مدافع حرم و ترور و بازدید از کانون اصلاح و تربیت از دیگر برنامه های خادمین حرم مطهر رضوی است، اضافه کرد: برنامه های دهه کرامت همزمان در 20 کشور برگزار می شود و فارس در سال های گذشته جز استان های شاخص بوده است و خادمین حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برنامه ویژه ای خواهند داشت.

پایان پیام/130

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

23 ذی القعده بهترین زمان برای زیارت خاصه امام رضا (ع) است