خطر جرثقیل کج شده در یک چهاراه کرج


خطر جرثقیل کج شده در یک چهاراه کرج

سرپرست شهرداری کرج ضمن اعلام رفع خطر جرثقیل کج شده چهاراه طالقانی برای ساختمان‌های مجاور گفت: متأسفانه اکثر تاورکرین‌های فعال در کلانشهر کرج مستعمل و با کارکرد بالاست و نظارت بر استاندارد این دستگاه‌ها نیز متولی خاصی ندارد.

محمدرضا احمدی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز گذشته کج شدن یک جرثقیل در محدوده چهارراه طالقانی به سازمان آتشنشانی اعلام شد.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای امدادی سه برج اطراف محل حادثه توسط آتشنشانان به طور کامل تخلیه و مسیر چهارراه طالقانی تا میدان شهدا نیز مسدود شد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با با قطع فلش جرثقیل، خطر برای ساختمان‌های مجاور رفع شده ولی پایه تاورکرین هنوز کج است و مالک باید برای رفع خطر خسارت داخلی نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

وی علت این حادثه را وزش باد عنوان و تصریح کرد: بر اثر وزش باد و چرخش دستگاه، وزنه تعادل به بدنه این جرثقیل برخورد کرده بود.

احمدی نژاد در پاسخ به اینکه آیا برآوردی از وضعیت تاورکرین‌های کلانشهر کرج وجود دارد یا خیر، گفت: متأسفانه اکثر تاورکرین‌های فعال در کرج مستعمل است و کارکرد بالایی دارد و از طرف دیگر هیچ متولی هم برای نظارت بر استاندارد این جرثقیل‌ها وجود ندارد.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: هر بخش از این جرثقیل‌ها اعم از پین‌ها، عوامل ایمنی، کالیبره کردن و ... دارای استاندارد خاصی است که باید یک ارگان متولی بررسی آن باشد اما این متولی وجود ندارد و شهرداری در صورت مشاهده مشکل، آن را پلمب و به دادستانی اطلاع می‌دهد. در هر حال قبل از بروز حادثه، راه و شهرسازی و یا اداره استاندارد باید متولی ایمنی و استاندارد تاورکرین‌ها شود.
انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصادف در جاده قدیم هشتگرد یک کشته برجا گذاشت